Vejledning i citatteknik
Fra : Pwh

Dato : 18-09-03 08:23

Her er lidt læsestof til dem der stædigt holder
fast i egne opfundne regler ;)

<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

/Jens

Fra : mathilde

Dato : 18-09-03 10:20

"Pwh" skrev d. 18-09-03 08:23 dette indlæg :
> Her er lidt læsestof til dem der stædigt holder
> fast i egne opfundne regler ;)
>
> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>
>

> /Jens

Jamen det er da fint, men linket virker ikke:((

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-09-03 10:26

"mathilde" <mathilde.news@kandu.dk> writes:

> Jamen det er da fint, men linket virker ikke:((

Det virker helt fint her.

Mvh Trine

http://www.triane.dk, billig overnatning i Nordjylland
http://www.bierstedjuletraeshandel.dk, æresporte og gran

Fra : Pwh

Dato : 18-09-03 10:43

mathilde wrote:

> Jamen det er da fint, men linket virker ikke:((
>
> Mathilde.

Det burde det gører, det virker på min egen pc'er.
Ellers kan du jo prøve at copy og paste linken
ind i adresselinien i din browser.

/Jens

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 01-10-03 00:19

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde det gører, det virker på min egen pc'er.
> Ellers kan du jo prøve at copy og paste linken
> ind i adresselinien i din browser.

Det virker altså også fint her .. var lige inde at læse der
hejhils fra Ami

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-09-03 19:34

"Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> Her er lidt læsestof til dem der stædigt holder
> fast i egne opfundne regler ;)
>
> <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Glimrende initiativ.

Desværre er det vist ofte sådan, at det er spildt på dem, der stædigt holder
fast ved, at de selv har ret og resten af verden tager fejl; måske vil de
tilmed ikke læse det, for de har jo ikke noget problem med at citere
korrekt.

Men igen - glimrende initiativ. Jeg håber virkelig (for at give dette indlæg
bare en lille snært af at være on topic), det giver pote Det er en
frustrerende omgang at læse folks - "jeg svarer på et monsterlangt indlæg
ved at skrive en linje i bunden af dettte indlæg, jeg ikke har skåret i",
eller "jeg skriver svaret oven over det indlæg, jeg svarer på, fordi det
synes *jeg* bare, er *så* smart." Øv øv.

Med venlig hilsen
Karina

Fra : Pwh

Dato : 18-09-03 20:26

Karina og Christian wrote:
> "Pwh" <deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote in message
> [klip]

> Glimrende initiativ.
>
> Med venlig hilsen
> Karina

Tak skal du have, det ser da ud til at Mathilde her i NG
vil tage det til sig, og det er da altid en start af en vil gører det ;)
Det var en link der var blevet postet i motorcykelgruppen
og så syntes jeg altså at den også hørte hjemme her.

/Jens

Fra : Karina og Christian

Dato : 18-09-03 20:50

> Tak skal du have, det ser da ud til at Mathilde her i NG
> vil tage det til sig, og det er da altid en start af en vil gører det ;)

Ja, det er rigtig dejligt.

> Det var en link der var blevet postet i motorcykelgruppen
> og så syntes jeg altså at den også hørte hjemme her.

Det bliver med jævne mellemrum postet i de fleste grupper. Det er en fin
måde at forklare nogle få retningslinjer, der kan gøre det lidt lettere at
"sameksistere" i nyhedshierarkiet

Og endnu engang hatten af for et godt initiativ - og hatten af for Mathilde

Med venlig hilsen
Karina

Fra : mathilde

Dato : 18-09-03 20:13

"Pwh" skrev d. 18-09-03 08:23 dette indlæg :
> Her er lidt læsestof til dem der stædigt holder
> fast i egne opfundne regler ;)

Hej,
Jeg fik det til at virke, og jeg lover at jeg nok skal pøve og huske
hvad jeg har læst, når jeg fremover skriver indlæg.

Mathilde.

http://www.kandu.dk/

Fra : Leyna

Dato : 18-09-03 21:18

On Thu, 18 Sep 2003 19:12:44 GMT, "mathilde" <mathilde.news@kandu.dk>
wrote:

>Jeg fik det til at virke, og jeg lover at jeg nok skal pøve og huske
>hvad jeg har læst, når jeg fremover skriver indlæg.

Mere kan ingen forlange. Og det er altså i virkeligheden ikke så
svært, og skulle man "komme til" at citere en smule mere end lige det
man svarer på, så tror jeg ikke at der er nogen der tager anstød af
det.
--
Leyna
http://www.big-girls.dk

Fra : Pwh

Dato : 19-09-03 11:38

Leyna wrote:

> [...]
> svært, og skulle man "komme til" at citere en smule mere end lige det
> man svarer på, så tror jeg ikke at der er nogen der tager anstød af

Næ, så længe at folk viser viljen til at gører det korrekt er det fint nok ;)
Det der har slået mig for brystet et par gange her i NG, er når man venligt
har anvist hvordan man quoter rigtigt, og så får at vide at det skal man da
nok bestemme selv fordi man synes at ens eget system er bedre
og så stædigt holder fast i at gører det forkert.

/Jens

Fra : motleyman

Dato : 20-09-03 16:08

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 20-09-03 18:52

motleyman wrote:

> [...]

Virkeligt intelligent indlæg fra en der selv søger råd
om hvordan man bruger en newsreader.
Hvis tråden ikke har din interesse, så lad værer med at læse den.
Men netop du kunne sikkert lærer noget.

