Hjælp til nyt bundkort.
Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 05-09-03 15:59

Har kikket lidt på Asus P4P800 Deluxe og P4C800 Deluxe hvad er bedst.

mvh Kim.

Fra : "FalconMan©

Dato : 06-09-03 00:50

"Kim Michael Larsen" <kml@post12.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Har kikket lidt på Asus P4P800 Deluxe og P4C800 Deluxe hvad er bedst.
>
> mvh Kim.

ABIT IC7-G Max II el. III.

Mvh.

John

Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 06-09-03 17:17

> ABIT IC7-G Max II el. III.

Det abit ser da udmærket ud men hvad er der i vejen med asus.

Hvad er forskellen på de to asus's bundkort.

mvh Kim.

Fra : "FalconMan©

Dato : 07-09-03 00:11

> Det abit ser da udmærket ud men hvad er der i vejen med asus.
>
> Hvad er forskellen på de to asus's bundkort.
>
> mvh Kim.

Hej Kim.

Hvis du altså påtænker at OC'e dit kommende bræt, så hold dig LANGT væk fra
ASUS. ASUS er et (Sorry!) skodbræt når det kommer såvidt!!! Jeg havde - ved
en "fejl" kommet til at "spilde" penge på et ASUS P4C800 Deluxe skodbræt og
havde det kun hjemme i ca. 2 - 3 uger da jeg tog den beslutning at - det
måtte sq hurtigst muligt ud af samme dør som det netop var kommet ind ad.

Jeg var smeltet helt varm på netop ABIT's IC7-G Max II da jeg på flere og
flere website's havde set de rigtigt gode resultater man havde opnået med
dette "Wonderbræt"... Det er eet af verdens absolut bedste OC' bundbræt's du
overhovedet kan få dine fingre i, og end ikke engang ASUS kan opnå så gode
resultater som ABIT kan!!! Jeg har forsøgt mig tidligere med et ASUS CUSL-2
bræt og,,, det røg osse ud til fordel for et ABIT BD7 og med det opnåede jeg
ligeså fantastiske gode resultater ved en OC'ing.

ASUS er - for at sige det mildt, ikke et særligt godt OC board at bruge
penge på, men skal du "bare" kører med en standard bios opsætning set i
forhold dit hardware, så er ASUS da vel et "okay" bræt,,, og sån'... :-/

Mvh.

John

Fra : Henrik Sørensen

Dato : 07-09-03 08:45

FalconMan© <·[2635-DK]·> wrote:
> [...]
> bruge penge på, men skal du "bare" kører med en standard bios
> opsætning set i forhold dit hardware, så er ASUS da vel et "okay"

Jeg har da set en del Asus bundkort,som kan clockes en del.Det er
muligt,Abit kan clockes mest,men Asus halter ikke langt bagefter.

//Henrik

Fra : "FalconMan©

Dato : 07-09-03 10:27

"Henrik Sørensen" <sam@gamesremovethis.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har da set en del Asus bundkort,som kan clockes en del.Det er
> muligt,Abit kan clockes mest,men Asus halter ikke langt bagefter.
>
> //Henrik

Hmm - nej, måske ikke helt ordret - "langt bagefter" meeeen.... Da jeg havde
det ASUS bræt måtte jeg (næsten) hele tiden "ind" og justerer i min bios for
at få den til at løbe nogenlunde stabilt med de max tilpasninger som jeg nu
engang kunne opnå. Tænk, det endte brat da jeg "lige pludseligt" fik ABIT
ind i huset,,, - kabinettet. Jeg var selv "meget" utilfreds med ASUS, men er
blevet SÅ UTROLIGT glad for ABIT at jeg kun anbefaler dette "WonderBræt" til
alle andre... )

ABIT havde for et par ganske få år siden en kraftig nedgang i salget af
deres bræt men - kom meget hurtigt i front og overhalede ASUS indenom med
deres helt nye serier af boards og har stort set over hele web'en fået
skyhøjt ros for deres nye serier i bundbræt! Så det kan jeg kun meget varmt
anbefale og - blir' Kim på noget somhelst tidspunkt "ked" af det (hvis han
køber det) - må gerne træde på mine "klodser",,,, RAM klodserne -
forståes... *GG*

Mvh.

