Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmrabat. hvor?
Fra : PETER HENRICHSEN

Dato : 09-04-01 06:58

Hej

Jeg er ambitiøs amatør fotograf og skyder gerne 10 film om måneden, hvis der
er plads i privatøkonomien. Det er sikkert ganske almindeligt her i
nyhedsgruppen, men hvor køber I film?

Der må da være nogle større rabatter en fotohandlerens æske med 3 Fujicolor
Superia eller 3 Kodak Gold 200 for en hundredekroneseddel?

Hvad nu hvis man køber 20 film af gangen?

Det kan ikke betale sig at købe i metermål og selv spole op, medmindre man
selv fremkalder, er det ikke korrekt?

Jeg har været inde på Shop@kodak i Sverige, men kan finde alt muligt andet
forbruger fototilbehør med undtagelse af film?

Hvad gør I?

Mvh Peter Henrichsen

Fra : A.H.

Dato : 09-04-01 12:42

prøv her: http://www.speedgraphic.co.uk/html/frame1.html

Fra : Søren Blom

Dato : 09-04-01 13:14

Hvorfor pokker spørg du ikke bare din lokale fotomand om han ikke kan
tilbyde dig en ordentlig pris på de film du skal bruge, hvis du aftager et
større kvantum af gangen. På den måde har jeg fået rigtig gode rabatter
igennem tiden.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Rune Baess

Dato : 09-04-01 14:02

> [...]
>
> Jeg har været inde på Shop@kodak i Sverige, men kan finde alt muligt andet
> forbruger fototilbehør med undtagelse af film?

Jeg køber det meste på www.scandinavianphoto.se
De har elativt gode mængderabatter på især profilm,
fx. Supra 400 til 28kr. svenske....
Fuji Reala til 44 svenske hvis du køber mere end 10 stk. osv.

Man skal dog købe relativt store portioner ad gangen pga. fragtprisen.

Rune

Fra : Peter Rongsted

Dato : 09-04-01 15:34

> [...]

>Jeg har været inde på Shop@kodak i Sverige, men kan finde alt muligt andet
>forbruger fototilbehør med undtagelse af film?

Photografica (www.photografica.com) giver rabat ved 3 og 10 stk på de fleste
film. Jeg mener FOTO/C gør det samme. Men spørg de lokale forhandler, hvis du
ikke bor i Københavnsområdet. Man kan også købe via internettet. Men hvis du
kun køber film, kan det normalt ikke betale sig pga forsendelse.

Peter

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 10-04-01 12:43

Jeg har tilfældigvis været hos Foto/C og købe film for første gang netop i
dag. Jeg fik en god pris på Ilford XP2 super/36 exp. og prisen på Kodak
Supra 100 (5 pack/36 exp.) var også god sammenlignet med Internettet. Her er
lidt at regne på:

Ilford XP2 Super 36 exp. 30,-
Fuji SG 800 36 exp. 46,25
Fuji Super G 1600 36 exp 48,25
Fujia Reala 100 36 exp (5 pack) 186,25
Kodak Supra 100 36 exp. (5 pack) 135,-

Hvis man køber 10 film (ikke nødvendigvis samme slags) får man dem til
"Prof" pris. Denne "Prof" pris er afhængig af hver enkelt film, fx er der
ikke meget at spare på XP2 Super i forhold til normal pris.

Hilsen
Kenneth

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 09-04-01 17:02

Hej

Jeg køber altid film hos www.technikdirekt.de køber du 10 er der vist rabat,
men alt i alt er de ganske billige.

Også hos de hjemlige fotohandlere får man rabat ved 10 stk. nogle gange skal
man lige spørg og presse dem lidt.

Martin

Fra : ab

Dato : 11-04-01 16:32

Hvis man kan "nøjes" med Kodak, er Aldis normalpris ca. 35-40,- kr. for 2 x
36

MVH ab

Fra : Peter Rongsted

Dato : 11-04-01 22:25

"ab" <abc_ab@vip.cybercity.dk> wrote:

>Hvis man kan "nøjes" med Kodak, er Aldis normalpris ca. 35-40,- kr. for 2 x
>36

Til farve negativ er Japan Photo (www.japanphoto.dk) ganske godt med. Fx 3 stk
Kodak Gold 400 36 exp til 99.

Peter

Fra : Martin Bay Hebsgaard

Dato : 12-04-01 06:27

OG vil man have det bedste:

1 205518 10 Fuji Provia 100 F 135/36 129,95
Altså 13 DM pr stk. eller 50 DKr.

Kan man få det billigere er til samme pris hos en fornuftig foretning i
Danmark.

Jeg husker for et par år siden en fotohandler som ville have 79 for en Fuji
Reala - det var sidste gang jeg handlede ved en Dansk fotohandler. Kun
fremkaldelsen kan de få lov at lave - endnu. På et tidspunkt må det blive
samme pris om du sender varer i Danmark eller til Tyskland.

Martin