Spørgsmål - Pirates Of The Carribean - SPO~
Fra : Kristine Gazel

Dato : 18-09-03 10:43

Hejsa,
Jeg var inde at se Pirates ... i går. Det var en meget flot og sjov film -
totalt underholdende.
Jeg har bare et spørgsmål: får man nogen sinde at vide, hvorfor Bootstrap
Bill Turners, og dermed hans barns, blod kan bruges til at hæve
forbandelsen? Hvis nogen fangede det, hvad er så begrundelsen? At han var
imod mytteriet eventuelt?

med venlig hilsen Kristine

--
Kristine Gazel - http://kristine.gazel.dk/
Bibliotekar DB; Cand. Scient. Bibl.

Fra : Rasmus Toft Lauridse~

Dato : 18-09-03 10:53

Kristine Gazel wrote:
> [...]
> Bill Turners, og dermed hans barns, blod kan bruges til at hæve
> forbandelsen? Hvis nogen fangede det, hvad er så begrundelsen? At han var

Alle de andre pirater havde jo også gjort det samme
De kunne jo bare ikke få fat i den rigtige bootstrap da de havde sendt
ham til bunds med en kanon om anklerne eller sån noget..

Hvis du ligger mærke til det så skærer jack også sig selv lige inden at
han kaster medaljonen til Orlando blooms rolle.

Rasmus
Århus

Fra : Per

Dato : 18-09-03 11:40

"Kristine Gazel" <kristine@gazel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Bill Turners, og dermed hans barns, blod kan bruges til at hæve
> forbandelsen? Hvis nogen fangede det, hvad er så begrundelsen? At han var

Jeg forstår da ikke hvorfor de ikke bare leder efter bootstrap på bunden der
hvor de efterlod ham. Han var vel udødelig, og de andre kan jo ikke drukne
alligevel.

Derudover syntes jeg filmen er middelmådig. *** (ud af 5).

Fra : Jacob Herold Nielsen

Dato : 18-09-03 15:06

> [...]
der
> hvor de efterlod ham. Han var vel udødelig, og de andre kan jo ikke drukne

Han har sandsynligvis ikke været ramt på samme måde som de andre - han fik
også givet mønten videre, og blev måske ad den vej løst fra forbandelsen -
der kan være mange forklaringer - Jeg sad dog og tænkte det samme.

> Derudover syntes jeg filmen er middelmådig. *** (ud af 5).

Pjat med dig - den var god underholdning.

Fra : John Sahl

Dato : 20-09-03 10:55

Kristine Gazel <kristine@gazel.dk> wrote:
> Jeg har bare et spørgsmål: får man nogen sinde at vide, hvorfor
> Bootstrap Bill Turners, og dermed hans barns, blod kan bruges til at
> hæve forbandelsen? Hvis nogen fangede det, hvad er så begrundelsen?

Her på dette link er der noget der ligner den rigtige forklaring:
<http://pub39.ezboard.com/forlandobloomfans478frm8.showMessage?topicID=1
65.topic>

"The thing with the blood is a bit hard to get, but once you get it, it
makes sense. All of the pirates that took a piece of gold out of the
chest have to repay the blood. If you know about Aztec mythology, most
of the Aztec gods were big on human sacrifices, and offerings of blood.
Since it was Aztec gold, and they said in the movie that the "Heathen
Gods" placed a curse upon the gold, it would be the Aztec gods. So
giving the blood back is a ritual to appease the gods, and lift the
curse. Since the pirates admitted to sinking Will's father, they need
the next closest thing to his blood, which would be his direct
decendant, his only son, Will. If you really want to get into it, Will's
father took a piece of the gold, sent it to Will, and then the crew of
'The Pearl' sunk him to the bottom of the ocean. If he took some gold,
he was cursed and couldn't actually die when he sunk. So in essence,
when Will lifted the curse, he inadvertently killed his own father, who
was on the bottom of the ocean, cursed, and unable to die. But once the
curse was lifted, he would have drowned!"

Men dette er den rette grund:

"you have to listen to barbosa's speech when elisabeth is hanging over
the chest... he's telling that everyone of them "paid their
bloodsacrifice more than once. and who's blood must jet be spilled?!"
and then they point at elisabeth, thinking she's the daughter of
bootstrap bill."

--
John Sahl,
http://www.bilstereobladet.dk

Fra : Malene

Dato : 20-09-03 23:36

> [...]
> bloodsacrifice more than once. and who's blood must jet be spilled?!"
> and then they point at elisabeth, thinking she's the daughter of

Jeg fporstår bare stadigvæk ikke, hvorfor det lige er Turner-blod der skal
bruges? Det bliver slet ikke forklaret ordentligt, synes jeg. Hvis de har
slået Bill "ihjel" uretfærdigt, hvordan skal det så gøre det godt igen at
bruge hans søns blod? Og hvad har Turnerblod egentlig med forbandelsen at
gøre - som var blevet kastet over guldet længe før piraterne fandt det?

Anyway - spekulerer ikke så fantastisk meget over det, synes det var kanon
underholdning,, undtagen det skulle have rykket lidt mere den sidste halve
time, og så fri mig for den pladderromantiske amerikanske slutning med
Norringtons ædelmodighed. Men ++++ for Johnny drengens optræden! det hele
værd ...

Malene

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 20-09-03 23:48

Malene wrote:
> [...]
> det godt igen at bruge hans søns blod? Og hvad har Turnerblod
> egentlig med forbandelsen at gøre - som var blevet kastet over guldet

de skal ALLE give et blodoffer når de leverer guldet tilbage....
alle piraterne har tidligere givet deres blod da de leverede guldet tilbage,
og det samme gjorde Jack Sparrow da han kastede dublonen til Will......
alle der stjæler fra Aztekernes guld skal levere guldet tilbage med et
blodoffer ;)

det er beskrevet her:

hørt!!

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Kristine Gazel

Dato : 21-09-03 11:18

Sabina Hertzum wrote:

> [...]
> tilbage, og det samme gjorde Jack Sparrow da han kastede dublonen til
> Will...... alle der stjæler fra Aztekernes guld skal levere guldet

[Snip]

Okay - nu giver det mening. Ikke fordi det betyder så meget, men det
irriterer mig bare, at det ikke forklares helt så eksplicit i filmen.

mange venlige hilsner til jer ale i denne tråd, Kristine Gazel.

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 21-09-03 11:37

Hej!

Kristine Gazel wrote:

> Okay - nu giver det mening. Ikke fordi det betyder så meget, men det
> irriterer mig bare, at det ikke forklares helt så eksplicit i filmen.

Til gengæld irriterer det (bl.a.) mig at "Hollywood" skal forklare _alt_ i en
film. Der er næsten altid en person som lige spørger: "Hey, hvad mener i med
det? Jeg forstår jer ikke", og det virker altså bare SÅ kunstigt...

Så hellere nogle hemmelige japanske gysere :)