Netbeans vs. Eclipse?
Fra : Henrik Andersen

Dato : 19-09-03 21:00

Hej nyhedsgruppe!

Er der nogle, der har erfaringer med både Netbeans og Eclipse? Hvad synes I?
Meninger og info er velkommen!

Er det muligt / nemt at bruge SWT sammen med Netbeans?

På forhånd tak for svaret!

Fra : ib

Dato : 20-09-03 01:28

hej
Min erfaring med netbeans er ikke stor, men netbeans virker meget "tung"
at danse med synes personligt det minder lidt om together der havde/har
det med at sande til.
Eclipse er efter min mening noget af det bedste der lavet længe.

Fra : Søren Reinke

Dato : 20-09-03 17:42

Henrik Andersen wrote:

> Hej nyhedsgruppe!
>
> Er der nogle, der har erfaringer med både Netbeans og Eclipse? Hvad synes
> I? Meninger og info er velkommen!
>
> Er det muligt / nemt at bruge SWT sammen med Netbeans?

Ud af de to er det efter min mening netbeans der er det bedste, jeg har
forsøgt mig med Eclipse, men den var på nogle punkter for mærkelig.

Men leder du efter det bedste java værktøj på markedet må du punge lidt op,
nemlig for at købe IntelliJ IDEA, det er det suverænt bedste værktøj til
java udvikling på markedet.

Men nogle er sikker uenige.

Hilsen Søren Reinke

Fra : Ib

Dato : 20-09-03 21:28

"Søren Reinke" <disky@disky.remove.dk> wrote in message

> [...]
op,
> nemlig for at købe IntelliJ IDEA, det er det suverænt bedste værktøj til

Helt sikkert at IntelliJ er godt , prisen er dog også omkring 500 $.
Nu er det mest Eclipse jeg kender til kan nævne lidt af det jeg synes er
godt og dårligt.
+ nem CVS konfiguration (især op mod en linux cvs server)
+ kode formateringen er nem at bruge og definere selv
+kan tjekke for ubrugte variabler etc.
+nem opdateringer af installerede plugins
+et hav af diverse plugin
+bruger ikke mere end ca 20mb memory
+open source (Common Public License)
+Go integration med ant + xdoclet
+go code Assist
+vælg selv compiler version pr projekt

-open source(mange version pas på med altid at hente det sidste nye)
- ingen direkte J2ee understøttelse (endnu)
-ingen formatering af xml + jsp
- ingen standard GUI drag and drop

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 24-09-03 20:53

"Henrik Andersen" <peter900000@hotmail.com> wrote in

> Er der nogle, der har erfaringer med både Netbeans og Eclipse?
> Hvad synes I? Meninger og info er velkommen!

Netbeans kan en hel masse men er et stort program der tydeligvis ikke
er lavet til udvikling af små programmer eller nybegyndere.
Det kan godt være det bare er mig der ikke kan finde ud af det men
det at Netbeans kræver at alle filer man arbejder med er en del af en
package gik mig på nerverne. (men det var også noget af det eneste
der var rigtig træls!).

Netbeans har en rimelig ok drag'n'drop GUI editor der dog lige tager
lidt tid at lære at kende.

Mht. Eclipse så har jeg kun brugt det en gang - jeg kunne ikke finde
ud af at oprette en ny fil hvorfor jeg ret hurtigt droppede det igen
:)

Nu bruger jeg så JCreator, et udemærket program.

Nerd is a word only used by those who can’t pronounce ’Intellectual’.
- http://query.dk/permlink.php?link=1058129898