RSPCA (England) 269 dyr tvangsfjernet fra ~
Fra : Jane

Dato : 18-09-03 12:27

Jeg ved ikke om andre end mig har set historien på BBC's
teksttv? Dyreværnsforeningen RSPCA har haft en rekord da
de fra et hus måtte fjerne hele 269 dyr!

7 katte
16 papegøjer
1 kanin
1 chinchilla
og ikke færre end 244 hunde!

Jeg har ondt af de stakkels dyr. Tror i at den slags kunne
ske her i Danmark? Hvad får folk til at have så mange dyr
når de ikke kan tage sig af dem?

Jeg kan ligesom bedre forstå en landmand med 100 køer der
vokser ham over hovedet. Jeg så også engang noget om RSPCA
der måtte tømme et hus for hundrede af gnavere og slanger,
der havde ejeren stablet terrarier og bure ovenpå hinanden
i en hel garage. Men bare det at have 244 hunde i et hus
giver mig myrekryb.

Hvis i mener jeg er OT fordi det kun er de 7 som var katte
så bare FUT mig over i dk.fritid.dyr (den følger jeg også)
men jeg syntes bare der er mere snak her.

Ville gerne linke direkte til historien men kan ikke finde
den på http://www.rspca.org.uk/ - lad være med at klikke
hvis i ikke lige kan tåle at se udsultede hunde eller en
kat uden ører (de omtalte dyr er reddede og har det godt
nu) selv om det er små billeder kan de være øhmn ret ækle!
Derimod kan i roligt læse historien på
http://news.bbc.co.uk/1/hi/england/lancashire/3118510.stm
uden frygt for billedet, det er bare en sød papegøje.
Overvej dog om i vil klikke på de relaterede links ude til
højre da de andre rspca historier har mindre søde billeder.

Jane

Fra : Louise Hansen

Dato : 18-09-03 13:49

> [...]
> teksttv? Dyreværnsforeningen RSPCA har haft en rekord da
> de fra et hus måtte fjerne hele 269 dyr!

Ih, du godeste!!!! Hvordan i alverden bærer man sig af med at have 244
hunde i ét hus???? Det må da nærmest have været chiuaua'er hele bundet,
eller hvad??? Eller også et helt ekstraordinært stort hus - hold da helt
op!!! Stakkels dyr!

Om jeg fatter, hvad folk dog vil med så mange dyr??? Altså, ét er at
være glad for dyr - det er jeg også selv - men så tænker man sig vel
også om inden, man anskaffer sig flere dyr, end man har tid, råd og
overskud til at tage sig ordentlig af, gør man ikke??? Ja, jeg stiller
mig helt uforstående overfor, hvordan nogen, der hævder at være
dyreelskere overhovedet kan tænke anderledes!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Jane

Dato : 18-09-03 14:21

Louise Hansen skrev i <news:3f69a9d70938c@dk-fritid-dyr-kat.dk>:

> hunde i ét hus???? Det må da nærmest have været chiuaua'er hele bundet,

Jeg kunne desværre ikke finde billeder af hundene men det var
også det jeg tænkte på.

> eller hvad??? Eller også et helt ekstraordinært stort hus

Der stod det var et 3-bedroom, så ved jeg ikke om vi vil kalde
det for noget hen af en fireværelsers?

Jeg læste at mange af dyrene var vanrøgtede og sultede, jeg
kan ikke lade være med at tænke på om der oprindeligt havde
været flere kaniner... i tror vel ikke at hundene havde spist
katte vel? Måske har der også været flere katte, men kattene
har nok været "kloge" nok til at stikke af, og foretrække at
være vilde og leve af mus og naboernes skraldespande.

Jane

Fra : Gitte S. Eriksen

Dato : 18-09-03 20:45

Hejsa

Uha har ikke set det før du sagde det nu og må sige at desværre jo det kunne
ske i DK måske ikke lige så mange men jo nogen af de helt store
hundekenneler i DK med mange hunde har jo nogen steder over 50-80 hunde og
det er jo heller ikke ligefrem en dans på roser for dem, desværre så vælger
DKK at se igennem fingere med det, da de nok er for stor en indtægtskilde at
miste ?

