oswald helmut
Fra : Andropov

Dato : 20-09-03 20:55

Hvor kan man finde teksten til Oswald Helmuts sange ?

Der er en af sangene hvor i følgende indgår "hverken hingsten eller hoppen"

Hvor kan man finde den tekst ?

Fra : Ralph

Dato : 20-09-03 21:19

"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor kan man finde teksten til Oswald Helmuts sange ?
>
> Der er en af sangene hvor i følgende indgår "hverken hingsten eller
hoppen"

mine 20 tdr.land, tror jeg

Ralph

Fra : Peter Rongsted

Dato : 21-09-03 14:44

"Ralph" <rwr@post6.tele.dk> wrote:

>"Andropov" <andropov@ofir.dk> skrev i en meddelelse

>hoppen"
>>

>mine 20 tdr.land, tror jeg

Jep, det er 20 tdr land. Lige på det sted synger han om nudister: ".. de
har ik' en trævl på kroppen - hverken hingsten eller hoppen, så jeg
gemmer mine 20 tdr land."

Peter

Fra : Sune Mika Salminen

Dato : 21-09-03 15:04

Andropov wrote:
> Hvor kan man finde teksten til Oswald Helmuts sange ?
>
> Der er en af sangene hvor i følgende indgår "hverken hingsten eller
> hoppen"
>
> Hvor kan man finde den tekst ?

Aner det ikke, men det hjælper helt sikkert at stave hans navn rigtigt
når du søger:

Osvald Helmuth

-Sune

--
Is this a sig or an OE bug?

Fra : Andropov

Dato : 21-09-03 19:29

"Sune Mika Salminen" <efternavn@doktor.dk> wrote in message

> Aner det ikke, men det hjælper helt sikkert at stave hans navn rigtigt
> når du søger:
>
> Osvald Helmuth

Ja ok.

F.eks. på www.lyrics.com kan man finde mange rock og pop kunstnere.

Men findes der et sted hvor man kan finde typer som Osvald Helmuth ?

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 21-09-03 21:38

Andropov <andropov@ofir.dk> wrote:

> Men findes der et sted hvor man kan finde typer som Osvald Helmuth ?

Yeps - det hedder biblioteket ( sorry)

Der findes masser af (copyrightede) bøger med (copyrightede) noder og
(copyrightede) tekster til alle Osvalds viser. Ophavsrets-haverene til netop
disse tekster er ret meget oppe på mærkerne, så det kan ikke anbefales at
lægge dem på nettet - det er jævla dyrt.

/ Flying Hotdogs

Fra : gert philipsen

Dato : 21-09-03 16:53

Det kan nok blive vanskeligt ved at søge på Osvald Helmuth - han sang ikke
egne tekster. - Men som han dog sang dem!

M h
Gert

Fra : Johnny Bonde

Dato : 22-09-03 23:10

Jeg har skrevet den af og kan også sælge dig Midifilen

mvh Johnny

Mine tyve tønder land: Osvald Helmut

Den gang jeg var lille, var landbruget stort
og vi såede rug, byg og hvede
men nu bliver der udstykket alt sælges bort
til byboer, de bygger allerede
Men jeg gemmer mine tyve tønder land
skønt jeg er så godt som på falittens rand
jeg har tid nok til at vente
hvert sekund gir' renters rente
Så jeg gemmer mine tyve tønder land

Der bygges og køves og huslejen stiger
for vi bliver jo fledre og fledre
des større at nøden på boliger blir,
des mere kan jeg stå og profilere
så jeg gemmer mine tyve tønder land
man når længst når bare man bruger sin forstand
hvorfor fa'n sku jeg sælg' man
det er det sidste jord på sjælland
så jeg gemmer mine tyve tønder land

De snuser omkring mæ hver eneste dag
de er alle sammen ude på at køv' mæ
så jeg kunne jo hurtigt få afgjort den sag
men man skal lade være med at forløfte sig
Så jeg gemmer mine tyve tønder land
folk de tror at det er muldjord - HA det er sand
de ka både få vand i knæerne
de ka også få sand i tæerne
så jeg gemmer mine tyve tønder land

Det vrimler med folk her, med penge kontant
og fleste er sommer turister
ja så er der dom som er ude for fjant, jeg tror
jeg tror de kalder sig nudeister
Men jeg gemmer mine tyve tønder land
jeg skal ikke ha bare røve her på min strand
de har ikke en trævl på kroppen
hverken hingsten eller hoppen
så jeg gemmer mine tyve tønder land

Så kom der en tysker fra Tyskland et sted
han sagde han hade været her i 40'rne
han havde madammen og afkommet med
og nu ville han altså købe gården til børnene
men jeg gemmer mine tyve tønder land,
skal han bade kan han sku gør'ed i Kølnervand
han var røget, jeg var speget, jeg sang marken den er mejet
mens jeg så på mine tyve tønder land.

Vi har jo en grundlov, der sir vi har lov
til at sælle en grund, altså når der er grund til det
jeg har sku grund nok men, venter for sjov
skønt de andre har så ondt ve-et
for jeg har de sidste tyve tønder land
så en dag blir jeg en meget holden mand
jeg har ikke salt til æggene, kun lidt ondt i læggene
af at stå på mine tyve tønder land