/Jens (der bliver sur over dumme kommentarer)

Fra : motleyman

Dato : 08-10-03 13:28

http://www.kandu.dk/

Fra : Pwh

Dato : 08-10-03 15:43

motleyman wrote:
> [...]

Tillykke, du har lige slået din egen rekord i dumme kommentarer.
Virkeligt flot kommet igen, der fik jeg sgu den.

/Jens

Fra : Anne-Marie Prange

Dato : 01-10-03 00:22

> Hej,
> Jeg fik det til at virke, og jeg lover at jeg nok skal pøve og huske
> hvad jeg har læst, når jeg fremover skriver indlæg.
> Mathilde.

Hej Matilde .. rigtig flot .. og skulle du glemme noget af det du har læst
lover jeg dig at du ikke får på puklen .. det vigtigste er at man prøver at
gøre sit bedste .. alle kan fejle ..
knus fra Ami

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 08-10-03 15:58

On Thu, 18 Sep 2003 09:23:01 +0200, "Pwh"
<deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk> wrote:

>Her er lidt læsestof til dem der stædigt holder
>fast i egne opfundne regler ;)
>
><http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Hi alle hvorfor vælger i / vi ikke en måske 2 faste vejleder ?
der tager sig af vejledning i citat teknink viser andre grupper ved ot
postninger forklare hvad en fut er osv ?

jeg har set det i andre grupper det fungere fint hvis gruppen står bag
vejledren og der er nu en gang nogen elementære ting der skal fungere
når man er mange mennesker sammen - såre enkelt fordi det er praktisk.

man kan selvfølig ikke tvinge nogen til noget men forklare dem på
ordenltlig måde hvordan man gør !

ja nu vil jeg nok ikke være den man føst tænker på og jeg vil heller
ikke men jeg lover at bistå den enkelte vejleder i d.a.n
men der skal være opbakning fra skribenterne i gruppen bag vejledern
/e

--

Mv.
Bo M Mogensen

YESTERDAY WAS A MILLION YEARS AGO -IN ALL MY PAST LIVES I PLAYED AN ASSHOLE
I'M SO EMPTY HERE WITHOUT YOU - I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH -WE'LL BE TOGETHER WHILE THE PLANET DIES
I KNOW IT'S THE LAST DAY ON EARTH -WE'LL NEVER SAY GOODBYE

Fra : Pwh

Dato : 08-10-03 18:46

Bo M Mogensen wrote:

> Hi alle hvorfor vælger i / vi ikke en måske 2 faste vejleder ?
> der tager sig af vejledning i citat teknink viser andre grupper ved ot
> postninger forklare hvad en fut er osv ?

Det lyder da som en god ide, jeg orker ikke selv da jeg er her
i gruppen sådan lidt on/off. Problemet her i gruppen har faktisk mere
været at nogle af dem der blevet venligt vejledt i citatteknik har strittet
stædigt imod og ikke har villet lytte til almendelig sund fornuft.
Du kan jo selv se hvordan Motleyman (eller Monkeyman) reagerede
på det oprindelige inlæg om citatteknik, ikke særligt seriøst.

/Jens

Fra : Verner

Dato : 08-10-03 19:05

On Wed, 08 Oct 2003 16:57:33 +0200, Bo M Mogensen
>Hi alle hvorfor vælger i / vi ikke en måske 2 faste vejleder ?
>der tager sig af vejledning i citat teknink viser andre grupper ved ot
>postninger forklare hvad en fut er osv ?

Lad os nu forsøge at undgå alle de pegefingerløftende netbetjente..

Det eneste vi opnår, er endnu flere ligegyldige indlæg hvor der bliver
smidt alskens meninger og "du er osse dum" rundt.

Halvdelen af gruppens indlæg skulle da meget nødigt gå på, hvordan man
gør, for at gøre få folk tilpas !

mvh

Verner

Fra : Bo M Mogensen

Dato : 09-10-03 00:36

On Wed, 08 Oct 2003 20:05:01 +0200, Verner <Verner@post.dk> wrote:

>On Wed, 08 Oct 2003 16:57:33 +0200, Bo M Mogensen
>
>Lad os nu forsøge at undgå alle de pegefingerløftende netbetjente..

netop hvorfor jeg også forslog 2 der klarede den sag f.eks Jens også
er der også nogen gode kvindelige skribenter i mellem ....

>Det eneste vi opnår, er endnu flere ligegyldige indlæg hvor der bliver
>smidt alskens meninger og "du er osse dum" rundt.

næppe hvis det er de samme der tager sig af sagen ... og gruppens
fornuftige skribenter støtter dem i derres forehavne og jeg kan så
gøre det i dan¨

>Halvdelen af gruppens indlæg skulle da meget nødigt gå på, hvordan man
>gør, for at gøre få folk tilpas !

hvorfor det selvfølig skal gøres i dk.admin.netikette
hvor jeg da synes vi skulle tage resten af denne snak og går der for
mege pladder i det kan man jo altid lave en hvid list moderereing !
hvilket betyder at man bare skal sende et fornuftigt indlæg så gør
alle ens indlæg i fremtide automatisk igenem nye skribenter skal så
lige vente på at moderator godkender indlæget ...( det ved jeg godt du
ved men det er der så - så mange andre der ikke gør )

fut :dk.admin.netikette