Kan ikke tilslutte til trådløs router!
Fra : ThomasP

Dato : 20-09-03 21:38

Er der mon nogen, der har et godt råd eller to?

Jeg har en pc med Windows 98 og en Typhoon trådløs USB-LAN-adapter samt
en Topcom Skyracer WBR 244 router (den fra Netto).

Når jeg har installeret driveren til USB-adapteren og tilsluttet den ser
alt fint ud: Jeg kan åbne det medfølgende monitor-program og ved hjælp af
"site survey" se, at der er et trådløst netværk (routeren). Når jeg så
beder om at tilslutte til netværket sker der intet - Den skifter
indstillinger, men "status" bliver ved med at være "scanning...", og jeg
kan ikke åbne routeren i Explorer.

Jeg har sat adapteren op til gateway 192.168.1.1, og jeg har prøvet både
med automatisk tildelt IP og med manuelt sat IP, men lige lidt hjælper
det! Routeren er sat op, så det burde virke, der er ingen kryptering, og
når jeg sætter USB-adapteren i min XP-maskine er der kontakt lige med det
samme, så hardwaren virker tilsyneladende!

Jeg er efterhånden ved at være desperat, da jeg ikke kan finde på mere at
prøve!

Mvh
Thomas

Fra : Magnus Alkil

Dato : 22-09-03 12:39

Hvis du kører en Topcom Skyracer WBR 244 router sammen med din router fra
fx. cybercity eller tdc skal u kan ændre gateway IP til fx. 10.0.0.1
....så skulle det virke....Jeg ved ikke om det er dit problem...men et bud

Magnus