Heimat 2000
Fra : Thomas

Dato : 18-09-03 12:32

Der har tidligere i denne gruppe været ytret ønske om, at tv-serierne
"Heimat" og "Der Zweite Heimat" skulle genudsendes.

Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg ved, at Edgar Reitz er
i gang med at indspille en tredje føljeton med titlen "Heimat 2000".

Der er et par indholdsrige links til projektet her:

http://home.t-online.de/home/th.hoenemann/heimat/heimlinks.htm

http://www.zonix.de/html40/arts/heimat_links.html

http://www.xs4all.nl/~rrr/heimat/reactions.html

Jeg glæder mig allerede til det bliver sendt.

VH

Thomas

Fra : vadmand

Dato : 18-09-03 13:04

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ved ikke om det kan lade sig gøre, men jeg ved, at Edgar Reitz er
> i gang med at indspille en tredje føljeton med titlen "Heimat 2000".

Til oplysning: De to første Heimat-serier kan lånes på Ringsted Bibliotek,
og når de har dem, er der sikkert også andre, der har.

NB: Hvis I låner "Der Zweite Heimat", så vær opmærksomme på, at
"efterteksterne" kommer længe før, filmen er færdig. På flere af båndene er
der op til en times film efter rulleteksterne. Jeg ved ikke, om meningen har
været, at tv-stationerne har skullet kunne dele dem yderligere op.

Per V.

Fra : Peter Heide

Dato : 18-09-03 19:33

De har begge serier på (video) Ballerup-Måløv Biblioteker.

Jeg så Der Zweite Heimat over en 4-5 dages periode ifbm en sygdom. Ca 5-6
timer
pr. dag ,da jeg havde båndet hele serien.Det var lidt af en oplevelse, da
jeg
nærmest følte mig i familie med seriens figurer i min feber tilstand.

Må indrømme jeg gider ikke at se den igen,
selvom det er noget af det bedste jeg har set fra tyskland incl.
Fassbinders TV-serier.

Heimat 2000. Lad os håbe at den bliver købt hjem af DR eller TV2

Fra : vadmand

Dato : 18-09-03 20:03

"Peter Heide" <peter@heide.1a.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Fassbinders TV-serier.
>
> Heimat 2000. Lad os håbe at den bliver købt hjem af DR eller TV2

Jeg har som sagt genset begge serier, og da jeg var færdig, havde jeg mest
lyst til at begynde forfra.

Per V.