Puds omkring øjnene
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-09-03 08:30

Min 9 måneders gamle springer Spaniel har de sidste par dage haft en
del gult puds rundt om det ene øje. Jeg har renset det med en væske
vores dyrlæge for nogle måneder siden har givet os til formålet, men
der dannes hurtigt mere puds. Hvad kan der være galt?
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Pia J

Dato : 19-09-03 08:37

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message
> [...]
> vores dyrlæge for nogle måneder siden har givet os til formålet, men
> der dannes hurtigt mere puds. Hvad kan der være galt?

Det lyder jo som øjenbetændelse. Hvad er det for noget væske? Hvis det
"bare" er rensevæske er det måske ikke nok, så skal der antibiotikadråber
til. Hvis det ER antibiotika, så skal det for det første gives en uge,
uanset om symptomerne er væk efter 2 dage, desuden holder det sig ikke mere
end en måned efter åbning, måske 2 hvis tuben ligger på køl.

:Pia

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-09-03 09:03

"Pia J" <ngspam@ofir.dk> escribió

> Det lyder jo som øjenbetændelse. Hvad er det for noget væske?

Det har et lagnt smart navn, men det er blot en rensevæske - intet
antibiotika.

> [...]
ikke mere
> end en måned efter åbning, måske 2 hvis tuben ligger på køl.

Jeg smutter forbi dyrlægen og ser om de gider at sælge mig en
ordenlig antibiotikarensevæske.
Tak
Lars Hoffmann

Fra : Pia J

Dato : 19-09-03 09:05

> Jeg smutter forbi dyrlægen og ser om de gider at sælge mig en
> ordenlig antibiotikarensevæske.

Giv hende så i begge øjne - de smitter nemt sig selv (og dine børn hvis de
piller og bagefter gnider sine egne). 2 gange dagligt i 5-6 dage, så er du
helt sikker på det er væk.

Det kan selvfølgelig også være et fremmedlegeme eller ridse i hornhinden -
det sidste glemte jeg at nævne. Så måske dyrlægen gerne vil se hende.

:Pia

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 19-09-03 09:36

> [...]

hornhinden -
> det sidste glemte jeg at nævne. Så måske dyrlægen gerne vil se

Jeps, jeg slæber hende med til dyrlægen, så må vi se hvad hun siger.
Det med et fremmedlegeme eller en ridse lyder plausibelt da der er
kommet ret pludseligt og hun har lige for et par dage siden været ude
at løbe i hårdt bevokset terræn.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 21-09-03 11:16

Pia J escribió / skrev

> Det lyder jo som øjenbetændelse.

Dyrlægen fortalte at der ikke så ud til at være betændelse i øjet, men
muligvis havde et fremmedlegeme generet øjet. En gang resevæske med
antibiotika blev dog taget i brug og idag efter blot to dage er øjet så
godt som nyt. Tak for råd.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Ditte K

Dato : 20-09-03 19:45

Et godt gammelt råd er at rense med kamillethe. KOGT! Og husk at lade være
med at bruge samme stykke vat til begge øjne.

Ditte