Gendannelser der holder/stinker !!
Fra : Esben

Dato : 17-09-03 18:35

I forlængelse af tråden om gendannelsen af pixies længere nede,
kunne jeg godt tænke mig at høre nogen bud på gendannelser der enten er
rigtigt vellykkede
eller en kæmpe fiasko.

VH
Esben

Fra : Invader Zim

Dato : 17-09-03 21:18

Esben wrote:
> I forlængelse af tråden om gendannelsen af pixies længere nede,
> kunne jeg godt tænke mig at høre nogen bud på gendannelser der enten
> [...]

Front 242s gendannelse er ikke specielt vellykket.
Dead Kennedys' gendannelse... ja, er det overhovedet en gendannelse??
KMFDM stinker som aldrig før nu.
Birmingham 6s reunion show gik ellers meget godt, men har ikke hørt meget om
dem siden.
Skinny Puppys reunion show i 2000 gik ligeledes forrygende, og de har da
også holdt sig beskæftiget siden da. Den nye Puppy sang lever dog ikke helt
op til forventningerne, men den er ikke dårlig som sådan.
Jeg glæder mig godt nok overdrevet meget til Throbbing Gristles reunion
festival næste år. Der er et kæmpe line up, inkl. Coil, Chris & Cosey,
Whitehouse, Merzbow, People Like Us og Alec Empire.

Jeg kan ikke rigtig komme i tanke om andet i øjeblikket.

-Invader Zim

Fra : Dennis Sørensen

Dato : 17-09-03 21:17

Ved ikke om man helt kan kalde det gendannelse, men for fanden hvor var det
pinligt,
da Sex Pistols rørte på sig igen - her for et par år siden.

- Dennis

Fra : Esben

Dato : 17-09-03 21:49

> [...]
det
> pinligt,
> da Sex Pistols rørte på sig igen - her for et par år siden.

Ja det er også det grelleste eksempel jeg selv kunne finde.

Ud over det har jeg på det seneste hørt rygter om gendannelse af

the stooges som i øvrigt vist er inde over iggys kommende album
MC5
Lords of the new church

Esben

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-09-03 23:20

Dennis Sørensen wrote:

> Ved ikke om man helt kan kalde det gendannelse, men for fanden hvor
> var det pinligt, da Sex Pistols rørte på sig igen - her for et par år siden.

De var navnkundige for ultrakorte koncerter, som sluttede med ballade,
det kan man vel godt sige deres Roskilde optræden levede op til.

/Peter

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 18-09-03 09:00

> Front 242s gendannelse er ikke specielt vellykket.

Hørt. Synd for det er sgu et af mine yndlingsbands.

> Dead Kennedys' gendannelse... ja, er det overhovedet en gendannelse??

Nok ikke hvis du spørger Jello Biafra.

> KMFDM stinker som aldrig før nu.

Har slet ikke hørt deres nye. Er det slemt? Har nu aldrig været supervild
med dem.

> Birmingham 6s reunion show gik ellers meget godt, men har ikke hørt meget
om
> dem siden.

Arghhh. Fik ikke købt billet i tide.Vi tog alligevel derud i en god
brandert og blev afvist i døren. Endte i stedet med at sidde og drikke
elefantøl på en lokal i Lyngby mens ejeren spillede sine yndlingsjazzplader
for os.

> [...]
helt
> op til forventningerne, men den er ikke dårlig som sådan.

Gik også glip af denne koncert, men har kun hørt godt om den.

> Jeg glæder mig godt nok overdrevet meget til Throbbing Gristles reunion
> festival næste år. Der er et kæmpe line up, inkl. Coil, Chris & Cosey,
> Whitehouse, Merzbow, People Like Us og Alec Empire.

Ja her burde man bestemt kigge forbi. Håber det passer ind i min kalender.
Måske man burde overveje et sæt gode ørepropper inden.

Og så er der jo Laibaich på næste søndag. Håber de stadig holder.

