Hjælp søges til ESC k7s5a pro
Fra : Jan

Dato : 11-09-03 18:45

Hej.
Min datter har en computer med et ESC K7S5A Pro bundkort i, nu har vi købt
en XP 2400 og monteret den, men den vil åbenbart kun detekte den som en XP
1700, er det BIOS som er gal eller hvad.

Jeg har hentet sidste nye bios til bundkortet og flash utill. men kan ikke
rigtig få skidtet til at opdaterer bios

Venlig Hilsen
Jan Larsen

Fra : Leony

Dato : 11-09-03 19:56

"Jan" <admin@bedst-web.dk> skrev i en meddelelse

> Min datter har en computer med et ESC K7S5A Pro bundkort i, nu har vi
> købt en XP 2400 og monteret den, men den vil åbenbart kun detekte den
> som en XP 1700, er det BIOS som er gal eller hvad.

Den klassiske fejl plejer at være FSB kun er sat til 100 i BIOS og ikke
133.

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Jan

Dato : 11-09-03 20:13

> "Jan" <admin@bedst-web.dk> skrev i en meddelelse

> Den klassiske fejl plejer at være FSB kun er sat til 100 i BIOS og ikke
> 133.

Det var ikke det som der var galt.................... tro det eller ej
brænderen sad på sekundære ide controler som master da denne blev
afmonteret virkede det processoren blev detectet som en XP 2400, jeg
flyttede brænderen over som slave på harddisken på primære ide controler og
nu spiller det.'

Jan

Fra : Leony

Dato : 12-09-03 07:59

> [...]
> afmonteret virkede det processoren blev detectet som en XP 2400, jeg
> flyttede brænderen over som slave på harddisken på primære ide

Nu virker det og det er jo hovedsagen.
Selvom jeg må indrømme at løsningen var noget mærkelig.
Held og lykke med den nye cpu.