lydkort
Fra : Jens Jensen

Dato : 14-09-03 13:09

Hej NG

Jeg har en compaq presario 6000. Så ha jeg lige skaffet et surround sound
hojtalersæt fra creative, det hedder inspire 5,1.

Kan det lade sig gøre at få det til at virke? Jeg kan nemlig ikke. I Merlin
sagde ekspedienten at det kunne lade sig gøre. (Men det er jo sket før
indenfor domputer-sælger-branchen at sige noget der ikke holder
vand........) Træls - det er hvad det er!

Kan nogen hjælper?

JJ

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 14-09-03 16:25

Jens Jensen wrote:
> Jeg har en compaq presario 6000. Så ha jeg lige skaffet et surround
> sound hojtalersæt fra creative, det hedder inspire 5,1.

Så skal du bruge et 5.1 lydkort. Det ved jeg ikke om din Compaq har som
standard? Dvs. du skal bruge to stik. Eet til fronthøjtalerne og eet til
baghøjtalerne. Hvis ikke du har de udgange, får du ikke alle højtalerne til
at virke. Løsningen er et 5.1 lydkort. Eksempelvis sådan et:

Creative Soundblaster Live! 5.1 Player Bulk
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414587893

Sådan eet bruger jeg selv, og både optage og afspille kvalitet er glimrende
til mit behov...

--
Martin K