Hittemis søger nyt hjem
Fra : André Høstrup

Dato : 20-09-03 23:11

Hej alle, har i dag tidligere på aftenen fundet en hittemis, som har gået
ned ved containergården i en uges tid, mødte min mor i aften nede foran
opgangen, hvor hun sagde hun havde set/hørt katten, men kunne ikke få fat i
den, jeg sådan, satte mig på hug og kaldte den til mig, fik fat i den og
taget den med op, så den kunne få vådt og tørt samt en kattebakke.

Men nu er problemet jo at vi har rigeligt med dyr i forevejen og kan
desværre ikke have en kat til, har 3 i forevejen og må kun have een kat her
i ejendommen.

Og lige pt her hun på børneværelset, men det er kun på lånt tid, da konen
meget snart nedkommer med vores søn, ville af etiske grunde ikke sætte hende
sammen med vores andre katte, der er jo ingen grund til at hun lære dem at
kende når hun ikke skal være her.

Måske man bare burde have ladet katten være ? nej sådan kan jeg desværre
ikke tænke.

Har fået taget et billede af katten og vejet den, men vil umiddelbart sige
at det er en halvstor killing.

Vægt: 2532 og billedet af hende kan ses http://www.flymann.dk/hittemis.jpg
hun er en lille sød og meget kærlig mis, en lille lady

Håber der er nogen derude der har plads til en mis til eller kender nogen,
så tøv endelig ikke med at ringe eller skrive, info findes i bunden af denne
msg.

\\\|///
( @ @ )
------oOOo-(_)-oOOo------
ParaStunter - PS140
325 l. Akvastabil
www.aquaforum.dk

Regards. André Høstrup aka Flymann
Cellular: +45 26 844 911
ICQ 6402465
Mail meg@cool.dk
Copenhagen Denmark

Fra : Pia Nave

Dato : 20-09-03 23:47

Hej André

Er du helt sikker på at hun er "hjemløs"....umiddelbart ser hun da
rimelig velplejet ud. Det første jeg ville gøre var at sætte nogle
plakater op ved div. indkøbscentre osv. for at sikre mig, at hendes
familie ikke går og leder efter hende.
Du kan jo samtidig ligge hende op på www.vildkat.dk

Hvor er det dog dejligt at læse om alle jer der tager disse katte (-og
killinger)til jer, og forsøger at give dem et ordentligt hjem - et hjem
som de utvivlsomt fortjener!!!
Men samtidig tegner det jo også et billede af, hvor mange der egentlig
bare smider deres katte ud, når det ikke længere er sjovt....eller
bliver for dyrt Om jeg nogensinde lærer at forstå visse mennesker...!!

Når alt dette er sagt, vil jeg ønske dig og det lille misse-barn held og
lykke!! Hun er virkelig dejlig, det bette kræ

Mvh. Pia - som også har adopteret en hittemis...eller også var det den
der adopterede mig..??

Fra : André Høstrup

Dato : 21-09-03 01:08

"Pia Nave" <pia_news@nave.dk> skrev i en meddelelse
> Hej André
>
> Er du helt sikker på at hun er "hjemløs"....umiddelbart ser hun da
> rimelig velplejet ud.

Enig, hun er ikke en vildkat og som du skriver, så er hun fin i stand, men
hun har rendt rundt derude i hvertfald en uge nu og folk har sat mad til
hende for at hun ikke skulle sulte
Det første jeg ville gøre var at sætte nogle

> plakater op ved div. indkøbscentre osv. for at sikre mig, at hendes
> familie ikke går og leder efter hende.
> Du kan jo samtidig ligge hende op på www.vildkat.dk

Et eller andet sted synes ikke hun skal tilbage til det sted hvor hun kom
fra, i aftes da jeg mødte nogen unger nede på gaden, snakkede de noget om at
der var en anden, længere ned i blokken der også havde fundet en kat, de
nævnte noget om nogen killinger der var stykket af og en kat der var faldet
ud fra femte sal. (den overlevede)

Så hvis man ikke kan passe på sine misser, fortjener man ikke at få dem igen
hvis de stikker af.

