Terminator
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-09-03 08:43

Maskinkrigen foregår som vi ser det i USA.

I et'eren nævnes det at det var russike atommissiler der sprang over LA.

Men hvordan ser resten af verden ud i 2029?

Jesper

Fra : Hauge [8250]

Dato : 21-09-03 08:50

Hejsa

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> wrote in message
> Men hvordan ser resten af verden ud i 2029?

Nu er det så længe siden at jeg har set T, men er det ikke den atomkrig der
forsøges undgået, ved at holde knægten i live?

Mvh Hauge

Fra : Inger Marie Jakobsen

Dato : 21-09-03 09:13

"Hauge [8250]" <862700.hauge@spamfree.dk> wrote in

> Hejsa

> Nu er det så længe siden at jeg har set T, men er det ikke den
> atomkrig der forsøges undgået, ved at holde knægten i live?

Ikke så vidt jeg husker. Ved at holde drengen i live så holder man liv i
modstandskampen efter atomkrigen.

Linda forsøger at undgå atomkrigen ved at dræbe ham negeren som "opfandt"
maskinen. Terminator og hendes søn forhinder det mord.

--ingermarie

Fra : Piotr Duda-Dziewierz

Dato : 21-09-03 11:21

> I et'eren nævnes det at det var russike atommissiler der sprang over LA.
>
> Men hvordan ser resten af verden ud i 2029?
>
> Jesper

Det kan være ligegyldigt! USA _er_ da verden :) Kan man i hvert fald ofte
mærke folk filmfolk / forfattere tænker. Et umiddelbart eksempel er The
Stand hvor efter en global dræbervirus de gode skal kæmpe med de onde om
jordens fremtid. Alt foregår i USA og resten af verden bliver aldrig nævnt.

Der er sikkert mange andre eksempler

--
Piotr

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 21-09-03 11:32

> [...]
> Stand hvor efter en global dræbervirus de gode skal kæmpe med de onde om
> jordens fremtid. Alt foregår i USA og resten af verden bliver aldrig

Jeg ved godt hvad du mener, og har dit været irriteret over at f.eks. UFO'er
altid besøger USA.

Men det er vel meget logisk nu når filmene ER amerikanske. Den engelske film
"28 Days" foregik jo også i England.

Jesper

Fra : Peter B. Juul

Dato : 22-09-03 14:30

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> writes:

> Men det er vel meget logisk nu når filmene ER amerikanske. Den engelske film
> "28 Days" foregik jo også i England.

Ja, men den tog stilling til spørgsmålet "Hvad med resten af verden?"
--
Peter B. Juul, o.-.o "Hver gang jeg har åbnet for DR, stod
The RockBear. ((^)) Flemming Leth og smurte et eller andet

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-09-03 11:58

Piotr Duda-Dziewierz <dziewierz@hotmail.com> skrev:

> [...]
> er The Stand hvor efter en global dræbervirus de gode skal kæmpe med
> de onde om jordens fremtid. Alt foregår i USA og resten af verden

Independence Day.

--
Mark
Er du film buff? Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : No Humor Man

Dato : 21-09-03 13:08

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Independence Day.
Der blev resten af verden da nævnt. Dårligt eksempel.

--
No Humor Man - Corporation for Bad Swimmers
ICQ: 67778624

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-09-03 14:08

No Humor Man <no.humor.man@mail.tdcadsl.dk> skrev:

> Der blev resten af verden da nævnt. Dårligt eksempel.

Nåja, de bliver nævnt.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-09-03 14:28

Mark Thomas Gazel escribió / skrev

> N†ja, de bliver n‘vnt.

Det bliver endda vist hvordan de over hele verdenen fejrer til sidst i
filmen.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-09-03 19:43

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> skrev:

> Det bliver endda vist hvordan de over hele verdenen fejrer til sidst i
> filmen.

Jep, og jeg var sarkastisk.

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-09-03 19:44

> Mark Thomas Gazel escribió / skrev

Sad lige og genså den i aftes med kæresten - herlig
film, men effekterne har dog efterhånden en del år
på bagen - jeg kan huske hvor begejstret jeg var da
jeg så den første gang - og 2. gang og.... Men nu er
de nu lidt tamme :(

I denne film er det netop sightings i Irak og den
persiske golf som indleder opmærksomheden - og et
internationalt samarbejde som klarer problemet - at
det så er amerikanere der finder alle løsninger på
problemerne er jo klart nok når det er en film
fra USA hvor personerne naturligvis skal have lidt
indbyrdes relationer :)

Lars Hoffmann's utterance expressed in

> Det bliver endda vist hvordan de over hele verdenen fejrer til sidst i
> filmen.

Ja og det er netop referencen til hele verden og 4. juli
som hele verdens frihedsdag og ikke bare USA's der er
filmens pointe.

Hilsner!
--
| lars gjerløw jørgensen | lgj[at]jyde[dot]dk |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : No Humor Man

Dato : 21-09-03 13:11

"Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Maskinkrigen foregår som vi ser det i USA.
Spreder sig formentligt til hele verden. Men, Reese kender kun til sin del
af verden, og da der formentligt ikke er kontakt med resten af verden i hans
tid, kan han jo ikke ligefrem vide hvordan det går der. Hvem ved. Han
voksede jo først op efter krigen var begyndt.

> I et'eren nævnes det at det var russike atommissiler der sprang over LA.
Nej, det er da først i to'eren at man får det af vide. I etteren bliver det
kun nævnt at der kommer en atomkrig og at maskinerne er skyld i den.

> Men hvordan ser resten af verden ud i 2029?
Ligesom Reeses fremtidsglimt. Husk, Skynet besluttede at *hele*
menneskeheden er fjenden.