John

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-09-03 12:13

On Sun, 7 Sep 2003 11:26:40 +0200, "FalconMan© <·[2635-DK]·>"
<Spooky_M_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>deres helt nye serier af boards og har stort set over hele web'en fået
>skyhøjt ros for deres nye serier i bundbræt!

Ja KT7 var i hvert fald ingen succes, jeg havde selv et

--
Jens

Bugs come in through open Windows

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-03 12:55

Jens Petersen wrote:

> Ja KT7 var i hvert fald ingen succes, jeg havde selv et

Hvad var/blev der galt med det?

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-09-03 19:41

On Sun, 07 Sep 2003 13:54:58 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion®gmx·net> wrote:

>Hvad var/blev der galt med det?

Alt

Jeg havde problemer med USB, blandt andet.

Dengang det lige var frigivet lavede Paul en side han kaldte "Pauls
unofficial KT7 page" eller noget i den retning.
Det var en samling af folks erfaringer med fejlfinding på KT7 og der
var bare MANGE fejl, blandt andet problemer med Creative lydkort.

Alle oplevede selvfølgelig ikke alle fejlene, og de senere revisioner
virkede sikkert også bedre.

Kortet var også befængt med dårlige elektrolytter (på mit er der tre
der er gået læk).

--
Jens

Never use a long word when a diminutive one will suffice.

Fra : Ukendt

Dato : 07-09-03 19:51

Jens Petersen wrote:

> Kortet var også befængt med dårlige elektrolytter (på mit er der tre
> der er gået læk).

Jep, lige præcis hvad jeg forventede at høre(læse).

Den generation af bundkort (og ikke bare fra Abit) blev lavet med
dårlige kondensatorer.
Jeg kan se at der er enkelte i udlandet som har en fin lille forretning
kørende med at udskifte kondensatorerne.

Det er desværre ikke umagen værd, da de kondensatorer er temmelig dyre -
hvis man da overhovedet kan finde et sted at købe dem.

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-09-03 20:55

On Sun, 07 Sep 2003 20:51:13 +0200, "Jens C. Hansen [Odense]"
<greylion®gmx·net> wrote:

> [...]
>
>Det er desværre ikke umagen værd, da de kondensatorer er temmelig dyre -
>hvis man da overhovedet kan finde et sted at købe dem.

Først efter at jeg havde udrangeret kortet så jeg at kondensatorerne
var flækket, der var noget brunt udtræk i revnerne så de har sikkert
ikke haft lang tid igen.

--
Jens

Are the voices in my head bothering you?

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-09-03 12:57

Jens Petersen wrote:
> Ja KT7 var i hvert fald ingen succes, jeg havde selv et

Men det er Abit NF7 og NF7-S så tilgengæld

--
Martin K (Der selv har et Abit NF7)

Fra : Kim Michael Larsen

Dato : 07-09-03 15:31

> Har kikket lidt på Asus P4P800 Deluxe og P4C800 Deluxe hvad er bedst.

Lige en ting jeg måske har glemt at sige.
I må lige undskylde men jeg har ikke talt om at OC noget bundkort overhoved,
det jeg vil vide står her på denne side.
Hvad for et bundkort er bedst, OC skal jeg ikke bruge, aldri.
Hvorfor snakker man så meget om OC, man kan da bare køre en hurtig cpu hvor
man ikke behøver at OC.
Nogle syntes måske det et sjovt at rode med, jeg syntes det er ligemeget
hvis man har en hurtig cpu.

mvh Kim.

