Mozilla og character coding
Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 17-09-03 22:32

Hey !
Jeg har et lille problem med min mozilla ( Mozilla 1.5b
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030827 )
Når jeg går ind på nogle sider, eks http://www.tweakup.dk/ så slår den selv
over på "western (windows-1252) " og ikke "Western ISO-8859-1" som den
normalt står på. Det betyder at nogle sider ikke vises ordenligt (billeder
flyder rundt, og tekst står underligt) Det bliver normalt med det samme, når
jeg slår den over på Western ISO-8859-1 igen. Men kan men ikke få den til at
lave være med at hoppe væk fra den ? For det er lidt surt, hele tiden at
skulle sidde og skfite rundt, for at få den til at vise siderne ordenligt :/

--
/ Bjarke
http://www.setiathome.dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 18-09-03 06:54

Hej Hjarke

Bjarke Ravn-Jonsen wrote:
> [...]
> over på "western (windows-1252) " og ikke "Western ISO-8859-1" som den

Charset er sat til windows-1252 i sidens html-kode. Så hvis det er
forkert (lige umiddelbart ser forsiden korrekt ud for mig), så er det
webmaster du skal have fat på.

> Det betyder at nogle sider ikke vises ordenligt (billeder
> flyder rundt, og tekst står underligt)

Lyder ikke umiddelbart som om det har noget med charset at gøre?

> [...]
> skulle sidde og skfite rundt, for at få den til at vise siderne ordenligt :/

Såfremt det alligevel viser sig at være en fejl i Mozilla 1.5 beta, så
husk at fejlmelde det i Bugzilla.

--
Mvh. Stig
stig[at]rockland[dot]dk

Fra : Stig Nygaard

Dato : 18-09-03 06:59

Hej

Stig Nygaard wrote:
> (lige umiddelbart ser forsiden korrekt ud for mig)

Skal måske lige tilføje at jeg kører med et Mozilla 1.4.1 "test build".

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-09-03 07:28

In news:3f694893$0$48916$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk ,
Stig Nygaard <stig@removethisrockland.dk> typed:

> Charset er sat til windows-1252 i sidens html-kode. Så hvis det er
> forkert (lige umiddelbart ser forsiden korrekt ud for mig), så er det
> webmaster du skal have fat på.

Jae det kan jeg også se i koden...

> Lyder ikke umiddelbart som om det har noget med charset at gøre?

Well måske var det også en overdrivelse :)
Den ser sådan ud:
http://ravn.lir.dk/pic/images//tweakup.gif
det hele er lig'som blevet rykket for meget.

> Såfremt det alligevel viser sig at være en fejl i Mozilla 1.5 beta, så
> husk at fejlmelde det i Bugzilla.

Ja det må jeg se på, hvis det viser sig....

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-03 10:26

Bjarke Ravn-Jonsen skrev:

> http://ravn.lir.dk/pic/images//tweakup.gif
> det hele er lig'som blevet rykket for meget.

Har du Mozilla indstillet til at forklæde sig som IE (eller noget
andet)?

Siden ser fin ud her med Mozilla 1.5B når jeg ikke forklæder mig -
vælger jeg at angive IE6 bliver siden forrykket.

Hm - da jeg ville prøve igen, kunne jeg ikke få siden vist forkert.
Enten er siden ændret eller også er det et problem der kun viser
sig ved første load af siden. Sådan er der flere sider der opfører
sig - jeg ved ikke hvorfor.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 18-09-03 20:11

In news:Xns93FA74597B39Ajcdmfdk@gyrosmod.dtext.news.tele.dk ,
Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> typed:

> Har du Mozilla indstillet til at forklæde sig som IE (eller noget
> andet)?

Jeg kan slet ikke finde ud af hvor jeg kan ændre det ?
Men så vidt jeg kan se ved en
<?php echo $_SERVER["HTTP_USER_AGENT"]; ?> på min local host:
Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.0; en-US; rv:1.5b) Gecko/20030827

Så den ser ikke ud til at forklæde sig ?!

> Siden ser fin ud her med Mozilla 1.5B når jeg ikke forklæder mig -
> vælger jeg at angive IE6 bliver siden forrykket.

Hvor er det lige man laver det om ? Kan slet ikke finde det i prefs' ?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-09-03 22:06

Du kan gøre det via prefbar: <http://prefbar.mozdev.org/>

--
Jens Gyldenkærne Clausen
Velkommen hen til Paris International!

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 19-09-03 06:31

In news:Xns93FAEB1168E36jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk ,
Jens Gyldenkærne Clausen <jens@gyros.invalid> typed:

> Du kan gøre det via prefbar: <http://prefbar.mozdev.org/>

Cool, det løste alle mine probleme, tak ! :)