Fra : Stine Frandsen

Dato : 21-09-03 21:31

"André Høstrup" <meg@cool.dk> skrev i en meddelelse

> Så hvis man ikke kan passe på sine misser, fortjener man ikke at få dem
igen
> hvis de stikker af.

Det var da en lidt mærkelig hodlning du har. Eller også har jeg misforstået
dig ?? det håber jeg.
Du ved da ikke noget om hvorfor katten en blevet væk fra dine ejere, måske
er den smuttet ud ved et uheld og kan nu ikke finde hjem - selv om den helst
vil det. Hvad med de ejere der måske går rundt og savner katten, leder efter
den osv. og så har du den og vil ikke sætte en seddel op med det ??? Men du
vil heller ikke beholde katten.. Men gerne forære den væk ??

Hilsen en, hvis kat nu har været forsvundet i 3 uger, som stadig leder efter
den, har besøgt naboer i 5 km. omkreds, haft ringet til jeg ved ikke hvor
mange dyrlæger,skovfogeder, sat sedler op osv. desværre uden held - og tænk
hvis der så er en der har ham, men ikke mener jeg har "fortjent" at få
katten hjem igen.

Stine, der blot håber på at hun misforstod dig.

Fra : André Høstrup

Dato : 21-09-03 21:47

Hej Stine, min mor havde sat sedler op uden respons på det og katten kunne
jeg desværre ikke have i flere dage, har 3 katte i forevejen og flere andre
dyr, så missen overnattede i børneværelset indtil i dag, min mor tog så
katten ned for at se om den kunne gå sammen med hendes 2 andre katte.

Så hvis der skulle dukke en ejer op, så er det nok muligt at få katten igen.

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 21:50

Stine Frandsen skrev i

> Det var da en lidt mærkelig hodlning du har. Eller også har jeg
> misforstået dig ?? det håber jeg.

Jeg tror André mente at hvis man ikke passer på (i betydningen:
en kat der falder ud af vinduet, og flere killinger der stikker af)
så har man ikke fortjent at få dem igen (ikke at det at katten
stikker af er bevis i sig selv, på man ikke har fortjent at have
kat).

Men det kunne jo være man havde en gæst eller katte-sitter som
var så dum at have lukket katten ud og åbnet vinduet på 2. sal
alt for meget. Det er ikke sikkert at man var en uansvarlig
katteejer som selv havde ladet et vindue være ikke-kattesikret
og den slags. Der var en herinde for nylig der skrev om en
nabo der havde præsteret at miste fem killinger hun skulle se
efter mener jeg?

> Hilsen en, hvis kat nu har været forsvundet i 3 uger, som stadig leder

Jeg håber du finder din mis i god behold. Jeg ville have det
ganske frygteligt. Håber du får vished.
Mange mjau fra min kat også!

Jane

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 22-09-03 07:48

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> alt for meget. Det er ikke sikkert at man var en uansvarlig
> katteejer som selv havde ladet et vindue være ikke-kattesikret

Jeg har lige været ude for at en gæst fik lukket kattene ud. Min datter og
hendes veninde var alene hjemme, og veninden syntes, der skulle luftes ud på
badeværelset. Så havde vi pludselig ingen katte
De fik dog hurtigt fat i den ene, men Emily var væk i 3/4 døgn, og kom hjem
med pelsen filtret ind og fuld af harpiks (måske har hun siddet i naboens
fyrretræer, hun ville bare ikke svare når jeg kaldte). Gudskelov var hun
ikke i løbetid.

Jeg har tænkt på om indboforsikringer dækker hvis en gæst, postbudet,
håndværkere eller fx indbrudstyve lukker ens inde-kæledyr ud? (altså
forudsat at de er kommet til skade, eller måske slet ikke kommer hjem igen).
Er der nogen, der har prøvet at undersøge det?

