Asus Vs. Abit
Fra : Peter Nielsen

Dato : 09-09-03 22:24

Hej Alle

hvilket bræt skal jeg vælge ??

jeg har fundet 2 mulige..
Asus P4P800 Deluxe Vs. Abit IC7-Max3

valget er primær udfra at der er mere end 2 ide kanaler og min 2 SATA
jeg regner med at der skal en P4-2.4ghz 800 fsb på som gerne skulle kunne
køre 3.0ghz..

jeg ved godt at det ikke er fair at sammenligne de 2 boards pga prisen...
men jeg er ligeglad med prisen det skal bare virke....

nogen der har kan komme med nogle fordele / ulemper med disse boards ??

kan man få en Promise ATA 133 controllere til at virke i dem ?

Jeg har hørt at chipset hacket er lukket på P4P800 deluxe..
men det giver også kun 3 %, så det genere mig ikke...

MVH

Peter

Fra : Svend

Dato : 10-09-03 06:21

"Peter Nielsen" <peterbn@ksnet.dk> wrote in message
> Hej Alle
>
> hvilket bræt skal jeg vælge ??
>
> jeg har fundet 2 mulige..
> Asus P4P800 Deluxe Vs. Abit IC7-Max3

Jeg har et p4p800dlx, og jeg er ikke imponeret. Jeg har i lang tid sloges
med bios'en om hvem der skulle bestemme række følgen at hd i bootup
sekvensen. hvis jeg kobler en usb disk på, vil biosen når den starter op, gå
ind og lave om på rækkefølgen. Så den nu prøver at boote på usbdisken. Det
samme gælder for hd skuffer.

Desuden kan jeg ikke få fuld glæde af mine HyperX3500 ram, mht. til turbo
settings.

--
Svend

Fra : LarsS

Dato : 11-09-03 11:50

"Svend" <2@lazy.dk> wrote in message

> [...]
> ind og lave om på rækkefølgen. Så den nu prøver at boote på usbdisken. Det

Jeg har samme problem med nyligt indkøbt P4C800-E:
Jeg bruger SCSI HD som boot-disk og har 4x IDE i hd-skuffer og hvis
jeg tilføjer/fjerner/slukker en HD "glemmer" P4C800-E at det skal
boote fra SCSI-HD. Istedet sætter det en IDE til boot (selvom det er
en "logisk" IDE) og jeg må ind i bios og stille boot-disk=SCSI igen...

Kan det hænge sammen med den "nye" type bios hvor man, foruden
at sætte boot-rækkefølge, kan sætte HD rækkefølge?
Ved nogen om dette problem kun gælder de nye Asus P4C & P4P MBs?
(Jeg vil nødig købe f.eks. et Abit for så at opdage at det har samme
problem...)

/LarS

Fra : Lasse

Dato : 10-09-03 08:19

Jeg ville tage et Max3, det koster lidt mere, men det gør alle Abit boards i
starten.

Hilsen
Lasse

Fra : "FalconMan©

Dato : 10-09-03 09:30

"Peter Nielsen" <peterbn@ksnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Jeg har hørt at chipset hacket er lukket på P4P800 deluxe..
> men det giver også kun 3 %, så det genere mig ikke...

NU var jeg jo meget tæt på at sige: "Sikke dog et ualmindeligt "dumt"
spørgsmål" - men, bare rolig, det gør jeg ikke.

Dog mener jeg selv ud fra egne erfaringer og glæde at det er ret indlysende
at man skal holde sig væk fra ASUS hvis man skal have et klippestabilt og
brugervenligt bundbræt! Jeg har forsøgt mig med et ASUS P4C800 Deluxe bræt
men havde det (heldigvis!!!) kun hjemme i ca. 2 - 3 uger da jeg gjorde op
med mig selv at - der måtte findes noget langt mere brugbart! ABIT!!!
Jaaaaamn, sæ'føli' - klart at det så blev til et ABIT IC7-G Max II. Det er
klippestabilt, rock'er og ruller bare deruda og jow, kvalitet koster som vi
jo alle ved, lidt mere...

KONKLUSION: KØV ALTIJ ABIT!!! ))

Mvh.

John <- Een Ovenud Lykkelig Singlemand med et single ABIT bræt! Sådan.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-09-03 10:01

FalconMan© <·[2635-DK]·> wrote:
> KONKLUSION: KØV ALTIJ ABIT!!! ))

Det er også min konklusion. Jeg har haft to Asus bords til AMD godtnok, men
jeg ikke ikke få det til at spille ordentligt. Så købte jeg et Abit NF7, og
ny rykker det bare. Der har aldrig være skyggen af problemer, og det kommer
der nok heller ikke..

Vælg Abit!

--
Martin K

Fra : Lasse

Dato : 10-09-03 10:13

Sikke i giver mig ret idag :P

Lasse

Fra : Peter Nielsen

Dato : 10-09-03 15:25

Hejsa

tak for svarende.

mon ikke det bliver et abit kort....

Peter

Fra : Kurt Pedersen

Dato : 10-09-03 17:18

Hej
Jeg har haft computer i mange år, og ladet mig inspirere af alle disse fine
bundkort og der har været mange. Det har været både Asus og Abit og også
msi. De er alle blevet skiftet ud fordi de enten var defekte eller fordi de
ikke længere opfyldte kravene. De defekte blev smidt ud og dem der stadig
virker, ligger nu i en bunke inde i mit skab, det kunne jo være man en dag
fik brug for dem f. eks. til en ekstra computer til konen eller en af
børnene. Det mest overraskende (eller måske ikke) er at alle disse bundkort
uden undtagelse er fra MSI, og det er jeg bange for bliver ved med at være
tilfældet.
mvh
Kurt
Ps: Har nu 3 computere og de kører alle på MSI.

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 10-09-03 21:02

Kurt Pedersen wrote:
> Det mest overraskende
> (eller måske ikke) er at alle disse bundkort uden undtagelse er fra
> MSI, og det er jeg bange for bliver ved med at være tilfældet.

MSI er kvalitet - uden tvivl. Men det koster også en del svjv...

--
Martin K

Fra : Martin Johansson

Dato : 10-09-03 21:23

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> MSI er kvalitet - uden tvivl. Men det koster også en del svjv...

MSI kan normalt heller ikke rigtigt OC'es.
Dette er dog kun væsentligt hvis man vil OC.