A7V-133
Fra : Valle

Dato : 11-09-03 18:14

Er der nogen der kan fortælle mig om det er muligt at sætte en AMD XP2100+
på dette bundkort.

Det er en version 1.05 og der er IKKE punktum efter 5 tallet, er det muligt
med en nyere Bios ?

Pfh tak Jack Vallentin - Juelsminde.

Fra : JK

Dato : 11-09-03 20:14

On Thu, 11 Sep 2003 19:13:40 +0200, "Valle"
<gjvallentin@mailNOT.tele.dk> wrote:

> [...]
>på dette bundkort.
>
>Det er en version 1.05 og der er IKKE punktum efter 5 tallet, er det muligt

Hej

Det har jeg haft kørende, 1.05 ohne dot, 1733 MHz, 13x 133.

Jeg kørte i jumper mode, satte 5x multiplier for 13x (det kaldes
remapping af multiplier). Prøv det. Men det _skal_ være en Palamino,
og ikke en Tbred. Det er straks værre. Tbred's lavere spænding kan man
ikke få til køre på a7v133, selv om det lyder mærkeligt.

Prøv evt. at søge med google.

Det er også farligt at flashe den karl. Min gik til RMA. Det er ellers
aldrig sket for mig ellers med bunker af bundkort.

hilsen

John

Fra : Valle

Dato : 11-09-03 21:32

Hej John

Hvordan kan du køre 13x, ifølge manualen kan jeg kun køre 12,5x 133 =1662,5

Jack

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-09-03 21:37

Den Thu, 11 Sep 2003 22:32:13 +0200, "Valle"
<gjvallentin@mailNOT.tele.dk> skrev:

>Hej John
>
>Hvordan kan du køre 13x, ifølge manualen kan jeg kun køre 12,5x 133 =1662,5

Prøv at læse hvad han skriver igen.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Valle

Dato : 11-09-03 21:45

Beklager at jeg ikke er helt prof endnu, man skal jo starte et sted, og jeg
troede at det var her i denne gruppe.

Jack

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-09-03 21:55

Den Thu, 11 Sep 2003 22:45:07 +0200, "Valle"
<gjvallentin@mailNOT.tele.dk> skrev:

>Beklager at jeg ikke er helt prof endnu, man skal jo starte et sted, og jeg
>troede at det var her i denne gruppe.

Jamen gruppen er skam god nok. Jeg skrev da ikke noget om det var en
forkert gruppe?

Du har ingen grund til at beklage noget. Alle har været begyndere.

Citat:
[...]
Citat slut

Hvis der er noget du vil have uddybet, så spørg igen.

Fra : Jack V

Dato : 11-09-03 22:02

Jeg prøver igen.

Jeg har ikke helt forstået hvordan man får sat multiplieren til 13X, da min
manual viser at den kun kan køre 12,5X, og hvis der er en måde at gøre det
på så den kører 13X, kunne jeg godt tænke mig at få "skåret ud i pap"

Mvh Jack

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 11-09-03 22:22

Den Thu, 11 Sep 2003 23:01:36 +0200, "Jack V"
> [...]

>manual viser at den kun kan køre 12,5X, og hvis der er en måde at gøre det
>på så den kører 13X, kunne jeg godt tænke mig at få "skåret ud i pap"

Bundkortet kan køre i *jumper-mode* (manuel indstilling via jumpere
eller dipswitche).
Eller:
Bundkortet kan køre i jumperfree mode (indstilling via bios).

For at køre 13x skal du køre i jumperfree mode og sætte multiplyeren til
5x. Dette får processoren til at køre 13x.

Jeg har haft sådan et bundkort engang og jeg mener at huske at du skal
chekke jumperne igennem på bundkortet med hensyn til spænding, vcore,
FSB (front side bus) m.m. Det kan godt være lidt langhåret.

Og som JK skriver: det _skal_ være en Palamino,
og ikke en Tbred. (to forskellige udgaver af Athlon-cpuen).

Håber det afklarede det lidt.

Fra : JK

Dato : 12-09-03 07:57

On Thu, 11 Sep 2003 22:32:13 +0200, "Valle"
<gjvallentin@mailNOT.tele.dk> wrote:

>Hej John
>
>Hvordan kan du køre 13x, ifølge manualen kan jeg kun køre 12,5x 133 =1662,5

Hej

Nu er jeg her igen.

Multiplier remapping er meget almindeligt. Det anvendes, når chipset
har en begrænsning, som du også har læst med 12.5 x.

Cpu'en indeholder en nøgle, som den oversætter til en højere
multiplier. Herved kan den _ikke_ køre med den langsomme (5x), men det
er jo ligegyldigt.

Med K6-2 havde man 2x, der gav 6x.
Med pentium 1.5x, der gav 3.5x.

Du har et link til Athlon her:
http://www.beachlink.com/candjac/MultiCode.htm

hilsen

John

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 11-09-03 20:15

Valle skrev :
> [...]
> på dette bundkort.
>
> Det er en version 1.05 og der er IKKE punktum efter 5 tallet, er det

http://www.a7vtroubleshooting.com/info/cpu/index.htm
- lidt nede

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Jack V

Dato : 12-09-03 15:25

Jeg takker for de gode svar, det må jeg hellere prøve af, og cpu`n er en
palomino, så det skulle kunne gå.

Mvh Jack Vallentin