Mvh. Else.

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 14:32

Else Gyldenkærne skrev i <news:bkm5tr$jev$1@sunsite.dk>:

> datter og hendes veninde var alene hjemme, og veninden syntes, der
> skulle luftes ud på badeværelset.

Mand hvor jeg hader den slags gæster. Jeg har en person som altid
glemmer at slå toiletsædet ned, hvilket jeg finder ulækkert og jeg
er altid bange for om katten kommer til at hoppe der i, godt nok
er hun så stor at hun nok ikke lige drukner, men hun kunne vel sidde
fast med et bagben eller noget. Jeg har forsøgt alt muligt for at
få idioten til at lade være med at bruge toilettet og er ved at
løbe tør for ting at sige. Jeg har planlagt at gør hun det en gang
til må hun fremover ikke låne mit toilet. Så må hun enten tisse
udendørs eller gå med ble. Men hvis hun selv skal betale hvad det
vil koste at få katten fri og checket hos dyrlæge, kunne det måske
få hendes hukommelse til at virke.

> Jeg har tænkt på om indboforsikringer dækker hvis en gæst, postbudet,
> håndværkere eller fx indbrudstyve lukker ens inde-kæledyr ud?

Det vil være meget spændende at høre om. Om man kan kræve en gæst
eller hjemmehjælper skal betale for udgifter til dyrlæge osv hvis
katten bliver kørt ned eller evnetuel hvad det vil koste at anskaffe
en ny tilsvarende kat (race eller ej) fra en opdrætter.
Jeg vil prøve at starte en tråd i jura (men eventuelle eksperter
herinde må naturligvis også meget gerne svare).

Jane

Fra : Niels Peter

Dato : 22-09-03 14:35

Jane wrote:

> Jeg har forsøgt alt muligt for at
> få idioten til at lade være med at bruge toilettet og er ved at
> løbe tør for ting at sige.

Det lyder da også som et ualmindeligt hårdnakket tilfælde

Niels Peter

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 15:28

Niels Peter skrev i <news:3f6efa94$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Det lyder da også som et ualmindeligt hårdnakket tilfælde

Ja, jeg går også og beskylder hende for at være senildement
inden 30års alderen. Men tror det hænger meget sammen med om
man selv kan finde ud af at lægge låget på hjemme hos sig selv
da den pågældende veninde ikke er så hygiejnisk der heller.

Jeg havde et skilt hængende på min vandhane i et halvt år om
at den skulle lukkes efter brug før det fes ind.

I min naivitet har jeg vist altid troet det var mænd som ikke
kunne lægge brædtet ned, men reelt har jeg kun oplevet det med
kvinder.

Jane

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-09-03 16:17

Næste gang hun kommer sætter du et skilt indvendigt på brættet til toilettet
: Kære (hvad hun nu hedder). Inden du sætter dig så læg mærke til at brættet
er nede. Det skal det også være når du letter dig. Jeg havde en kammerat der
bare ikke fattede at lukke efter sig og så satte jeg denne lille besked op
til ham. Han lukker ALTID nu. Tror godt han kan se det forfærdelige hvis
mors bette skat sad fast og ikke kunne komme fri. Har fortalt det med MEGET
store bogstaver. En ide?

Knus Linda

Fra : Charlotte

Dato : 22-09-03 16:35

Hej Michael

"Michael Nielsen" <michael.gn@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> Inden du sætter dig så læg mærke til at brættet
> er nede. Det skal det også være når du letter dig.

