Asus A7N8X Deluxe problemer...
Fra : Per

Dato : 04-09-03 11:31

Jeg er nødt til at høre her i forummet om der på nogen måde er andre, der
har oplevet noget lignende eller har læst om det...

Jeg har tilsyneladende brændt en cpu af (AMD XP2200+) på dette bundkort -
troede jeg - selvom temp. på cpu'en aldrig har været over 50 grader og
alligevel tror jeg ikke det var cpu'en, for da jeg fik den nye (AMD XP2600+)
skete nøjagtig det samme (pc'en starter liiige op, du når knap at se et
skærmbillede og så dør pc'en) og først efter at jeg fik resat mobo'et kørte
det igen og har kørt siden.

Desuden har jeg problemer med USB udgangene, det virker ikke som om de giver
strøm nok. Jeg har haft en mobil tilkoblet via USB og jeg fik aldrig forb.
til telefonen. Da jeg satte den over på min anden pc kørte det
upåklageligt... Jeg har nu lånt en ekstern hd, der tilkobles via USB 2.0 og
den "falder ud", hvilket vil sige, at den får forbindelse og når jeg
begynder filoverførsel kører det også kortvarigt og så falder drevet ud og
jeg må tilkoble det igen... Der er ikke andet tilkoblet USB end tastaturet.

Lang smøre, men for mig virker det som om, der er noget galt med det
mobo???!!! Kom gerne med kommentarer!

Tak!

Fra : LC

Dato : 04-09-03 16:59

opdater din bios til ver 06

Fra : Nuser

Dato : 05-09-03 20:09

Det lyder som et ram-problem. Jeg har selv oplevet hvordan et rammodul
lavede de mest besynderlige fejlmeddelser på computeren.

Du skriver ikke noget om hvilke version dit motherboard har. Jeg har selv en
version 1.06 og den kører perfekt med en amt 2000+.

På dette link http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx

kan du vælge dit motherboard og se hvilke cpu dit motherboard og biosversion
er kompertible med. Ifølge denne hjemmeside skal dit motherboard mindst være
version 1.04 og biosversion 1004 for at kunne klare 2200+ og 2600+, så du
skal nok kontrollere motherboardversionen og biosversionen inden du går
videre i din fejlfinding.

mvh

Nuser