Problem med WAP11
Fra : Msp

Dato : 20-09-03 23:51

Jeg har flere stk. Linksys WAP11 stående i et netværk, men den ene har jeg
et problem med.
Der er intet i vejen når jeg bruger den medfølgende cd til at konfigurere
med, men når jeg prøver med et X kabel eller igennem switch eller over det
trådløse net, så kan jeg ikke oprteet forbindelse til Wappen.
SSID, Channel og netmaske er identisk med resten af netværket og ip-range er
også inden for det resterende lan.
Hvad kan jeg gøre forkert her, når nu det virker med de 6 andre??

Mogens

Fra : jens

Dato : 21-09-03 09:27

"Msp" <div@solvberg.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har flere stk. Linksys WAP11 stående i et netværk, men den ene har jeg
> et problem med.

Hvor mange er "flere stk" ?

> [...]
er
> også inden for det resterende lan.
> Hvad kan jeg gøre forkert her, når nu det virker med de 6 andre??

wap11 kan kun have et begænset antal wap11 klienter.

Mvh Jens

Fra : Msp

Dato : 21-09-03 12:51

> Hvor mange er "flere stk" ?

Flere stk. = 6 Stk.

> wap11 kan kun have et begænset antal wap11 klienter.

Den grænse er der langt op til.

Mogens

Fra : jens

Dato : 21-09-03 13:04

"Msp" <div@solvberg.dk> skrev i en meddelelse

> Den grænse er der langt op til.

Jaså ?
Manualen siger ellers max 4 stk klienter pr wap11 masterpoint
Hvilket også kan forklare du ikke kan nå den 5 klient.

Men det afhænger af hvordan du har sat dem sammen jo.

Mvh Jens

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-09-03 16:05

>Manualen siger ellers max 4 stk klienter pr wap11 masterpoint
>Hvilket også kan forklare du ikke kan nå den 5 klient.

Hvor i manualen står det?

Jeg sidder og kigger i "wap11v26ug.pdf" og kan ikke umiddeltbart finde
det...

/Jan

Fra : jens

Dato : 21-09-03 16:13

"Jan Bachman" <ymerdyr@image.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg sidder og kigger i "wap11v26ug.pdf" og kan ikke umiddeltbart finde
> det...

Det stod i den trykte der var til de 2 jeg havde til test.
Den du ser på er sandsynligvis den usanske udgave med usb stik ikke ?
Den kan jeg heller ikke finde det i.

Begrundelsen i den trykte var at der var 4 "key"`s, en til hver klient.

Men lav et forsøg med at tage en af dem som har forbindelse fra, og sæt den
som ikke kan til, hvis det giver forbindelse, og den nye "sidste" ikke kan
er der jo nok noget om det, ellers ikke.

Mvh Jens

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-09-03 16:20

>Begrundelsen i den trykte var at der var 4 "key"`s, en til hver klient.

WEP-keys er en ganske anden snak. Vi er pt. 9 der deler een key.

>Men lav et forsøg med at tage en af dem som har forbindelse fra, og sæt den
>som ikke kan til, hvis det giver forbindelse, og den nye "sidste" ikke kan
>er der jo nok noget om det, ellers ikke.

Har lige været på Linksys' knowledge base.
http://kb.linksys.com/

Søg efter "maximum clients per access point", og tag første hit.

Svaret er... tadaa... 32 klienter

/Jan

Fra : jens

Dato : 21-09-03 17:25

> [...]

> Har lige været på Linksys' knowledge base.
> http://kb.linksys.com/
>
> Søg efter "maximum clients per access point", og tag første hit.

Jeg skal ikke påstå hverken 1 eller 2, jeg læste noget i manualen som jeg
ikke husker ordret, og vi blev enige om at wap11 ikke var hensigtsmæssig til
det formål de var tænkt, fordi de ikke kunne forbinde til så mange som vi
havde behov for, ifølge den medfølgende manual.

Mvh Jens

Fra : Msp

Dato : 21-09-03 16:27

> Jaså ?
> Manualen siger ellers max 4 stk klienter pr wap11 masterpoint
> Hvilket også kan forklare du ikke kan nå den 5 klient.
>
> Men det afhænger af hvordan du har sat dem sammen jo.

Er det ikke kun når der køres bridgemode, jeg kører som accesspoint og har
de øvrige som accesspoint klient.

Mogens

Fra : jens

Dato : 21-09-03 17:29

"Msp" <div@solvberg.dk> skrev i en meddelelse

> Er det ikke kun når der køres bridgemode, jeg kører som accesspoint og har
> de øvrige som accesspoint klient.

Nej, i bridge mode snakker kun 2 wap11ere med hinanden.
Det var point - multipoint opsætningen der gav max 4, altså 5 wap11ere som
snakkede sammen.

Men.... har de samme firmware allesammen ?

Har du testet den uden "de andre" mod masterpointet ?

Mvh Jens

Fra : Jan Bachman

Dato : 21-09-03 16:27

On Sun, 21 Sep 2003 00:51:19 +0200, "Msp" <div@solvberg.dk> wrote:

> [...]
>også inden for det resterende lan.
>Hvad kan jeg gøre forkert her, når nu det virker med de 6 andre??

Har du prøvet at køre med den separat? Dvs. andet SSID og anden kanal,
blot for at se om den rent faktisk virker.

/Jan

Fra : Msp

Dato : 21-09-03 23:17

> Har du prøvet at køre med den separat? Dvs. andet SSID og anden kanal,
> blot for at se om den rent faktisk virker.
>
> /Jan

Jeg sidder og roder med linken og det virker ikke, slukker - venter - tænder
for systemet - virker ikke.
Jeg lader skidtet stå, vender tilbage senere på aftenen, så virker det. FOR
HULEN hvor ville jeg gerne vide hvorfor.
Men tak for interessen for at hjælpe mig i nøden, håber at jeg en dag kan
hjælpe andre!!

Mogens