Norsk skovkat
Fra : Kim

Dato : 19-09-03 13:47

Hej Louise og andre!
Jeg er en ung mand der måske vil have en norsk skovkat. Hvordan er
deres temperament? Er de rolige indedørskatte og tillidsfulde over for
mennesker? Kan du/I ellers anbefale en racekat der har førnævnte
egenskaber?
Jeg vil købe en kælekat - ikke udstilling, men Fyn (Louise) er nok for
langt væk at hente den! Jeg bor i Nordjylland; ved du om der findes
opdrættere af Norsk skovkat i Nordjylland?
Mvh
Kim

Fra : Henrik Ø. Knudsen

Dato : 19-09-03 14:16

"Kim (slet GL9B8)" <kim.wj@GL9B8nypost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> langt væk at hente den! Jeg bor i Nordjylland; ved du om der findes
> opdrættere af Norsk skovkat i Nordjylland?

du skulle overveje en Amerikans skovkat istedet for det er helt sikkert en
rolig og tillidsfuld kat, og absolut ikke en tøsekat

kaldes oftes for maine coon

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 19-09-03 15:39

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen[spegepølse]@paradis.dk> writes:

> du skulle overveje en Amerikans skovkat istedet for det er helt sikkert en
> rolig og tillidsfuld kat, og absolut ikke en tøsekat

Det er en amerikansk bjergkat

> kaldes oftes for maine coon

Den - racen hedder Maine Coon og er kendetegnet ved at være, kærlige
kælne kæmper, ekstremt nysgerrige (det eneste en MCO er bange for er
at gå glip af noget...:lol:) Og der er i det mindste et par opdrættere
i det nordlige jylland af nfo og mco

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk

Fra : Helle

Dato : 19-09-03 15:46

"Henrik Ø. Knudsen" <henrik.knudsen[spegepølse]@paradis.dk> wrote in message

> [...]
>
> du skulle overveje en Amerikans skovkat istedet for det er helt sikkert en
> rolig og tillidsfuld kat, og absolut ikke en tøsekat

Jeg vil ikke give dig ret i at maine coons er rolige - tvært imod. Der er
konstant gang i dem og de er meget aktive og legesyge samt nysgerrige. Så
rolig: nej. De er et stort legebarn hele livet igennem og ikke kun som
killinger. Så tror jeg nok (uden at vide mig helt sikker) at en norsk
skovkat er bedre - ellers vil jeg anbefale en Hellig Birma.

Mvh Helle

Fra : Hanne Dahl

Dato : 19-09-03 15:57

Hej Kim

Der findes avler af både den ene og anden race i nord Jylland. Så du skulle
have en chance for at besøge en for at danne dig en fornemmelse hvilken type
det skal være.
Man coonerne er ikke rolige katte i forhold til Norske skovkatte, så vis
det
skal være en rolig kat så må jeg råde dig til en Norsk skov kat .
Begge katte racer kræver en børste især i fælde tid hvos man vil undgå alt
for meget hår rundt i hjemmet.

Men besøg en avler eller to før du køber.
Hilsen Hanne Dahl som ejer begger racer )
Helle <krammemusen@hotmail.com> skrev i

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-09-03 09:10

Hej Kim!
Du kan læse alt om Norsk Skovkat her: www.norskskovkat.dk Der kan du
også finde en masse opdrættere nær dig.
Ellers vil jeg også anbefale Hellig Birma. Det er en dejlig smuk og
rolig kat. Dem kan du læse mere om her: www.birmaringen.dk

Og så vil jeg lige sige, at vi selv aflevere vores killinger hos deres
nye ejere Men det er stadigvæk en lang tur for dig at komme og
kigge, hvis du helst vil have en i nærheden af dig

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
http://www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

On Fri, 19 Sep 2003 15:15:59 +0200, "Henrik Ø. Knudsen"

Fra : Jytte

Dato : 20-09-03 13:00

Hej Kim.

Du kan også læse om Hellig Birma på www.birma.dk . Det er Birmaklubbens
hjemmeside.

Hilsen
Jytte

Fra : Jørgen

Dato : 20-09-03 14:11

heh så på dba.dk at der er en der sælger norske skov birmaer (hvis man
da kan kalde dem det) altså en parring af en Birma og en norsk skvokat... så
prøv en af dem... men ud over det så er en Birma en herlig kat....

Fra : Louise Viborg

Dato : 20-09-03 14:26

Hej Jørgen!
Man kan ikke regne med at de har temperamentet når det er en
blandingskat.

Fra : Jørgen

Dato : 20-09-03 22:23

Nej, men har du været inde og se dem?? det ser helt forkert ud.... fik helt
ondt af dem (selv om de jo sikkert har det helt okai hehe)

Fra : Ida

Dato : 21-09-03 00:55

--

"Jørgen" <jogge@post7.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Nej, men har du været inde og se dem?? det ser helt forkert ud.... fik
helt
> ondt af dem (selv om de jo sikkert har det helt okai hehe)

Jeg var på dba.dk for at se de norske skovbirmaer - dem kunne jeg ikke
finde, men fandt en "opdrætter søndergård" der sælger både norske og mco med
og uden stamstavle + kryds af norsk, mco og huskat når de er 9½ uge ! ..der
er endda prisliste..øv, hvor er det trist

Ida

CorkyCoon
www.maine-coons.dk - killinger til salg

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 21-09-03 06:50

Ida skrev
<øv, hvor er det trist >

Jeg _ved_ at det ødelægger mit humør, at kigge
på de sider, 360 annoncer de fleste med kuld Killinger
der sælges ned til 7 uger gamle. Korthåret MCO,
men racetypisk, hvordan kan den være det når racen nu semilanghår. Så jeg
kan kun tilslutte mig dit
ØV hvor er det trist

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Jørgen

Dato : 21-09-03 08:29

heh nej den med den norske sovbirmaer var også mig der måske mente de hed
det
Det er den her

Langhåret killinger, 12 uger, far: Norsk skovkat, mor:Hellig birma/perser, 2
hunner, legesyge uldtotter, renlige, ormekur

Syntes de ser lidt spøjse ud (helt forkerte ifølge min mening) men så
slipper han da for at tage stilling til om det skal være en birma eller en
norsk skovkat

Fra : Louise Viborg

Dato : 21-09-03 07:43

Hej Jørgen!
Nej, jeg har ikke set dem. Jeg bliver så ked af at kigge på de sider
med alle de stakkels små killinger der bliver solgt helt ned til 5
uger gamle