fyns stifttidende om Jens Breth Hansen (dr~
Fra : Georg

Dato : 18-09-03 00:37

Det indgreb var dømt til at gå galt
Af Peter Rasmussen

Det var ikke noget rart syn, der mødte dyrlæge Jesper Burgaard fra Årslev
Dyreklinik, da Blackie blev bragt ind til ham efter den mislykkede
operation.

- Hele området mellem bagbenene på hunden var ødelagt. Hævelsen var stor som
en knytnæve. Der var betændelse i de to operationssår. Og der var begyndende
vævsdød, der fik hunden til at lugte råddent, siger han.

- Den operation hunden havde været igennem var efter min mening dømt til at
gå galt. Blackie var blevet opereret som en kat. På så stort et dyr som en
hund er den normale fremgangsmåde at lægge et enkelt snit midt på pungen,
som man presser stenene ud igennem. Derefter syr man pænt sammen. Her stod
pungen fuldstændig åben, siger han.

Jesper Burgaard tager sig ikke af beskyldningerne om at det skulle være
brødnid og skjult kateldannelse, der får de odenseanske dyrlæger til at
reagere mod den ny klinik i Læssøgade.

- Som i så mange andre sammenhænge, så får kunderne, hvad de betaler for. Og
hvis man tror, at man kan betale 300 kroner for en kastration, der ellers
koster 1576 kroner, så skal man være klar til at løbe en risiko, siger
Jesper Burgaard.

Han mener tvært imod, at Ruben Frank Madsen og manden bag den ny klinik Jens
Breth Hansen er ude på at score hurtige penge i dyrlæge branchen.

- De tager sig hovedsageligt simple opgaver som vacinationer,
sterilisationer og kastrationer, mens de for eksempel ikke tilbyder en 24
timers vagtdækning, som vi gør eller påtager sig mere komplicerede
operationer, siger Årslev-dyrlægen.

- Det siger sig selv at de kan holde udgifterne nede ved at skubbe
tidskrævende opgaver over på andre dyrlæger.

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-09-03 07:15

Hej Georg

Tak for artiklerne, det er skønt at medierne på Fyn
er så hurtigt på banen, så folk kan få muligheden
for at vælge den klinik fra, det kan hurtigt blive "for
dyrt" at spare.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : skingur

Dato : 18-09-03 07:27

"Georg" skrev d. 18-09-03 00:37 dette indlæg :
> [...]
Årslev
> Dyreklinik, da Blackie blev bragt ind til ham efter den mislykkede

Hjælp.. betyder det at galningen har oprettet en ny klinik??????
Mvh Christina

http://www.kandu.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 07:40

"skingur" <skingur.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Årslev
>

> Hjælp.. betyder det at galningen har oprettet en ny klinik??????

Jeps ! Læsøgade i Odense. Tjek evt. kattegruppen, der står en masse om det.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 07:45

"Buffy" <tjekmig(snabel-a)pc.dk> skrev i en meddelelse

> Jeps ! Læsøgade i Odense. Tjek evt. kattegruppen, der står en masse om
det.

UPS ! Stavefejl: Læssøgade.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-09-03 07:43

Hej Christina

Ja Jens Breth Hansen og Ruben Frank Madsen
har åbnet Læssøegades Dyreklinik i Odense
--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Mic

Dato : 18-09-03 07:38

"Georg" <linesnuden@hotmail.com> wrote in message
> [...]
>
> - Det siger sig selv at de kan holde udgifterne nede ved at skubbe
> tidskrævende opgaver over på andre dyrlæger.

Jeg fatter simpelthen ikke at folk overlader deres dyr til sådan en slagter
!!!!

folk er sq ikke rigtig kloge

hvis man ikke har råd til at betale en dyrlæge for at behandle ens dyr, så
skal man sq ikke anskaffe dem.

Spare min bare *** det er vel bare en undskyldning for ren nærighed.

Find en ordentlig dyrlæge som har en ren og pæn praksis som er sympatisk /
rimelig

og betal så det det koster..

Michael

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 07:59

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg fatter simpelthen ikke at folk overlader deres dyr til sådan en
slagter
> !!!!

Det er jo ikke alle folk, der kender historierne bag JBH. Marianne og andre
i katte ng, er dog heldigvis ved, at gøre ham kendt. Vi brugte ham engang
for 10 år siden, fordi han var den nærmeste dyrlæge.

> hvis man ikke har råd til at betale en dyrlæge for at behandle ens dyr, så
> skal man sq ikke anskaffe dem.

Jeg er en af dem, der ikke har råd, men vi har altid vaccineret og behandlet
vores dyr alligevel. Dyrlæger er til, at snakke med omkring betaling. Så jeg
forbeholder mig retten, til at have vores hunde. Der findes også folk, som
har råd, men alligevel ikke gider, at ofre penge på vacciner m.m., men
ellers er vi da enige.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Betina von Ahnen Thy~

Dato : 18-09-03 11:43

"Mic" <sletmig@jubiimail.dk> wrote in message

> [...]
>

> Spare min bare *** det er vel bare en undskyldning for ren nærighed.
>

> Find en ordentlig dyrlæge som har en ren og pæn praksis som er sympatisk /

Hej Michael

Er enig med dig...og Buffy!

