hun/killing ikke kælen hvad gør jeg??? 14 ~
Fra : christian

Dato : 17-09-03 23:05

ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det men den vil ikke kæles eller
rørers, kun være same

Fra : Louise Hansen

Dato : 18-09-03 09:14

> ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det men den vil ikke kæles eller
> rørers, kun være same

Hej Christian!

Når din killing kun er 14 uger gammel, tror jeg blot, at du skal give
den lidt tid...for du har vel kun haft den et par uger??? Det kan godt
tage lidt tid inden, den falder til og føler sig rigtig tryg...der er jo
mange indtryk at skulle fordøje for den med helt nye omgivelser og nye
mennesker!

Dog har killingens opvækst og tidligere leveforhold dog også stor
betydning....hvor har du købt/fået den??? Og hvordan var dens tidligere
hjem?? Er det en racekilling eller en huskilling (her tænker jeg, at
hvis det er en racekilling spiller racens temperament også ind)?

Hvis killingens opvækst og forholdene i det tidligere hjem har været
iorden, skal hengivenheden nok komme hen ad vejen, selv om visse katte
selvfølgelig ER mere selvstændige og uafhængige af sind end andre...Så
du skal bare lade din killing selv bestemme tempoet og "ignorere" den,
indtil den selv kommer til dig, hvilket den næsten med sikkerhed vil
gøre efter et stykke tid!

Min lille Niqui, der kommer fra et trygt og hjertevarmt opdræt var også
lidt reserveret og ikke vanvittig begejstret for fysisk kontakt de
første par uger, hun boede hos mig, men en dag kom hun bare hen og
hoppede op på mit skød for at ville kæles, og i dag er hun den største
kælepotte, der følger mig overalt, hvor jeg går og mjaver forurettet,
hvis jeg ikke lige har tid til at tage hende op, når hun gerne vil
nusses!

Tålmodighed lønner sig!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 19-09-03 16:48

"christian" <von@gamersworld.dk> wrote in

> ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det men den vil ikke kæles
> eller rørers, kun være same

Hej Christian

Da jeg fik min seneste killing, Mowgli, havde han simpelthen ikke tid
til at kæle. Ikke ret længe ad gangen og han kunne også blive vældigt
utålmodig når jeg forsøgte mig for ihærdigt. Nu må jeg sige at Mowgli
er venligheden selv og derfor fandt han sig pænt i at blive krammet,
men med alderen begyndte han selv at opsøge mig når han trængte til
lidt nus. Mowgli er 1½ år og stadig delvis kælepotte og delvis
vildbasse, han har tit travlt med et eller andet.

Som Louise, vil jeg også sige tålmodighed er den eneste kur. Ræk ud
efter din kat når du kan, men lad være med at tvinge hende. Vis hende
at du gerne vil være nær hende, men lad det hele tiden være på hendes
præmiseer. Nogle katte bliver aldrig skødekatte eller særligt kælen.
Min nu afdøde hunkat, Sofie, var min kat og kun min, men hun ville ikke
bære eller sidde på skødet. Hvis vi skulle nusse ville Sofie enten
sidde på sofaryggen eller ligge ved siden af mig i sengen, men det
fungerede godt for os i næsten 13 år.

Held og lykke med din lille ny missekat.

--
Kate

Ved privat svar, bed om en gyldig adresse, denne duer ikke!
If you want to reach me ask for a valid address this one is not
working!