Øøøøh, mon ikke det var en idé at skrive "Det skal det også være efter du
har lettet dig...inden du går ud" eller noget? Tænk, hvis hun tror, at hun
slet ikke skal slå brættet op *fnis, fnis, fnis*
Sorry, kunne altså ikke lade være...men jeg er også meget visuel i min
tankegang *gnæk, gnæk*

Mvh
Charlotte

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-09-03 16:40

Ja det andet kan jo hurtig blive noget værre svineri. Man er lidt vel hurtig
til at trykke på Send engang imellem. Kan godt selv se det komiske. He he

Fra : Charlotte

Dato : 22-09-03 16:52

> Man er lidt vel hurtig
> til at trykke på Send engang imellem. Kan godt selv se det komiske. He he

Ja, det var jeg vist også, da jeg kaldte dig Michael *fnis* (stod der jo i
mail-afsenderen)

Mvh
Charlotte

Fra : Michael Nielsen

Dato : 22-09-03 17:01

Ja der kan du bare se

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-09-03 22:46

In article <3f6efa94$0$48896$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Niels
Peter <mail@bluewhite.dk> wrote:

> Det lyder da også som et ualmindeligt hårdnakket tilfælde

Ork nej. Vi har en _stoor_ seddel på indersiden af døren (slå låget ned
og lad være at lukke døren) som folk så sidder og kigger _lige_ ind i.
I friske farver og med tegninger og hvad har vi for at fange
opmærksomheden. Og en anden på indersiden af WC låget til mænd, der jo
vender ryggen til seddel nr. 1 - selv om de jo burde se den, når de
skal ud af døren.

Forleden havde vi så besøg af en yngre dame. Hun lukkede døren efter
sig - vi bad hende lukke den op. "hvad med låget" spørger vi så. Næh,
det havde hun ikke gjort... "Jamen så du ikke sedlen?" spørger vi.
"Joe, jeg så godt der hang en seddel - men jeg læste den ikke..." *suk*
Og det er ikke engang usædvanligt...

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 22:55

Ann Rudbeck skrev i <news:220920032345566024%webmaster@FJERNESsiamis.com>:

> "Joe, jeg så godt der hang en seddel - men jeg læste den ikke..." *suk*
> Og det er ikke engang usædvanligt...

Jeg havde skrevet det på spejlet med en afvakselig tus
så man skulle læse det mens man vaskede hænder - men den
praksis er helller ikke så udbredt blandt mine gæster.
Suk.

Jane

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 17:20

Jane skrev i <news:Xns93FE9DF38DB78kkgnsdlkng@62.243.74.162>:

> Jeg vil prøve at starte en tråd i jura (men eventuelle eksperter
> herinde må naturligvis også meget gerne svare).

Svaret lyder indtil videre:
Jeg er næsten overbevist om, at de nævnte situationer ikke er
dækket af en almindelig familieforsikring i hverken indbo eller
ansvarsdelen (indbo: for egen kat ansvar: for fremmed kat).

Så jeg vil da overveje om jeg skal have ændret lidt ved min
indbo forsikring. Er der nogen herinde som kan sige hvad de
cirka giver for at få forsikret et styk katte-indbo? Jeg vil
gerne høre et prisniveau så jeg ikke betaler for meget. Jeg
har før haft undersøgt om det kunne betale sig at få forsikret
en kat i tilfælde af sygdom og den fandt jeg ud af ikke er
noget for mig.

Jane

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 17:55

> Jeg
> har før haft undersøgt om det kunne betale sig at få forsikret
> en kat i tilfælde af sygdom og den fandt jeg ud af ikke er
> noget for mig.

Sådan tænkte jeg også engang. Sygdom kommer pludseligt og når man mindst har
råd til det.
Har lige måtte betale knap 3000 kr. i dyrlægeregninger, da vores hund fik
hjernebetændelse, så overvej lige en ekstra gang, at give de ca. 1000 kr. om
året i forsikring. Så er problemet bare, at finde den bedste og billigste
forsikring

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 18:12

Buffy skrev i <news:3f6f294a$0$32523$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> fik hjernebetændelse, så overvej lige en ekstra gang, at give de ca.
> 1000 kr. om året i forsikring.

