alt onboard mobo...?
Fra : Iskold

Dato : 03-09-03 21:02

Hej alle

Har lige købt et ny pc til min kammerats svigermor...det sjove var, at da
jeg skolle vælge mobo, fik jeg fat i en ok løsning alt omboard,
det vil sige, processer (duran 1300, 256 ddr-ram, sis 16 mb grafikkort,
10/100MBit, 4 * USB2 og lyd AC) og til svigermoren der kun skal surfe og
spille lidt word var det jo en god og nem løsning....der råg så lige en
lite-on brænder 24/10/40 til 199.- en almindelig cd-rom kostedde 249.-, så
en 30GB harddisk 7200 omd. adrev og en miditower 300PSU...

hun havde sel skærm, tastatur og mus

mobo http://www.pcchips.com.tw/product/M810Lv90m.html hvad siger i..ville i
selv, købe det til svigermor...?

Alt ialt 2800.-

henrik

Fra : Anders Winther

Dato : 03-09-03 21:49

"Iskold" <hep@image.dk> wrote in message
> Hej alle
> mobo http://www.pcchips.com.tw/product/M810Lv90m.html

Hvor købte du bundkortet ?

--
The Drug Design and Optimization Lab (D2OL)T works to discover
drug candidates against Anthrax, Smallpox, Ebola and SARS and

Fra : Iskold

Dato : 04-09-03 08:35

"Anders Winther" <aw@FJERNmountaindew.dk> wrote in message

> "Iskold" <hep@image.dk> wrote in message
>

> Hvor købte du bundkortet ?

Hos www.Datatel.dk på falkoner alle 68 i kbh
henrik

Fra : Iskold

Dato : 04-09-03 08:39

"Anders Winther" <aw@FJERNmountaindew.dk> wrote in message

> "Iskold" <hep@image.dk> wrote in message
>

> Hvor købte du bundkortet ?

Du kan ikke finde det mobo på deres hjemmeside, da de lige har fået det hjem
og ikke er sat på, men ring dering og spørge efter det...
henrik

Fra : Jakob M

Dato : 04-09-03 09:11

> hvad siger
> i..ville i selv, købe det til svigermor...?

Til svigermor ja, men aldrig nogensinde til mig selv

Mvh
Jakob

Fra : Iskold

Dato : 04-09-03 09:38

"Jakob M" <fandens@klog.dkXXXXX> wrote in message

> Til svigermor ja, men aldrig nogensinde til mig selv
>
> Mvh
> Jakob

Kan kun give dig ret...det er kun til edb-idioter, der regner med at der er
24 timers support, bare fordi man har hjulpet dem med at samle en computer,
men det gik nu oxo rat hurtigt at samle den....5 stk hardware 3 kabler og 6
ledninger samt 2 stk kabinet sider der lige skulle af...

henrik

Fra : Iskold

Dato : 04-09-03 09:40

glemte lige at sige at der er verdens dårligeste manual med...det er en
fotokopieret a4 side med tryk på bekke sider, der er meget langt til ASUS

henrik

Fra : Palle S.

Dato : 04-09-03 16:15

Hvis det kun er til mormor så er dette da nemmere + billigere
http://www.prcdata.dk/ProduktFrame.asp?Produktid=29022976

mvh Palle

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 04-09-03 18:27

> [...]
> lite-on brænder 24/10/40 til 199.- en almindelig cd-rom kostedde 249.-, så
> en 30GB harddisk 7200 omd. adrev og en miditower 300PSU...

ALDRIG !

Køb en færdigsamlet PC hos PRC-Data med XP2400+, 256 MB RAM, CD-Rom,
Onboard-grafik, Onboard-LAN, USB, 40 GB Harddisk samt tastatur og mus:
2.800,-

Har selv lige købt 3, og det er nogle fine maskiner.

Hvis der så skal være brænder til, så kan du jo lægge 199 oven i.

Jeg ville til en hver tid ofre 199,- for at få en maskine med mindst dobbelt
så meget CPU, der så oven i købet bliver leveret samlet. Din garanti er
mange gange bedre, hvis du køber maskinen samlet, da forhandleren ellers
bare vil sige at du har gjort noget galt.

Og selv om du kunne samle maskinen på ganske kort tid, sparer du denne tid,
men mindst ligeså vigtigt, sparer du meget tid ved installationen da
maskinen er væsentligt hurtigere.

Det vil jeg betegne som de dårligst sparede 199,- kr. ! ! !

Og hvis det endelig skulle være billigt, hvorfor købte du så BÅDE brænder og
CD-Rom?
Det havde da oveni købet været billigere at købe 2 brændere !

Og da jeg talte med prc-data, virkede de som nogle meget flinke mennesker,
jeg tror faktisk de kunne overtales til at opgradere til en brænder i
istedet for CD-drevet hvis du afstod fra mus og tastatur.

Men som sagt, så mener jeg det er et dumt sted at spare 199,-

Rune

Fra : Iskold

Dato : 04-09-03 19:46

"Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> wrote in message
> "Iskold" <hep@image.dk> skrev i en meddelelse

Der var nu kun brænder i og ikke bekke dele, men diferancen var 50......
Problemet var at hun skulle have computeren samme dag...elllers kan jeg go
se hvor du vil hen...
henrik

Fra : Rune Friis Jørgensen

Dato : 04-09-03 23:19

> "Rune Friis Jørgensen" <rune_friis@adslhome.dk> wrote in message
> > >
> Der var nu kun brænder i og ikke bekke dele, men diferancen var 50......

Efter at have læst indlægget igen, kan jeg godt se at du kun kom brænder i,
jeg havde læst det som om du puttede begge dele i.

Men den prisdifference jeg omtalte, var hvis man købte en PRC maskine, og så
efterfølgende satte brænderen i.
Det ville jo blive 199,- dyrere end det du har strikket sammen.

Men jeg vil fastholde at man kunne have fået dobbelt så meget CPU for en
beskeden merpris

> Problemet var at hun skulle have computeren samme dag...elllers kan jeg go
> se hvor du vil hen...
> henrik

Men nu havde du da fornøjelsen af at lege med nyt hardware.

Og hvis ellers de så dig samle skidtet, så har du da scoret nogle ekstra
point!
Og hvis de er glade, er alle glade!

Rune

Fra : Iskold

Dato : 05-09-03 08:12

> [...]
> Men nu havde du da fornøjelsen af at lege med nyt hardware.
>
> Og hvis ellers de så dig samle skidtet, så har du da scoret nogle ekstra

Det jeg ville med dette indlæg var engentligt bare at fortælle hvor nemt det
er blevet for folk der intet ved om hardvare alt i en, den nemder vel med at
harddisken også er på mobo, som så også sidder fast i et kabimet ikk, og ja
det er kun en duron 1300, men til words og surfing er det vel rigeligt, men
sat op mod prisen har du rat Rune.......

henrik

Fra : Ukendt

Dato : 05-09-03 08:34

Iskold wrote:

> sat op mod prisen har du rat Rune.......

Et rat er noget der sidder i en bil (og andre køretøjer).

Fra : Iskold

Dato : 05-09-03 11:38

"Jens C. Hansen [Odense]" <greylion®gmx·net> wrote in message

> Et rat er noget der sidder i en bil (og andre køretøjer).

Tja det smutter jo nogle gange ikk...men du har ret i, at et rat som reglen
sidder i en køretøj, og hvis det sidder i en computer vil
det se meget underligt ud... -))

henirk