Excel indtastningsrækkefølge ?
Fra : BoogieGirl

Dato : 19-09-03 11:57

Hejsa

I et Excelark med f.eks 5 kolonner og uendelige rækker (database), kan man
da sætte det op til at indtastnings cellen flytter sig efter enter, vandret
således:

A1 2 3 4 5
B1 2 3 4 5

osv

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-09-03 12:34

Den 19 sep 2003 skrev BoogieGirl i dk.edb.programpakker.ms-office:

> I et Excelark med f.eks 5 kolonner og uendelige rækker (database),
> kan man da sætte det op til at indtastnings cellen flytter sig
> efter enter, vandret

Enten kan du afslutte indtastning med TAB-tasten

Eller du kan gå i Funktioner, Indstillinger, Rediger, Flyt markering
efter Enter, Retning, Højre

Jeg foretrækker at bruge TAB derhenad. Når du når til enden af rækken
kan du så bruge Enter. Så flytter markøren en række ned og helt til
venstre på den nye række - i et hug

LarsK

Fra : BoogieGirl

Dato : 19-09-03 14:59

Lars Klintholm <nospam2003@klintholm.com> wrote in

> Jeg foretrækker at bruge TAB derhenad. Når du når til enden af rækken
> kan du så bruge Enter.

Søreme ja, og man kan spærre ved at "hide" RC.

Takker

Fra : Lars Klintholm

Dato : 19-09-03 21:40

> Søreme ja, og man kan spærre ved at "hide" RC.

Hide?

Du kan vel bare markere et område inden du taster. Så bliver markøren
inden for det markerede, så længe du bruger TAB eller ENTER. Men lad
være med at bruge piletasterne

LarsK

Fra : BoogieGirl

Dato : 20-09-03 13:02

> Hide?
>
> Du kan vel bare markere et område inden du taster. Så bliver markøren
> inden for det markerede, så længe du bruger TAB eller ENTER. Men lad
> være med at bruge piletasterne

Jo men ved at skjule de celler der ikke skal bruges, så slipper jeg for at
markere indtastningsområdet. Det kører bare kanon nu

Fra : Lars Klintholm

Dato : 20-09-03 18:15

Den 20 sep 2003 skrev BoogieGirl i dk.edb.programpakker.ms-office:

> Det kører bare kanon nu

Så kan man ikke ønske mere

LarsK