Exception handling
Fra : Jesper FA

Dato : 08-04-01 21:41

Hvordan laver man exception handing i php?
Jeg synes ikke jeg kan finde noget med try... except... e.l. nogen steder.

Mit konkrete problem er åbning af filer. Der er jo flere ting der kan gå
galt, men kan selvfølgelig tjekke filen forud for man åbner den, men det
garentere jo ikke det går godt.

--
Jesper

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 08-04-01 21:46

Jesper FA <news@skydiver.dk> wrote:

>Mit konkrete problem er åbning af filer. Der er jo flere ting
>der kan gå galt, men kan selvfølgelig tjekke filen forud for
>man åbner den, men det garentere jo ikke det går godt.

Jeg er ikke helt med, men mon ikke du mener noget i retning af:

<?php
$fp = @fopen("/etc/passwd",r);
if (!$fp) {
print "SKOD!";
exit:
}
?>

--
Christian Jørgensen
http://www.razor.dk

"Uden cola og hikke - Duer helten ikke!"

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 08-04-01 21:46

Christian Jørgensen <ttao0nxes7rv001@sneakemail.com> wrote:

> exit:

exit;

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 08-04-01 22:16

Christian Jørgensen skrev:

> $fp = @fopen("/etc/passwd",r);
> if (!$fp) {
> print "SKOD!";
> exit:
> }

Eller hurtigere:

$fp = @fopen("/etc/passwd",r) or die("SKOD!");

--
Venlig hilsen
Jonas Koch Bentzen

Fra : Christian Rishøj

Dato : 09-04-01 14:25

"Christian Jørgensen" <ttao0nxes7rv001@sneakemail.com> wrote in message

> if (!$fp) {

Jeg er ked af at måtte bryde illusionen, men ovenstående har aldrig haft det
fjerneste at gøre med "exception handling". Noget sådant findes ulykkeligvis
ikke i PHP...

/Christian

Fra : Ghashûl

Dato : 09-04-01 15:09

On Mon, 9 Apr 2001 15:25:13 +0200, "Christian Rishøj" <chrris@mail.dk>
wrote:

> [...]
>fjerneste at gøre med "exception handling". Noget sådant findes ulykkeligvis

Jeg vil mene at den "or die" som Jonas henviser til er en exception
handler.
Eller er det bare mig der misforstår hvad der menes med exception
handler?

--
Regards Ghashûl
ICQ: 7223six29 † E-mail: stefan at bruhn dot to † URL: http://ghashul.dk

I demand the right to keep and arm bears

Fra : Thunderheart

Dato : 09-04-01 21:32

> Eller er det bare mig der misforstår hvad der menes med exception
> handler?

The C++, Java and other languages provides built-in support for handling
anomalous situations, known as "exceptions," which may occur during the
execution of your program. With C++ exception handling, your program can
communicate unexpected events to a higher execution context that is better
able to recover from such abnormal events. These exceptions are handled by
code that is >outside the normal flow of control.<

Thunderheart