Sikkerhed i mySQL / Apache
Fra : Mogens Jørgensen

Dato : 08-04-01 22:52

Hejsa

Jeg sad og speuklerede på om hvilken sikkerhed der er i mySQL mht til
password for root user ??

Hvordan sætter jeg password på root user ?
i my.ini eller my.cnf ?
Hvad er syntaksen ? password = ??

Hvad med apache... hvad er sikkerheden her ??

Ja jeg ved godt det for nogle er nogle fjollede spørgsmål, jeg er
newbie hvad angår PHP/Apache/mySQL, men ikke på IT-fronten... Så ville
være glad fro et hvilket som helst svar jeg kunne få

På forhånd tak

Mogens Jørgensen

Fra : Martin

Dato : 08-04-01 23:03

On Sun, 08 Apr 2001 23:52:13 +0200, Mogens Jørgensen
<notmyemail@pc.dk> wrote:

>Hejsa

Hejsa

>Jeg sad og speuklerede på om hvilken sikkerhed der er i mySQL mht til
>password for root user ??

Behøver du det ?
Hvis den altså alligevel kun køre på din computer ?

>Hvordan sætter jeg password på root user ?
>i my.ini eller my.cnf ?
>Hvad er syntaksen ? password = ??

Jeg synes jeg engang fandt noget i hjælpen i mysql
altså start mysql i dos og skriv hjælp...
Der er vist noget med change user/pass

>Hvad med apache... hvad er sikkerheden her ??

Hmm... den kører KUN på din egen PC

--

\ Bye for now Martin /
/\ http://www.geocities.com/lsvdk/ /\
>=)'> Email: martini@mailme.dk <'(=<
\/ ICQ: 58847459 \/
/ \

Fra : Christian Rishøj

Dato : 09-04-01 14:23

"Martin" <martini@mailme.dk> wrote in message

> Jeg synes jeg engang fandt noget i hjælpen i mysql
> altså start mysql i dos og skriv hjælp...
> Der er vist noget med change user/pass

Kig i tabellen "users" i databasen "mysql".

> Hmm... den kører KUN på din egen PC

Nå - okay! Nej så er der jo ingen grund til at bekymre sig om "sikkerhed"...

/Christian

Fra : Christian Schmidt

Dato : 09-04-01 15:25

Martin wrote:

> Behøver du det ?
> Hvis den altså alligevel kun køre på din computer ?

Hvis ellers computeren undertiden er forbundet til internettet, så er
sikkerheden vel stadig relevant.

Mig bekendt kan man snildt sætte en web- og databaseserver op på en
almindelig modem-forbindelse, og følgelig må det også være muligt at
hacke en usikkert opsat web- og databaseserver på en modem-forbindelse.

Meeen ... en web-server bag et modem er nok ikke det mest oplagte mål
for hackere.

Christian

Fra : Thunderheart

Dato : 09-04-01 21:06

> Behøver du det ?
> Hvis den altså alligevel kun køre på din computer ?

Hva' med ADSL med fast IP ????? og manden prøver at lave sit site på sin
egen PC. Så er der absolut behov for at vide, hvike sikkerhedsfaciliteter
der er i Apache og MySql.

Thunderheart