Cheers
Kasper

Fra : Invader Zim

Dato : 18-09-03 14:39

Kasper Kristensen wrote:

> Har slet ikke hørt deres nye. Er det slemt? Har nu aldrig været
> supervild med dem.

den er bare fuldstændigt intetsigende. jeg har heller aldrig været speciel
stor fan af dem, men nogen gode sange har de da lavet. Alle sangene på den
nye mindede bare om et vandet og blandet opkast af deres tidligere
udgivelser.

> [...]
> brandert og blev afvist i døren. Endte i stedet med at sidde og drikke
> elefantøl på en lokal i Lyngby mens ejeren spillede sine

ja jeg hørte godt nok at der var nogle stykker der endte på en bodega i
Lyngby... beklager vi måtte afvise så mange. Vi skulle have fundet et større
sted, for der var virkelig mange vi blev nødt til at afvise.

> Ja her burde man bestemt kigge forbi. Håber det passer ind i min
> kalender. Måske man burde overveje et sæt gode ørepropper inden.

ja, man bliver sgu nok blæst væk! Man kan vist læse om festivallen på Mute's
hjemmeside
billetterne koster £125 per person, men så er der også hotel med. Hagen er
så at man kun kan købe billetter for 4-8 personer ad gangen.

> Og så er der jo Laibaich på næste søndag. Håber de stadig holder.

ja for fanden! jeg kan desværre ikke komme, men drik en ekstra for mig :)

-Invader Zim

Fra : I8NY

Dato : 18-09-03 01:33

"Esben" <essus@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> I forlængelse af tråden om gendannelsen af pixies længere nede,
> kunne jeg godt tænke mig at høre nogen bud på gendannelser der enten er
> [...]

The Fartz gendannedes i 2001 hvilket affødte
cd'en Injustice,kanon killerpunk,ingen nåde.
Kan anbefales.
Ellers må jeg også nævne Sex Pistols,som et
grelt tilfælde.

Mvh I8NY

Fra : Kasper Kristensen

Dato : 18-09-03 08:52

"Esben" <essus@stofanet.dk> wrote in message
> I forlængelse af tråden om gendannelsen af pixies længere nede,
> kunne jeg godt tænke mig at høre nogen bud på gendannelser der enten er
> [...]

Jeg synes at Misfits gendannelse var ganske vellykket. Både American Psycho
og Scary Monsters er glimrende albums. Michael Graves (?) stemme er måske
ikke så karismatisk som Glenn Danzigs, men teknisk synger han nok bedre.

Kasper

Kasper

Fra : Jørgen Hans Maltesen

Dato : 18-09-03 09:12

Et gendannelse som pt. ser ud til at holde, er gruppen Duran
Duran, som er tilbage i den orginale opstilling siden 1980´erne.
Og det er vi mange, som er glade for

Fra : SJ

Dato : 18-09-03 10:35

"Jørgen Hans Maltesen" <j_m@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Et gendannelse som pt. ser ud til at holde, er gruppen Duran
> Duran, som er tilbage i den orginale opstilling siden 1980´erne.
> Og det er vi mange, som er glade for

Hvorfor?
Det har jo kun lavet to gode numre: The Wild Boys og Ordinary World!
Simon Le Bon synger tit falsk.
Wham! var Duran Duran langt overlegen i 80'erne!

Mvh
SJ.

Fra : Invader Zim

Dato : 18-09-03 14:32

SJ wrote:
> [...]
> Simon Le Bon synger tit falsk.
> Wham! var Duran Duran langt overlegen i 80'erne!

Duran Duran og wham! var nu altså også ret forskellige rent stilmæssigt, og
jeg mener ikke man kan sammenligne de to bands. Hvis man kunne det ville jeg
også sige at Throbbing Gristle, Talking Heads, Einstürzende Neubauten og
Depeche Mode var Wham! langt overlegne. Men det for det første ikke en
konkurrence, og disse bands kan altså slet ikke sammenlignes. Om man hælder
mere til det ene eller det andet er så en individuel sag.

-Invader Zim

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-09-03 23:21

SJ wrote:

> Wham! var Duran Duran langt overlegen i 80'erne!

Du er sjov.

/Peter