MVH
Gitte

Fra : Pia Thomsen

Dato : 19-09-03 12:53

"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vælger
> DKK at se igennem fingere med det, da de nok er for stor en indtægtskilde

Hmm, jeg ved såmænd ikke om det er pga. indtægterne, men det er vel det
samme, som når nogle opdrættere i DK (og udlandet) har 50+ katte?? Vi har jo
alle hver vores måde at holde dyr på - nogle kan holde styr på 2 dyr og så
er det det, mens andre kan have mange flere og stadig fungerer det...og her
vælger F.D. også "at se igennem fingre med det"....og mon ikke det er fordi
det antal katte/hunde kan have det fint, mens et væsentligt mindre antal kan
gå for lud og koldt vand??
Jeg synes, at det er lidt svært at skære over en kam og sige, at så og så
mange er maximum - det afhænger helt af ejeren og forholdene dyrene går
under - jeg vil ihvertfald nødigt gøre mig til dommer i sådan en situation.

Men jeg gyser da lidt ved tanken om det antal dyr i et hus...brrr...især
hundene undres jeg også over....
--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Jane

Dato : 19-09-03 13:21

Pia Thomsen skrev i <news:bkeqgr$bjs$1@sunsite.dk>:

> Hmm, jeg ved såmænd ikke om det er pga. indtægterne, men det er vel
> det samme, som når nogle opdrættere i DK (og udlandet) har 50+ katte??

Findes der personer i Danmark som har 50+ katte som holder
dem under den slags forhold? Kan man ikke gøre noget? Det må
da kunne anmeldes som dyreplageri når de ikke fodrer dyrene og
den slags! Godt nok har vi ikke rspca, men vi kan da vel ringe
til politiet?

Jeg troede i min naivitet at de opdrættere af katte her i landet
havde sørget for mad og dyrlæge til hver kat. Jeg ville helt
sikkert ikke købe en kat hos en opdrætter der ikke var sådan,
for ikke om ti vilde heste kunne få mig til at støtte den slags
økonomisk ved at handle hos dyrplagere.

> Jeg synes, at det er lidt svært at skære over en kam og sige, at så og
> så mange er maximum - det afhænger helt af ejeren og forholdene dyrene

Jeg vil sige at når det konstateres at dyrene er syge og
underernærede, så er det maksimum overskredet. Så svært kan det
vel ikke være. For hunde må det vel også kræves at de har en
daglig gåtur, ikke (har ikke særligt forstand på hunde) hvis man
ikke har en enorm indhegnet grund?

Jane

Fra : Pia Thomsen

Dato : 19-09-03 15:29

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> vel ikke være. For hunde må det vel også kræves at de har en
> daglig gåtur, ikke (har ikke særligt forstand på hunde) hvis man

Hej Jane

Under hvilke forhold? Det var en direkte parallel til Gittes indlæg vedr.
store hundekenneler, derfor skrev jeg det også direkte under hendes citat

Det har som sådan ikke noget direkte med sagen fra England at gøre!!! Det
var blot en kommentar til at det er svært at vide hvor mange dyr du kan
overskue frem for din nabo Ingen tvivl om at sagen fra England er slem

--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Jane

Dato : 19-09-03 15:46

Pia Thomsen skrev i <news:bkf3l1$9g9$1@sunsite.dk>:

> Under hvilke forhold?

De ækle forhold manden i England havde og som Gitte mente
kunne findes hos visse hundekenneler (ikke alle hundekenneler).

> Det har som sådan ikke noget direkte med sagen fra England at gøre!!!

Jeg læste bestemt Gittes indslag som om at hun havde kendskab
til danske hundekennesler hvor de havde den slags forhold.
Hvis de ikke findes i Danmark vil jeg være glad og ånde lettet
op for jeg syntes det lød slemt i den omtalte sag.

Det er lidt synd at blande alle hundekennesler ind i debatten
da de jo ikke nødvendigvis mishandler dyrene bare fordi der er
mange - jeg er ikke ude på at give sådanne ok steder dårlig
reklame.

