ueark
Fra : Tournesol

Dato : 17-09-03 19:52

Hejsa

jeg fandt lige en halv frø på stue bordet >ueark< en af kattene havde hentet
sådan en ind fra kattgården og åbentbart spist halvdelen >ueark<

kan du være farlige for kattene????

Katte knus Henriette.

--
DK.Tournesol
www.dktournesol.dk

Fra : Louise Hansen

Dato : 17-09-03 21:53

> Hejsa
>
> jeg fandt lige en halv frø på stue bordet >ueark< en af kattene havde hentet
> sådan en ind fra kattgården og åbentbart spist halvdelen >ueark<
>
> kan du være farlige for kattene????

Hej Henriette!

Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg ikke, at frøen er farlig for
din kat. Jovist er der visse frø-arter, der er meget giftige, men dem
findes der vist ingen af herhjemme i Danmark!

Selv om vi havde både katte og frøer hjemme på den gård, hvor jeg er
vokset op, så har jeg aldrig før hørt om, at kattene rent faktisk fanger
og spiser frøer - til gengæld tog vores store orpinton-høns mange frøer,
som de lystigt gnaskede i sig, og de tog i hvert fald ikke skade af det!

Med venlig hilsen
Louise Hansen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Tournesol

Dato : 18-09-03 08:44

hejsa Louise

> Uden at vide det med sikkerhed, tror jeg ikke, at frøen er farlig for
> din kat. Jovist er der visse frø-arter, der er meget giftige, men dem
> findes der vist ingen af herhjemme i Danmark!

Det har du nok ret i min mand mener at jeg forvælsker frøer emd tusser de
kan vist være giftige men hvad ved jeg om det andet en de hopper rundt i
haven og er ulækkre >ueark< og så lige midt i aften kaffen men sådan er det
> [...]

> fanger og spiser frøer - til gengæld tog vores store orpinton-høns
> mange frøer, som de lystigt gnaskede i sig, og de tog i hvert fald

vores høns æder også alt bortset fra dræber snegle men det tror jeg
tilgængæld vores pindsvin har ædt der er i hvertfald blevet langt mindre
siden at 6 pindsvin flyttede ind i vores have.

tak for svaret

Katte knus Henriette.