Men det som jeg lægger mest vægt på er, hvordan ind i h...... sådan nogle
mennesker får lov til at blive ved med at åbne klinkker rundt omkring! De
burde få taget deres licens (eller hvad det nu hedder).
Ved godt der er nogle som intet kender til disse dyrlæger, men ved at få
lukket klinikkerne og fratage deres titel kan man forhåbentlig få stoppet de
billige dyrlæger.
Ikke sagt at alle billige dyrlæger står for skud, for der er ski mange som
gør et godt arbejde alligevel :0)

Ikke ment som et surt opstød til dig ;0)

Hilsen Betina

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 12:53

"Betina von Ahnen Thygesen" <betina@deskstar.dk> skrev i en meddelelse

> Men det som jeg lægger mest vægt på er, hvordan ind i h...... sådan nogle
> mennesker får lov til at blive ved med at åbne klinkker rundt omkring! De
> burde få taget deres licens (eller hvad det nu hedder).

Ja, det undre også mig. JBH er vidst ikke medlem af dyrlægeforeningen (eller
hvad det nu hedder), så derfor kan andre dyrlæger ikke gøre så meget ved
det.

> [...]
> lukket klinikkerne og fratage deres titel kan man forhåbentlig få stoppet

Det bedste man kan gøre er vel, at advare vha. medierne mv., som Marianne er
i gang med og håbe, at de kan blive stoppet pga. manglende kunder.

> Ikke sagt at alle billige dyrlæger står for skud, for der er ski mange som
> gør et godt arbejde alligevel :0)

Jeg tror nu, at prisniveauet, er mere eller mindre det samme rundt omkring,
på nær hos JBH ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-09-03 15:10

Buffy skrev
<JBH er vidst ikke medlem af dyrlægeforeningen (eller hvad det nu hedder),
så derfor kan andre dyrlæger ikke gøre så meget ved det.>

JBH meldte sig (igen) ind i Dyrlægeforeningen i 98
og var medlem indtil for nylig. I følge DDD, Veterinærdirektoratet og
Fødevareministeren, er det
sket ganske få gange at en dyrlæge har mistet sin
autorisation. Det er kort sagt som at løbe panden
mod en mur, ingen myndigheder er interesseret i at
tage et ansvar.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Ukendt

Dato : 18-09-03 15:47

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> autorisation. Det er kort sagt som at løbe panden
> mod en mur, ingen myndigheder er interesseret i at

Hvad med Dyreværnet, Alle Dyrs Ret eller lignende. Har de heller ingen
muligheder, for at gøre noget ?

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 18-09-03 16:07

Buffy skrev
<Hvad med Dyreværnet, Alle Dyrs Ret eller lignende. Har de heller ingen
muligheder, for at gøre noget ? >

Det er kun Veterinærdirektoratet der kan fratage
en dyrlæge autorisationen.

Alle Dyrs Ret, reagerede slet ikke på den stak
papirer om JBH, jeg sendte dem.

Dyrenes Beskyttelse prøvede, men uden mere held
end jeg har haft.

Så indtil videre er det op til os, kæledyrs-ejerne, at
"råbe" mest muligt op så folk ved hvad de risikerer,
og så vi kan ramme JBH på pengepungen.

--
Marianne Hellemose
www.hellemose.dk

Fra : Eva Schmidt

Dato : 18-09-03 16:28

"Marianne Hellemose" <hellemose.som1@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3f69ca01$0$32528$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Alle Dyrs Ret, reagerede slet ikke på den stak
> papirer om JBH, jeg sendte dem.

Det skuffer mig ærlig talt!
Jeg har ellers haft det indtryk, at her var en forening, der handlede - og ikke bare snakkede!
De skriver da i deres medlemsblad, at man til enhver tid kan melde, hvis man har bare mistanke om, at dyr bliver mishandlet.
Og her er der jo ikke tale om mistanker, men klare og tydelige beviser!

> [...]
> end jeg har haft.
>
> Så indtil videre er det op til os, kæledyrs-ejerne, at
> "råbe" mest muligt op så folk ved hvad de risikerer,

Ja, folk skal advares mod at gå ind i hans "slagterbutik"!
De penge, der eventuelt spares i første omgang, kommer man af med senere, når en mere ansvarlig dyrlæge må reparere skaderne!
For ikke at tale om de grusomheder, man udsætter sine dyr for ved at overlade dem til ham og hans ligeså usympatiske partner!
Håber inderligt, at svineøret snart har fået så megen negativ omtale, at han vælger at lukke butikken - det vil være en glædesdag for alle dyrevenner!

Og så lige på falderebet - et megastort TAK til dig Marianne, for al den tid og energi, du har lagt i denne sag!

Eva