Bedste kort til omkring 1000 kr.
Fra : Zif

Dato : 12-09-03 07:19

Hej gruppe

Hvad er det bedste bundkort til omkring de 1000 kr. Det skal
være til en AMD cpu. Det må ikke have nogen blæser på chipsettet, ellers
er der ikke de store krav. Jeg har selv kigget på Asus A7N8X-Deluxe.

Zif

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 12-09-03 08:23

Zif wrote:
> [...]
> være til en AMD cpu. Det må ikke have nogen blæser på chipsettet,
> ellers er der ikke de store krav. Jeg har selv kigget på Asus

Tja... ærgerligt med den blæser, for du udelukker dig selv for de fedeste
boards. Eksempelvis Abit NF7-S eller EPoX 8RDA3...

--
Martin K

Fra : Devast8or, work

Dato : 12-09-03 14:57

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tja... ærgerligt med den blæser, for du udelukker dig selv for de fedeste
> boards. Eksempelvis Abit NF7-S eller EPoX 8RDA3...

Enig. Spendér en 50'er ekstra og køb en passiv køleprofil og skift blæseren
ud :)

Devast8or

Fra : Claus Hansen

Dato : 12-09-03 18:57

Jeg har haft både Soltek SL-75FRN2-L & Asus A7N8X og jeg kunne ikke mærke
nogen forskel i ydelsen men Soltek kortet koster kun 650,-

/Claus

Fra : Zif

Dato : 13-09-03 08:21

Okay, nu har Soltek bare ikke en passiv blæser på sit chipset.

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 13-09-03 11:41

"Zif" <peter.hedegaard@email.dk> skrev i en meddelelse

> Okay, nu har Soltek bare ikke en passiv blæser på sit chipset.

Nforce2 northbridgen bliver meget varm, så jeg ville absolut foretrække en
blæser på den.

Men evt. kan du afmontere den, og sætte en _stor_ passiv køler på.

Fra : Zif

Dato : 13-09-03 12:21

Men asus bundkort har ikke en blæser på, og man må da formode at de ved at
den
sagtens kan klare sig uden en blæser.

Fra : Martin Johansson

Dato : 13-09-03 17:16

> Men asus bundkort har ikke en blæser på, og man må da formode at de ved at
> den
> sagtens kan klare sig uden en blæser.

Sagtens er nok så meget sagt
Men det er nok en af de medvirkende faktorer til at asus nforce2 bundkort
ikke når så høje bushastigheder.
Northbridgen bliver meget varm ved højere hastigheder.

Fra : Jakob M

Dato : 13-09-03 20:28

> Sagtens er nok så meget sagt
> Men det er nok en af de medvirkende faktorer til at asus nforce2
> bundkort ikke når så høje bushastigheder.

???.
Nforce2 er da netop det sokkel A bundkort der når de suverænt højeste FSB
hastigheder. Forklaring udbedes.

Mvh
Jakob

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 13-09-03 20:42

Jakob M wrote:
> Nforce2 er da netop det sokkel A bundkort der når de suverænt højeste
> FSB hastigheder. Forklaring udbedes.

Som Jakob M skriver, så kan Asus' nForce2 boards måske ikke tage så høje FSB
hastigheder pga. de har passiv køler på NB'en. Det har EPoX og Abit ikke,
hvorfor FSB'en måske kan sættes lidt højere på disse...

--
Martin K

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 13-09-03 20:58

Martin Kirschmeyer wrote:
> Som Jakob M skriver, så kan Asus' nForce2 boards måske ikke tage så
> høje FSB hastigheder pga. de har passiv køler på NB'en. Det har EPoX
> og Abit ikke, hvorfor FSB'en måske kan sættes lidt højere på disse...

Det var da helt galt! Der skulle stå: "Som Martin Johansson skriver..."

--
Martin K

Fra : Jakob M

Dato : 13-09-03 23:01

> Martin Kirschmeyer skriver, så kan Asus' nForce2 boards måske ikke tage så
> høje FSB hastigheder pga. de har passiv køler på NB'en. Det har EPoX
> og Abit ikke, hvorfor FSB'en måske kan sættes lidt højere på disse...

Nu skrev hav Asus med småt, så jeg så ikke lige det var det han mente. Hvor
har du fra at Asus overclocker ringere end andre ?.

Mvh
Jakob

Fra : Kenneth Achner

Dato : 13-09-03 18:13

Køb et asus A7N8X. deluxe. Jeg behøver ikke en køler på chipsettet, da
temperaturen herpå ligger jævnt på 26 grader, til trods for OC.

Fra : Claus Hansen

Dato : 14-09-03 00:38

Du kan smide sådan en her på det soltek kort jeg foreslog den passer lige
over på og køler ganske fint...
http://www.studiedata.dk/productitem.asp?id=ACZM250&Fane=SILENT,SIPR,SIPRZM

/Claus

Fra : Zif

Dato : 14-09-03 14:40

Jeg tror jeg køber et Asus kort, A7N8X. deluxe, jeg har kun haft gode
erfaringer med Asus kort. Så det bliver sådan et, tak for de forskellige
råd.

Fra : Devast8or, work

Dato : 18-09-03 08:45

"Claus Hansen" <claushansendkSLETMIG@SLETMIGhotmail.com> skrev i en
meddelelse news:3f63aa3a$0$97190$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
> Du kan smide sådan en her på det soltek kort jeg foreslog den passer lige
> [...]

Der er kommet en nyere version, den hedder 47 istedet for 32. Den er større,
den er blå og den kan fås for en 50'er :)

Devast8or