D-link og sign-on
Fra : Christian

Dato : 19-09-03 22:36

Jeg har lige erhvervet mig en D-link DI-604 men er desværre løbet indi
et problem.

Jeg har en VPN opkobling der kræver sign-on med brugernavn og password
(beboernet) Jeg har desuden en fast ip adresse.

Jeg har prøvet med PPPoE opsætning med den connecter ikke når jeg
klikker på "connect" i Status.

Den faste ip er 81.xx.xx.xx og den gateway jeg skal connecte til
hedder 10.0.x.x

I den amerikanske version af firmwaret ser det ud som om at de har
løst problemer m.h.t. opsætningen af dette men ikke i den danske
Er der nogle der har et forslag til hvordan jeg kan løse dette??

Fra : Allan / Kolding

Dato : 20-09-03 14:06

Jeg har stofanet, og skal det samme med brugernavn
og kode.
Jeg kører også med DI604.

Jeg har et lille program, som selv laver sign on.

Jeg kan maile det til dig, hvis du kan bruge det.

Allan / Kolding

( Byt om på bruhn og allan og fjern _V_Æ_K_ i mail )

KLIP

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-09-03 01:30

"Allan / Kolding" <bruhn.allan@_V_Æ_K_stofanet.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har stofanet, og skal det samme med brugernavn
> og kode.
> Jeg kører også med DI604.

Bruger Stofa også VPN til at koble sig på med?

Jay.net som Christian bruger, anvender en VPN tunnel ud mod Internet.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-09-03 01:35

chr.kj@post.cybercity.dk (Christian) crashed Echelon writing

> [...]
> (beboernet) Jeg har desuden en fast ip adresse.
>
> Jeg har prøvet med PPPoE opsætning med den connecter ikke når jeg

Du skal ikke bruge PPPoE mod Jay.net

Jeg kender ikke løsningen men burde være denne,

Sæt routeren til at få IP via DHCP, som resulterer i en 10.x.x.x adresse
hvilket er helt ok.

Jeg ved ikke om DI-604 understøtter dette, men denne skal agere som VPN
klient og lave tunnelen mod jay.net
Hvis DI-604 ikke kan skabe tunnelen, kan den kun understøtte trafikken af
denne, og tunnelen må så dannes på dine computere akkurat som "før".

Husk at lave dit interne LAN i et fx. 192.x.x.x område, så det ikke kommer
til at kollidere med det Jay.net bruger.

--
Bjarke Andersen