"Bios is not installed"
Fra : Max Thomsen

Dato : 09-09-03 17:38

Jeg har samlet en ny computer med en kammerat. Et MSI 875P Neo-FIS2R
bundkort og Intel Pentium 4 CPU. Det hele kører perfekt - ingen problemer.
Når jeg starter computeren kommer der et "bip", som der normalt gør - men
lidt efter kommer der et mere, og beskeden "Bios is not installed" dukker
op - dette sker meget hurtigt, computeren fortsætter og alt virker som det
skal... Hvorfor skriver den "Bios is not installet"? Og hvad kan jeg gøre
ved det?

MVH Max.

Fra : Leif Bonde

Dato : 09-09-03 18:31

Jeg ville tro du har et scsikort f.eks til brænder scanner el lign. Som
kører på kortet-den mangler så driver til kortet måske adeptec el lign.

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 09-09-03 18:39

Den Tue, 9 Sep 2003 18:37:48 +0200, "Max Thomsen"
> [...]

>skal... Hvorfor skriver den "Bios is not installet"? Og hvad kan jeg gøre

Hvis ikke der er brug for at boote på RAID, bliver den bios der sørger
for at man kan boote på RAID ikke indlæst. Derfor skriver den det.
Det kan slåes fra i den almindelige bios (cmos). Der sker ingen skade
ved at lade det stå som det gør, ud over at opstarten tager et par
sekunder eller fem mere.

Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
--
Det er en muldvarp på motorcykel!
Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?

Fra : Max Thomsen

Dato : 09-09-03 20:41

Det var lige netop det, jeg manglede at gøre - mange tak for hjælpen.

/Max.

Fra : "FalconMan©

Dato : 10-09-03 09:34

[SNIP]

> Med venlig hilsen, Michael Pilgaard
> --
> Det er en muldvarp på motorcykel!
> Hvad er det, der er småt, sort og meget hurtigt?
> Jeg kan ikke li' bundcitater.

Hmmm - damn! Jeg havde nu gættet på et par "HyperX" klodser, men - okay...
)

Mvh.

John