Boot Problem på A7N8X v2
Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 03-09-03 10:14

Hejsa Alle

Jeg har 2 stk SATA diske på den interne SATA Raid controller og det spiller
normal fint. (den står til at boote fra SCSI i bios)

pga plads problemer har jeg smidt en Promise ATA133 TX2 Controller i. og
lagt de nyeste driver ind.

så nu har jeg 2 SCSI controllere i enhedshåndtering.

men i bios kan jeg kun vælge en scsi som boot device...
og når jeg nu sætter en HD til min promise controller vil den absolut boote
fra den
(disken er en 300gb som ikke er bootable, og den interne controller kan ikke
æde den)

den må jo have en højere prioritet end min SATA som er onboard !!

er der er måde jeg kan løse dette på ???

MVH

Peter

Fra : The MaXx

Dato : 09-09-03 00:38

Du burde kunne boote fra din SATA disk ved at vælge HD0 i biosen. SATA er en
del af den interne ide-kontroller og SATA diske har højere pririotet end
admindelige IDE diske. Derfor burde din SATA disk blive HD0.

Ca det samme svar er svaret på et lignende spørgsmål på ASUS FAQ.

The_MaXx

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 09-09-03 08:02

Hejsa

hmm det vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem...
jeg troede bare at HD-0 var på den interne controllere.

på mit gamle a7v333 raid havde jeg en ata raid option ved siden af mine
diske.

MVH

Peter

Fra : Peter Bo Nielsen

Dato : 10-09-03 07:46

Hey MaXx

æv.. ingen held med det... har prøvet alle sammen HD-0, HD-1, HD-2, HD-3.

SATA vil kun boote hvis den står til SCSI i bios.

og med det samme jeg smider en HD på min Promise PCI ATA133 controller vil
den absolut boote

må hellere prøve lykken med et P4 system........

MVH

Peter