Q: i865 udgaver
Fra : Søren Christensen

Dato : 12-09-03 12:49

Hvad er forskellen på de indtil videre 3 udgaver af i865 chipsettet j har
set?

i865P

i865PE

i865G

Jeg har en gammel 1.5GHz P4 williamette der kører på et tåbeligt ustabilt
bundkort med sis chipset, som jeg håber at kunne få mere glæde af med et
noget mere pålideligt chipset.

Har udset mig P4P8x fra asus som mit nye bundkort, set ud fra ret pæne
anmeldelser, ikk altmuligt crap onboard samt at jeg er rimelig prisbevidst
(Læs: på røven).

Så hvis der er nogen der har lyst til at skælde ud på mit valg tager jeg det
gerne til mig Og hvis jeg redder mig selv for en masse bøvl ved at bruge
flere penge end jeg har og købe et board på den anden side af en tusse, så
sig lige til for jeg kan vel pantsætte mit skrivebord

Mvh. Søren

Fra : Allan / Kolding

Dato : 13-09-03 19:01
Fra : Søren Christensen

Dato : 14-09-03 11:53

> Du kan læse lidt om det her :

http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm?iid=ipp_nav+browse_chipset
s&

> MVH Allan

Nemmere ku det ikke være! Tak for linket det var jo slet ikke så indviklet
endda. Det ser umiddelbart ud som om PE ville være klogt at invistere i
eftersom P udgaven ikke understøtter den nye interne clockfrekvens på 800MHz

Mvh. Søren