Jeg havde en kat som var meget og tit syg (kronisk) og selv om
vi rendte til dyrlæge i tide og utide kunne en forsikring ikke
betale sig, i det den kun dækkede en vis procentdel af dyrlægens
løn, og jeg må nok sige at dyrlægens løn var den mindste procent-
del af den samlede udgift, medicin osv var meget dyrere end dyr-
lægen, så vi ville stadig have haft underskud. Hvis der findes
nyere forsikringer, som ikke kun dækker noget af dyrlægens løn,
men også medicin og transport, vil jeg være glad for at høre om
dem. Jeg må nok også lige tilføje, at jeg er typen der ikke kan
få mig selv til at lade en kat gennemgå mange operationer, hvis
jeg havde en kat som fik sådanne fremtidsudsigter ville jeg græde
bitre tårer, og aflive katten af medlidenhed istedet (al respekt
for de som gennemfører den slags operationer på deres dyr, jeg
kan bare ikke, den kronisk syge kat sled meget på min psyke).

Jane

Fra : Ukendt

Dato : 22-09-03 19:34

> [...]
> for de som gennemfører den slags operationer på deres dyr, jeg
> kan bare ikke, den kronisk syge kat sled meget på min psyke).

Jeg har forespurgt om forsikringer i hunde NG og der kom også link, med den
slags forsikring du nævner, men der findes vidst også forsikringer, hvor alt
bliver betalt, på nær en selvrisiko ( kan ikke lige huske, hvad den var
på ). Transport bliver dog ikke betalt, så vidt jeg ved. Der kan man tegne
et privat abonnement hos Falck. De transportere i hvert fald til og fra
dyrlæge.
Ang, medicin. Det ved jeg fatisk ikke. Vores største udgift på Buffy, var
ikke medicinen, men blodprøver. Jeg kan ikke tegne forsikringen lige PT, da
vores hund ikke kan kaldes rask endnu og så får jeg sikkert ikke lov, at
tegne forsikringen.
Jeg mener, at kunne huske, at flere i denne gruppe har haft god gavn af en
forsikring ?

Giver dig ret. Det er hårdt, at have et sygt dyr. Især når dyrlægen ikke kan
give konkret svar om dyret bliver rask eller...

Kom lige til, at tænke på dette, da du nævnte aflivning ( er forøvrigt enig
med dig).
Jeg sad og ventede 2 timer hos dyrlægen forleden. I den tid blev der aflivet
1 kat og 2 hunde. De var alle gamle eller syge , men det var alligevel
hårdt, at se folk gå ind med dyret og komme grædende ud...

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 22-09-03 22:49

In article <3f6f409d$0$32539$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Buffy
wrote:

> Ang, medicin. Det ved jeg fatisk ikke.

Det plejer vist at være sådan at medicin udleveret af dyrlægen (f.eks.
brugt under en indlæggelse) er dækket, medicin du selv henter på en
recept er ikke.

Fra : Jane

Dato : 22-09-03 22:57

Ann Rudbeck skrev i <news:220920032349158004%webmaster@FJERNESsiamis.com>:

> brugt under en indlæggelse) er dækket, medicin du selv henter på en
> recept er ikke.

Min erfaring var at medicin på recepter var den største udgiftspost
så jeg tror jeg holder mig fra at forsikre mig og istedet lader jeg
katten fortsætte med at have en bankkonto med lidt nødhjælp og hvis
den bliver så alvorligt syg den har brug for flere operationer er
jeg nok stdig tilbøjelig til at sige stop og farvel.

Jane

Fra : Stedmoderen

Dato : 21-09-03 09:01

> Vægt: 2532 og billedet af hende kan ses http://www.flymann.dk/hittemis.jpg
> hun er en lille sød og meget kærlig mis, en lille lady

Hejsa,
Det lyder da som du selv skriver som om den har et hjem et andet sted.
Der er nogen som lige har startet med at give gratis halsbånd, som man så
kan sætte på kattene, hvor man skriver ens telefonnummer, og når så katten
kommer hjem kan ejerne se at der er nogen som tror den er hjemløs. Og så kan
de komme i kontakt med dig.
Jeg kan ikke huske hvem det er der har taget initiativ til det, men man
kunne ringe til dem, eller gå til sin dyrlæge og få de gratis halsbånd.
Måske er det kattens værn eller dyrenes beskyttelse, det var nogen som havde
internater.
Men det var måske en ide at prøve at sætte sådan et på katten.