Jane
--
har lige set at man kan vinde gratis kattemad fra Hills her:
http://www.prescriptiondiet.com/user_account/Register.jsp?CONTENT%3C%3Ecnt_id=10134198673218869&FOLDER%3C%3Efolder_id=9852723696502763&PRODUCT%3C%3Eprd_id=845524441760713&bmUID=1063982469538

Fra : Pia Thomsen

Dato : 20-09-03 11:06

> [...]
> Hvis de ikke findes i Danmark vil jeg være glad og ånde lettet
> op for jeg syntes det lød slemt i den omtalte sag.

Hmm, tror nu ikke det skulle læses sådan....blot at hun ikke kunne
forestille sig at så mange hunde kunne gå under optimale forhold. Og der kan
være laaangt fra optimale forhold til tilfælde hvor der er tale om
mishandling

> [...]
> da de jo ikke nødvendigvis mishandler dyrene bare fordi der er
> mange - jeg er ikke ude på at give sådanne ok steder dårlig

Netop!!!! Derfor skrev jeg at man ikke kan dømme ud fra antallet af dyr, da
der er forskel på hvor mange dyr vi hver især kan tackle

--
Hilsen Pia

www.pitho.dk

Fra : Kate

Dato : 19-09-03 17:20

Jane <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote in

> Hvad får folk til at have så mange dyr
> når de ikke kan tage sig af dem?

Det er synd for dyrene, ingen tvivl om det, men jeg så engang en
udsendelse om mennesker som havde ustyrligt mange dyr. Så mange at de
ikke havde tid eller råd til at passe dem som de skulle. Ifølge
udsendelsen var der åbenbart almindeligt at de mennesker faktisk var
syge og derfor slet ikke kunne stoppe med at anskaffe sig dyr. Et sted
var der et sted mellem 50 og 100 katte, som ganske havde ødeliagt huset
med at besørge overalt.

Den slags mennesker skal sikkert ikke har en straf, men hjælp. Desværre
er vi andre sjældent gode nok til at gøre noget rigtigt godt for den
slags mennesker. Og desuden, hvornår griber man ind?!

--
Kate

Ved privat svar, bed om en gyldig adresse, denne duer ikke!
If you want to reach me ask for a valid address this one is not
working!

Fra : Jane

Dato : 19-09-03 17:44

Kate skrev i <news:3f6b2cca$0$48893$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:

> Den slags mennesker skal sikkert ikke har en straf, men hjælp. Desværre
> er vi andre sjældent gode nok til at gøre noget rigtigt godt for den
> slags mennesker. Og desuden, hvornår griber man ind?!

Jeg så eller læste noget for ikke så længe siden om en turist der
var kommet forbi et sted med cirka 30 katte, de var sultne så han
prøvede at hjælpe. Han fandt ud af at damen som boede der var
faldet og kommet på hospitalet og så havde ingen tænkt på at tage
sig af dyrene for hende. Jeg kan ikke huske landet.

Så nogle gange er problemet måske også at folk godt kan passe på
dyrene, men af en eller anden grund ikke kan *lige nu* og så er
problemet jo egentligt at hospitalet ikke havde sørget for kvindens
dyr, men bare regnet med hun havde pårørende (tror hun var for syg
til selv at have kunne kontakte folk der kunne passe kattene).

Jeg har dog svært ved at forestille mig en person der kan tage sig
at 244 hunde, uanset hvor rask man måtte være. Så det er nok ikke
tilfældet i den omtalte sag.

Jane

Fra : Kate

Dato : 19-09-03 19:58

> Jeg har dog svært ved at forestille mig en person der kan tage sig
> at 244 hunde, uanset hvor rask man måtte være.

Ja, det er temmeligt meget i overkanten. Jeg har 5 dyr, 4 katte og en
kanin, og synes jeg har nok dyr nu, så meget nok at kaninen ikke får en
afløser når han ikke kan mere og jeg forventer heller ikke at tage
flere nye misser ind før de fleste af dem jeg har nu er taget ind i det
næste liv. Nogle gange er 5 dyr lidt rigeligt