Anden kat i hjemmet
Fra : Melanie

Dato : 19-09-03 08:52

Hej gruppe

Jeg er helt ny her på siden så glæder mig til at lære mere til den.

Jeg har en dejlig kat, som for lov at løbe frit ud i haven/gården som er
helt aflukket så hun ikke kan komme ud. Hun er mere end 2 år men jeg har kun
haft hende i 1/2 år. Før var hun kun indekat og er meget bange for biler mm
og kan heller ikke finde ud af at hoppe over muren ud, som andre ude katte
kan. Hun har fået en kattelem så hun selv kan gå ud og ind som hun vil.
Problemet er at næsten dagligt kommer der en anden kat ind i haven/gården og
går ind i huset gennem lemmen. Hvad går jeg for at undgå denne kat kommer
ind?

Jeg forstår faktisk heller ikke altid min kat. Hvorfor miaver hun en hel
masse i perioder. Om morgenen kl lort eller tidligt på aftenen. Hun har
foder og kan komme ud. At kæle med hende hjælper ikke altid? Hvad er det hun
vil?

Håber nogen kan hjælpe os.

Kh Melanie

Fra : Denise

Dato : 19-09-03 09:13

"Melanie" <melanie@dinFJERNven.dk> wrote in message
> [...]
> masse i perioder. Om morgenen kl lort eller tidligt på aftenen. Hun har
> foder og kan komme ud. At kæle med hende hjælper ikke altid? Hvad er det

Hej Melanie
Ja, det kan jo kun blive gæt. Hvis din kat ikke er steriliseret, så er det
sikkert derfor. Er den det, så kan det være den savner selskab, eller det
kan netop være fordi den besøges af en anden kat. Men katte er underlige,
man kan aldrig vide hvad de går og spekulerer over, hvis de overhovedet kan
det
Det kan være andre har bedre ideer.
Hilsen Denise

Fra : Tina

Dato : 19-09-03 09:14

Melanie wrote:
> Hej gruppe
>
> Jeg er helt ny her på siden så glæder mig til at lære mere til den.

Velkommen til

> [...]
> en anden kat ind i haven/gården og går ind i huset gennem lemmen.
> Hvad går jeg for at undgå denne kat kommer ind?

Sætter net op, så den ikke kan komme ind i haven.

> [...]
> hel masse i perioder. Om morgenen kl lort eller tidligt på aftenen.
> Hun har foder og kan komme ud. At kæle med hende hjælper ikke altid?

Er hun steriliseret? Hvis hun ikke er, så kan det være hendes løbetider.
Ellers så er nogle katte bare nogle værre sludrehoveder, der kommenterer alt
på deres vej.

Min huskat, Mis, snakker altid. Det eneste tidspunkt han ikke sludrer er når
han sover. Stort set.

Tina og Mis

--
Besøg os på http://wunjo.webbyen.dk

Fra : Denise

Dato : 19-09-03 09:20

> [...]
og
> går ind i huset gennem lemmen. Hvad går jeg for at undgå denne kat kommer

Hej igen
Nå ja, jeg svarede jo ikke på det første. For at undgå den kommer ind i
haven må du sætte noget vandret net op, hvis det kan lade sig gøre. For at
undgå den kommer ind i huset, findes der jo kattelemme, så kun din kat kan
komme ind. Men så skal den jo have halsbånd på.
Hilsen Denise

Fra : Jane

Dato : 19-09-03 10:57

Melanie skrev i <news:3f6ab531$0$97264$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>:

> Hvad er det hun vil?

Katte er, som andre har sagt, underlige. Min kat vil ofte gerne
have lokket mig med ud i køkkenet for at jeg 1) skal tænde lyset
for hende, på trods af katte burde kunne se i mørket og 2) skal
stå og glo på at hun spiser, fordi hun ikke vil være alene.
Andre gange har jeg på fornemmelsen hun bare vil irritere mig,
eller oplyse mig om hun lige har set en fugl udenfor vinduet.

Er din kat en blandingskat eller en racekat? Jeg mener at have
hørt siamesere eksempelvis er meget snakkesagelige.

Det med kattelem har jeg ikke erfaring med så det overlader jeg
til de andre at svare på. Min kat er nemlig en indekat.

Jane

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-09-03 11:50

Øverst på dit hegn/muren kan du sætte et elefanthegn, som er et el-hegn
beregnet til hunde og katte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Nina El Falaki

Dato : 19-09-03 11:51

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Denise

Dato : 19-09-03 11:51

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> wrote in message

> --
> Nina El Falaki
> Feca Somali & Bengal Cats
> E-mail: cats@feca.dk
> http://www.feca.dk

Så, nu fik jeg lige dårlig samvittighed. Jeg glemmer altid at sige velkommen
til nye, så selvfølgelig også velkommen herfra .
Hilsen Denise