Mvh
Vibeke

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-09-03 09:19

Vibeke skrev
<Der er nogen som lige har startet med at give gratis halsbånd, som man så
kan sætte på kattene, hvor man skriver ens telefonnummer, og når så katten
kommer hjem kan ejerne se at der er nogen som tror den er hjemløs >

Det er Dyrenes Beskyttelse
http://makeashorterlink.com/?T255236F5

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : André Høstrup

Dato : 21-09-03 10:06

"Stedmoderen" <stedmoder@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kommer hjem kan ejerne se at der er nogen som tror den er hjemløs. Og så

Vil da ikke sætte katten ned på gaden igen, en uge i det fri er da mere end
rigeligt, ræven eller en bil kunne jo gøre en ende på hende, så den idé kan
ikke rigtigt bruges.

Ergo, kan man ikke passe på sine dyr fortjener man dem ikke

Mvh. André

Fra : André Høstrup

Dato : 21-09-03 10:12

Fik lige set på linket og det med halsbåndet er jo en glimrende idé, hvis
man altså bor i hus og har en have hvor katten kommer ind, men bor man i
etage ejendom dur det ikke rigtigt i mine øjne, men jeg vil da gemme linket
og nævne det for andre jeg kender, som bor i hus / sommerhus.

Mvh. André

Fra : Flemming N.

Dato : 21-09-03 11:04

>Ergo, kan man ikke passe på sine dyr fortjener man dem ikke

Hvis min kat smuttede ud og der var nogen der gav mig den besked ville
jeg godt nok blive skide sur. At døren går op, at katten smutter ud
når der kommer gæster osv, osv behøver ikke at betyde at man ikke
passer sit dyr ordenligt. Derudover er der rigtigt mange der har deres
katte til at løbe ude, er du sikker på at katten kommer fra en af
lejlighederne der hvor du bor? her hvor vi bor kommer der der mange
katte fra husene der ligger i nærheden...

Mvh,

Flemming
--
- Did you ever ask those strangers what they're searching for? -
- Did they laugh and tell you they're not really sure? (G.O'Dowd) -

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-03 11:09

"Flemming N." <culture@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> lejlighederne der hvor du bor? her hvor vi bor kommer der der mange
> katte fra husene der ligger i nærheden...

Derfor er det en god ide, at øretatoverer sin kat(te)....

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : André Høstrup

Dato : 21-09-03 11:28

"Buffy" <tjekmig(Snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> "Flemming N." <culture@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
>

> Derfor er det en god ide, at øretatoverer sin kat(te)....

/agree

André

Fra : Flemming N.

Dato : 21-09-03 11:41

>Derfor er det en god ide, at øretatoverer sin kat(te)....

Jeg er enig

mvh,

Flemming

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 17:13

Buffy skrev i <news:3f6d78ce$0$32519$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Derfor er det en god ide, at øretatoverer sin kat(te)....

Nu er den påglældende hittemis hvid men jeg vil brae lige sige
at hvis jeg var så uheldig at min stak af ville end ikke en
kat opdage dens øretatoveringer. De er umulige at se på dens
soprte ører. Fik endda lavet en ny i håb om at det kunne gøres
bedre.

Jane - der håber mis ikke stikker hjemmefra

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-03 17:37

> [...]
> kat opdage dens øretatoveringer. De er umulige at se på dens
> soprte ører. Fik endda lavet en ny i håb om at det kunne gøres

Det er da uheldigt. Der burde opfindes hvide øretatoveringer, specialt til
sorte ører.