Fra : "FalconMan©

Dato : 07-09-03 17:09

> [...]
hvor
> man ikke behøver at OC.
> Nogle syntes måske det et sjovt at rode med, jeg syntes det er ligemeget

Det der vel nok først og fremmest gør sig gældende for de fleste (tror jeg!)
er, at man for een "mindre penge" kan få en rimelig god Intel cpu som
standard er bestemt til at kunne kører med f.eks. 2.8 GHz (som jeg selv
har) - og alligevel få den til at kører hurtigere end det man reelt har
givet for den set i forhold til en tilsvarende med samme opnåede ydelse. En
Intel cpu på 2.8 GHz koster i dag ca. 2.300,00 - og med den har jeg kunnet
få den til at kører med ca. 3,4 GHz stabilt! En tilsvarende størrer cpu
ville koste yderligere 3.000,00 mere oven i hatten af det jeg har allerede
har betalt. Nu ved jeg godt at den ikke er landet endnu - cpu med en
standard 3,4 GHz hastighed, men - alligevel. Det handler om at få presset
citronen så meget som muligt for en "rimelig" pris. Een 3,2 GHz kan temmelig
sikkert "lokkes" op på ca. 4 - 4,5 GHz (vil jeg tro) - eller måske mere og
stadigvæk være stabil...

OC = Spar penge! ))

Not OC = Bare øøhh - zz... ;-((

Mvh.

John

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 07-09-03 17:24

FalconMan© <·[2635-DK]·> wrote:
> OC = Spar penge! ))
>
> Not OC = Bare øøhh - zz... ;-((

Tja... jeg kan da grundlæggende godt se fidusen i at OC. Men for at sige det
ligeud er jeg en tøsedreng på det punkt. Jeg ville ikke kunne bære hvis
noget brændte af eller noget på baggrund af OC. Jeg ville sikkert godt kunne
presse min XP2400+ til mere end den kører standard, men til hvad nytte? Den
klarer det jo fint til det jeg bruger den til. Jeg har aldrig oplevet at den
har været for sløv - indtil videre. Jeg oplevede det lidt med min gamle
XP1700+ og købte en XP2400+. Det er også fordelen ved AMD CPU'er - det
koster ikke en formue Nå, ikke mere branding her...

Men jeg vil tillade mig at mene, at OC er en livsstil. Selvom man ikke har
brug for den ekstra power skal der alligevel OC's. Det gider jeg ikke - men
igen, det er helt op til folk selv...

--
Martin K

Fra : "FalconMan©

Dato : 08-09-03 00:27

"Martin Kirschmeyer" <kirschmeyer@REMOVE.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> brug for den ekstra power skal der alligevel OC's. Det gider jeg ikke -

Jow men - det er vel ligesom ude på de danske motorveje, der køres stærkt
og - selvom man kun må kører de 110 km/t., kører folk jo altid - i de fleste
tilfælde - en "lille" tand hurtigere, måske 120 el. - hva' med 130 km/t., er
det ikke osse lidt "vildt" OC af farten,,, så at sige? *GGG*

Nej men - summasumarum er vel at - man altid nok vil ha lidt mere for
pengene, det er jo trods alt ikke dem vi har allermest af og jow, kunne jeg
da bare oc'e mine rudekurverter, så gjorde jeg det fa...!!!! *GGG*

Martin, du har nok lidt ret i at - det er en livsstil som man nok blir'
"afhængig" af, lige som med een øl og en rigtig god smøg. *S*

Man brænder jo heller ikke bare en cpu af hvis man bare man følger de råd
man kan finde råd omkring. Ellers vil jeg da nok mene at - man skal være
noget af een "Båtnakke" (Sorry!) hvis man gør det, helt ærligt!

Mvh.

John

Fra : Joe Sandøe

Dato : 11-09-03 17:58

Hej Kim

Der er rigtigt nok flere der rundt omkring i dk.edb.hardware.**** grupperne,
der har udtalt utilfredshed med Asus P4P800 kortene. Men i de anmeldelser
jeg har læst, så klare de sig nu meget godt, og prisen på dem er jo rimelig
lav. Du kan lige få nogle links til nogle af anmeldelserne:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NDcwLDE=
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1851&p=1
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1831
http://www.tomshardware.com/motherboard/20030519/index.html
http://firingsquad.gamers.com/hardware/asus_p4p800_deluxe_review/default.asp
Og danske:
http://www.hardinfo.dk/show.asp?desc=607
http://www.hardinfo.dk/show.asp?desc=1205
http://www.hardinfo.dk/show.asp?desc=766
http://www.hardinfo.dk/show.asp?desc=660
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=1920
Og hardware tidene som oversætter andres test og sammenligner:
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/06/14/4755670
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/05/25/4304872
http://www.hardwaretidende.dk/hard/artikel/03/05/20/1249884

Tjaaeh det var hvad jeg lige kunne finde på nogle af mine farvoitsider -
håber du kan bruge det til noget, hvis du får læst denne mail.

