Hjælp til mail
Fra : Troels Rasmussen

Dato : 20-09-03 16:15

Hej,

Jeg har lavet en nyhedsbrevs-funktion ved hjælp af MySQL og PHP. Det
virker efter hensigten, men jeg har et problem når jeg skal sende
mails til brugerne af nyhedsbrevet.

Jeg bruger PHP-funktionen mail() til at sende nyhedsbrve ud til
brugerne. Jeg ønsker ikke, at indsætte emailadresserne fra MySQL i
"til-feltet", da jeg ikke vil have at folk der modtager nyhedsbrevet
skal se de øvrige brugeres emailadresser.

Jeg har derfor tilføjet en ekstra header i brevet med et "Bcc" felt.
Det er min hensigt at indsætte emailadresserne fra mysql-databasen i
dette felt.

koden ser sådan ud:

mail("","$subject", "$send_nyhedsbrev", "From: emailadresse\r\n" .
echo "Nyhedsbrevet er blevet sendt";

$email_1 er udtræk af emailadresser fra MySQL.

Det hele virker efter hensigten - på min egen maskine. Når jeg
uploader scriptet til min webudbyder sker der ikke noget når jeg
sender breve (og ja, min webudbyder understøttet MySQL, PHP og mail).
Jeg har sendet nyhedsbreve afsted fra mit websted med succes, men det
lykkes bare ikke når adresserne står i "Bcc".

Er der fejl i scriptet?
Findes der en alternativ måde til af skjule emailadresser?

Fra : gunner carstens

Dato : 21-09-03 08:20

> Findes der en alternativ måde til af skjule emailadresser?

Du kunne sætte mail() ind i en foreach løkke der så gennemløb alle de
mailadresser fra din database. Så får du kun en email adresse per mail _
den du sender til.
ex: Dit array fra databasen indeholdende mailadresser hedder $mailing_list
foreach ($mailing_list as $value)
{
   mail("$value","Titel på mail ","Indhold af mail","From:sender@dig.dk");

}