Vores tidligere kat Tarzan, som var gråstribet, havde grønne ører, der var
nemme, at aflæse. Han har det forøvrigt stadig godt, fik jeg af vide i dag,
så det er jo dejligt, at høre. Var lidt bange for, at henvende mig til hans
nye ejer igen. Tænk hvis han var kørt over eller der var sket noget andet
forfærdeligt, så vil jeg helst ikke vide det.

Der findes jo også kattehalsbånd, men det er jo langt fra alle katte, der
bryder sig om, at have det stads på.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 17:47

Buffy skrev i <news:3f6dd396$0$32503$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Det er da uheldigt. Der burde opfindes hvide øretatoveringer, specialt
> til sorte ører.

Ja det vil være smart. Det grønne er ret umuligt at få øje på.
Det er også lidt forvirrende at katten har to forskellige
øremærker jeg skal huske at melde flytning på.

> Der findes jo også kattehalsbånd, men det er jo langt fra alle katte,
> der bryder sig om, at have det stads på.

Jeg er ved at vænne katten til det i forbindelse med en flytning
men syntes ikke det er så kønt. Men bare folk kan se det ikke er
en vild kat (selvom hun måske nok skaber sig derhen ad mod alle
fremmede) så hun ikke bliver adopteret eller aflivet uden jeg har
en chance.

Jane

Fra : Charlotte

Dato : 21-09-03 18:29

Hej Flemming og I andre

> "Flemming N." <culture@nospam.invalid> skrev i en meddelelse
> Derfor er det en god ide, at øretatoverer sin kat(te)....

Hvad øhmn....nu har jeg jo to misser, der skal "mærkes" på en eller anden
måde - og jeg har tænkt meget over, om jeg skal have dem øretatoveret eller
om man skal få dem chipset?
Jeg tænker bare på...hvis Luffe eller Mercedes løber hjemmefra...så kan
enhver jo ikke bare liiiige checke og ringe til Dyrenes Beskyttelse for at
høre, hvor de bor, hvis de er chipset...
Så jeg er da i tvivl. Synes umiddelbart det er en fin idé, men er skisme da
i tvivl om, hvor effektivt det er.

Nogen holdninger?

Mvh
Charlotte

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-09-03 18:46

Hej Charlotte

Jeg foretrækker øretatoveringer, fordi de er umiddelbart synlige for enhver,
ikke alle tænker over
at en kat kan være chipset. Jeg har så altid været
heldig at have haft en dyrlæge der også var en god
"tatovør" så også mine katte med sorte ører har
haft læselig tatoveringer, og har altid fået tatovering
i begge ører (kattenes)

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Ukendt

Dato : 21-09-03 18:56

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> "tatovør" så også mine katte med sorte ører har
> haft læselig tatoveringer, og har altid fået tatovering

Jeg er også tilhænger af øretatoverigen, når det gælder katte.
Jeg anede faktisk ikke, at katte kunne chipses, før jeg læste med i denne
NG.
Det er noget andet med hunde. Der er registreringen jo lovpligtig og folk
ved, at de skal tjekke efter chippen, hvis de finder en bortløben / tilløben
hund.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Charlotte

Dato : 21-09-03 19:28

Hej Marianne
> [...]

enhver,
> ikke alle tænker over at en kat kan være chipset.

Lige præcist mine tanker også!

Så efter at have tænkt længe over det...og nu også kan læse, at i også ser
på det på samme måde, tror jeg, de bliver øretatoverede. Det andet vil jo
være en hel del mere besværligt...

Mvh
Charlotte

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 20:09

Marianne Hellemose skrev i

> heldig at have haft en dyrlæge der også var en god
> "tatovør" så også mine katte med sorte ører har

Er det med grøn? Har han nogle særlige fif?

Nu har min kat godt nok ikke flere ører i overskud men
hvis jeg en anden gang fik en sort kat ville jeg gerne
have et bedre resultat end med min nuværende kat.