Selv syntes jeg også at Abit er en lækker ting, men derfor kan ASUS og også
være udemærket. Før i tiden efter hvad jeg husker, var ASUS noget af det
mest stabile i folkemunde

VH ~Joe~

Fra : "FalconMan©

Dato : 12-09-03 11:38

"Joe Sandøe" <from_heaven@hell.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
også
> være udemærket. Før i tiden efter hvad jeg husker, var ASUS noget af det

Først vil jeg på alle's vegne sige dig mange tak for alle disse link's som
helt sikkert kan blive brugt af mange.

Dernæest - når du selv skriver at ASUS tidligere var et meget populært bræt
så skyldes det jo nok at ABIT er et forholdsvis nyt firma og mener faktisk
at have læst et sted, at de startede deres geniale produktion af bundbrætter
i det herrens år 1998/9. Men selvom de er ganske "grynnes" på området mener
jeg da selv at de på et helt rigtigt tidspunkt, har skudt papegøjen og sat
sig gevaldigt faaaaaaast i alle os OC'ers hjerter. Jeg har valgt side og er
nu KUN til ABIT's brætter. ASUS er da som sådan "Okay" - hvis man er lidt af
en (Undskyld mig!) - "kylling" og ikke man skal OC'e og godt bare kan "nøjes
med", bevares, men - derfra og så til at have et klippestabilt bundbræt som
ABIT's jo er velkendte for at være, der er har rigtigt mange over hele
verden valgt side: ABIT !!!

Jeg har selv "prøvet" at Rock'e og Rulle med 2 - 3 forskellige ASUS og må da
nok erkende at da jeg selv var een af de "grynnes" var det et ganske okay
kort, men - ikke da jeg begyndte at OC'e og ville have mere fart og spænding
(så at sige) på mine bundbrætter. Nu kører jeg med ABIT IC7-G Max II
Advanced og ABIT BD7 og de kører bare deruda - KLIPPESTABILT!

Mvh.

John

Fra : Joe Sandøe

Dato : 12-09-03 17:01

"FalconMan© <·[2635-DK]·>" <Spooky_M_@hotmail.com> wrote in message
> Først vil jeg på alle's vegne sige dig mange tak for alle disse link's som
> helt sikkert kan blive brugt af mange.

Jamen det var da så lidt jeg henviste også lidt til dem, da jeg finder
jeres konklusioner lige kompromiløse nok

> [...]
som
> ABIT's jo er velkendte for at være, der er har rigtigt mange over hele

Jeg har selv haft en hel del pc'er de sidste 12 år, hvor jeg har samlet
maskinerne selv de sidste 8 år. I slutningen af 90'erne faldt også for ABIT,
mest fordi de på det tidspunkt var de første der introdukseret en jumperfri
bios, men også på grund at de mange indstillingsmuligheder der var i bios.
Senere har jeg også haft et ABIT BD7, og er nu ejer af et IS7. Men jeg mener
ikke at de altid (inden for de sidst år) har ligget som det bedste, selv om
de har forsøgt sig, som med fx. IT7 som ikke fik det store gennembrud med.
Men de har da klart ligget blandt de bedste. Ang. IC7 så ligger den heller
ikke mest i toppen i de fleste af de test jeg henviser til. Der er også
nogle af de tests der udkårer ASUS som vinder, og her snakker jeg også om
overclokning. Alt ialt jeg jeg bare imod meninger, som jeg ikke mener er
nyanceret nok Men de nye Max 3 lyder sørme spændene, som nogle totalos
nice machines

> [...]
> (så at sige) på mine bundbrætter. Nu kører jeg med ABIT IC7-G Max II
> Advanced og ABIT BD7 og de kører bare deruda - KLIPPESTABILT!

Det lyder godt
VH ~Joe~ og ja jeg har i hvertilfælde også ejet 1 ASUS board, som jeg
var ok tilfreds med