RAM, Brug PC133 som PC100
Fra : Jan Pedersen

Dato : 02-09-03 19:13

Jeg har en Asus 8400c laptop som bruger PC100 SODIMM 144pins ram.

Da jeg har fundet ud af at PC133 er noget billigere end PC100. så er mit
spørgsmål
kan man ikke "bare" købe PC133 og sætte i ?? i stedet for PC100 ?

På forhånd tak
Jan Pedersen

Fra : Thomas S. Iversen

Dato : 02-09-03 19:52

In article <a555b.371090$hf5.2784596@news.easynews.com>, Jan Pedersen wrote:

> Da jeg har fundet ud af at PC133 er noget billigere end PC100. så er mit
> spørgsmål
> kan man ikke "bare" købe PC133 og sætte i ?? i stedet for PC100 ?

Ikke altid Rammen kan godt køre langsommere, men problemet er, at
meget ram indeholder en lille eeprom der indeholder oplysninger om
hvad rammen kan præstere. Computerens bios verificerer så ved opstart
at rammen kan "klare mosten". De fleste computere laver så blot en
sammenligning der hedder "Ram>=bus hastighed => ok", _men_ enkelte
laver en, hvor ram og bus hastighed _skal_ passe præcis :-/

Men fortvivl ikke! Køb over nettet (postordre) og udnyt de 14 dages
returret som du netop får for at råde bod på en situation som denne.

Mvh Thomas, Vanløse

Fra : Jan Pedersen

Dato : 03-09-03 17:53

Takker for svaret,det vil jeg prøve.