Opsætning af D-Link DP100 Printserver
Fra : PDHANSEN

Dato : 08-04-01 20:42

Hej gruppe.

Jeg har fået fat i en D-Link DP100 printserver (2 x lpt + 1 stk.com) som jeg
skal have til at køre med en plotter på com porten. Desværrer var den uden
manual. Der var et program med der hedder Psadmin, og som tilsynelagende kun
kan bruges hvis der er installeret en IPX protokol og kun på en win98
maskine (det kan ikke lykkes mig at bruge admin-programmet via min NT4
server)
I admin programmet har jeg oprettet et printserver navn, en IP adresse og et
port navn. Jeg kan fint ping'e den fra andre maskiner.

Mit Spørgsmål går på:

Hvordan knytter jeg en printer (plotter) til denne printserver - hvad er
fremgangsmåden på f.eks. min NT4 server (som er den eneste jeg har plotter
driver til) ?

På forhånd Tak !

Venlig Hilsen
Per Damsgaard Hansen

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 10-04-01 16:42

PDHANSEN wrote:

> [...]
> fremgangsmåden på f.eks. min NT4 server (som er den eneste jeg har plotter

Du skal bruge lpr. Når man køber DP100'eren fra ny, følger der en lpr
klient
med til win95/win98. Men følger det ikke med NT? Det mener jeg...

Man kan køre det hele rent TCP/IP uden IPX.

Du skal telnet'e til dp100'eren og konfigurere portene
under punkt 2 i menuen. Så giver man de tre porte navne
og du kan sætte baudrate, etc., for serielporten.

Mogens

Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Buck

Dato : 11-04-01 08:36

nu ved jeg ikke om der er noget specielt med den plotter, men når jeg sætter
en printer på en D-Link printserver, så opretter jeg først porten på samme
måde som Per har gjort, og så installerer jeg printerdriveren som lokal
printer.
Når driveren er installeret ændrer jeg portnavnet (på driveren) fra LPT1 til
det netværksnavn som porten fik. (\\printserv\portnavn)

på den måde benytter jeg da ikke lpr

--
/Buck