Jane

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-09-03 20:48

Jane skrev
<Er det med grøn? Har han nogle særlige fif?>

Nej det er med blå. Jeg ved det faktisk ikke, men
det er vel noget med at være omhyggelig og få
trykket ordentligt på hele "stemplet", og så få godt
med farve på.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Jane

Dato : 21-09-03 20:07

Charlotte skrev i <news:3f6ddf30$0$54812$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>:

> øretatoveret eller om man skal få dem chipset?

Du kan få katte chipset. Jeg tænker bare at hvis Falck
ikke engang gider kigge på et kattelig om det er øremærket
og fortælle ejeren det, så gad de vel endnu mindre hvis
de ikke kunne se et øremærke ligefrem at undersøge om
katten var chipset (de ville nok bare antage den var vild
og hjemløs).

Jane

Fra : Charlotte

Dato : 21-09-03 20:37

Hej Jane

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse

> Du kan få katte chipset.

Det ved jeg godt og det var i første omgang det, jeg havde tænkt mig at få
gjort...men...

> [...]
> de ikke kunne se et øremærke ligefrem at undersøge om
> katten var chipset (de ville nok bare antage den var vild

....lige præcist... Da vi for et par måneder siden havde en kat til at rende
rundt om vores løbegård i et par uger i træk, checkede vi den for at se evt.
øretatovering, da vi kunne få fat på den...og ringede til Dyrenes
Beskyttelse og fik fint at vide, at den ikke var eftersøgt, men faktisk
boede i nabolaget (vi var næsten lige flyttet ind her). Men vi ville da ikke
bare lade den gå rundt her, hvis den var løbet hjemmefra eller noget...
Men hvis den havde været chipset...så havde vi nok også undersøgt det, da vi
jo ved, katte kan blive det - men det ville da have været langt mere
besværligt!

Så...tattoo it must be *ss*

Mvh
Charlotte, som inden længe vil få opsøgt den lokale tatovør med
vet-uddannelse

Fra : André Høstrup

Dato : 21-09-03 11:16

> [...]
> lejlighederne der hvor du bor? her hvor vi bor kommer der der mange
> katte fra husene der ligger i nærheden...

Det kan jeg forstå, men nu har den jo rendt rundt derude i hvertfald en uge
og det skulle da undrer mig hvis ikke folk snakker sammen om en lille mis
der græder.

Der er sat løbesedler op her, det har min mor sørget for, men ingen respons.

Så måske jeg skulle have været ligeglad med katten og ladet den være
overladt til sin skæbne ?

At jeg tog den op, var kun for at den ikke skulle rende rundt udenfor og for
at den kunne få mad og vand regelmæssigt og på kort sigt finde et nyt hjem
til hende.

Havde vi mulighed for at beholde hende, havde jeg aldrig skrevet herinde.

Mvh. André

Fra : Flemming N.

Dato : 21-09-03 11:38

On Sun, 21 Sep 2003 12:15:36 +0200, "André Høstrup" <meg@cool.dk>
wrote:

>Så måske jeg skulle have været ligeglad med katten og ladet den være
>overladt til sin skæbne ?

Selfølgelig skulle du ikke det det er godt at du har taget dig af
den, men at katten løber uden for din blok, og ikke kan finde hjem
betyder jo ikke at der ikke er nogen der savner den og leder efter den
Jeg har engang selv taget en hittekat ind, det viste sig at den
kom fra den anden ende af byen og at den bare ikke kunne finde hjem.

Anyway, godt at I har sat sedler op bare en skam at der ikke har været
nogen reaktion på dem

held og lykke med at finde et hjem til den,

Mvh,

Flemming

Fra : André Høstrup

Dato : 21-09-03 12:15

> [...]
> nogen reaktion på dem
>
> held og lykke med at finde et hjem til den,

Takker

en lille note, de sidste efterretninger jeg har fået om katten, så har den
rendt rundt derude i ca. 14 dage

Mvh. André