Automatisk genstart under opstart
Fra : Andreas Popp

Dato : 04-09-03 13:27

Hej gruppe

Min computer er begyndt på noget underligt, den genstarter pludseligt under
opstarten, og man kan lige høre at harddisken har problemer med det (siger
underligt). Jeg har Windows 2000 installeret, og når computeren starter op
påny, så skriver den at disken skal tjekkes for "consistency", men det er
vel bare fordi computeren uventet er blevet genstartet.

Hvor ligger problemet? Hvordan kan jeg kredse mig ind på det. Her kommer
lidt om computeren, som er ca. 2 år gammel, og har kørt upåklageligt indtil
nu:
Processor: Pentium III 850 MHz
Bundkort: Matsonic MS7308E med onboard SIS630 grafikkort.
RAM: 384 MB - 133 MHz (noname), heraf er 64 MB delt til grafik
HD: Quantum QML20000DA 20 GB
OS: Windows 2000 UK

På forhånd tak for hjælpen
Andreas Popp

Fra : Ukendt

Dato : 04-09-03 21:40

Andreas Popp wrote:

> [...]
> Bundkort: Matsonic MS7308E med onboard SIS630 grafikkort.
> RAM: 384 MB - 133 MHz (noname), heraf er 64 MB delt til grafik

Check om der er nogle af kondensatorerne på bundkortet, der ser ud til
at bule ud, eller på anden måde ser mærkelige ud.

Check RAM'en med memtest86 (www.memtest86.com).

Prøv med en anden PSU(strømforsyning).

Check harddisken med producentens software.
(pas på, det kan også slette den helt).

Hvis intet af ovenstående hjælper til at lokalisere fejlen, så spørg igen.