IE 6.0 Hjælp med bl.a. PC Bank
Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 18-09-03 22:29

Jeg har lige fået ny PC og været ude og inverstere i MS XP home edition og
nu kan jeg ikke komme ind på bl.a. PC Bank, når loginboksen loades så kommer
der bare et rødt kryds (ligesom når den ikke kan finde et billede) den kan
heller ikke se knapper (menupunkter) på en anden hjemmeside som jeg selv har
lavet engang i frontpage!

Jeg har set efter i indstillinger om at jeg kunne ændre på
sikkerhedsniveauet eller om der direkte var et punkt som skulle krydses af
for at kunne køre disse scripts... men jeg har ikke kunnet finde noget...

Bjarne Pedersen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-09-03 23:49

"Bjarne Pedersen" <mail@bjarne-pedersen.dk> skrev :

> [...]
>heller ikke se knapper (menupunkter) på en anden hjemmeside som jeg selv har

Du mangler javaunderstøttelse.

http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html
--
Knud

Fra : Henrik Christensen

Dato : 19-09-03 11:15

Du skal også kigge på den fil som gemmer sig i din bank's mappe

den fil som banken går ned og kigger på når du går på

hvis den er skrive beskyttet kan banken ikke loade op fra den

mvh Henrik

Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 19-09-03 15:26

"Henrik Christensen" skrev i en meddelelse
> Du skal også kigge på den fil som gemmer sig i din bank's mappe
>
> den fil som banken går ned og kigger på når du går på
>
> hvis den er skrive beskyttet kan banken ikke loade op fra den
>
> mvh Henrik

Det tror jeg ikke har noget på sig, for det 1. så har jeg også prøvet på min
PC'er som jeg sidder ved på arbejde, også XP (PRO) og der er ingen
problemer, og jeg kan jo heller ikke få mine menu-knapper frem som jeg har
lavet på en anden side !

Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 19-09-03 15:19

"Knud Gert Ellentoft" skrev i en meddelelse

> Du mangler javaunderstøttelse.
>
> http://java.sun.com/j2se/1.4.1/download.html
> --
> Knud

Det lyder fornuftigt, men det kan da ikke passe at man skal downloade et
program for at få IE 6.0 til at understøtte det!!!
Jeg mener at der må være en indstilling i "indstillinger" et eller andet
sted, men hvor...?

Bjarne Pedersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-03 17:02

Bjarne Pedersen wrote:

> Det lyder fornuftigt, men det kan da ikke passe at man skal downloade et
> program for at få IE 6.0 til at understøtte det!!!

Men det passer nu alligevel. Microsoft har besluttet ikke at inkludere
Java-understøttelse i Windows, fordi de er blevet sure på Sun.

> Jeg mener at der må være en indstilling i "indstillinger" et eller andet
> sted, men hvor...?

Der er masser af indstillinger, men de hjælper ikke på dit problem.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-09-03 17:12

> [...]

>program for at få IE 6.0 til at understøtte det!!!
>Jeg mener at der må være en indstilling i "indstillinger" et eller andet

Nej, MS må ikke distribuere en javafortolker mere efter at Sun
havde lagt sag an mod MS, derfor må man bruge den originale fra
Sun.

Der har aldrig været javafortolker sammen med XP eller IE 6, men
en MS-version har kunnet hentes hos MS, det kan man som flg. af
ovenstående ikke mere.
--
Knud

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-09-03 18:21

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Nej, MS må ikke distribuere en javafortolker mere efter at Sun
> havde lagt sag an mod MS, derfor må man bruge den originale fra
> Sun.

Det må/måtte MS nu godt. Faktisk blev Sun ret sur, da Microsoft stoppede
med at understøtte Java før licensperioden udløb (jeg kan ikke huske, om
den er udløbet nu). MS må også gerne medlevere Suns Java, men det vil
man ikke.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bjarne Pedersen

Dato : 19-09-03 19:53

> [...]
> med at understøtte Java før licensperioden udløb (jeg kan ikke huske, om
> den er udløbet nu). MS må også gerne medlevere Suns Java, men det vil

Super... det virkede

Mvh. Bjarne Pedersen