første Feliway erfaringer
Fra : Jane

Dato : 17-09-03 17:54

Hmn jeg købte jo en flaske af stadset og for at være lidt
forberedt inden flytningen har jeg sprøjtet på transport-
kassen og et møbel som lige er blevet malet.
Katten er totalt ligeglad? Skulle hun ikke være lidt nys-
gerrig eller positivt indstillet? I det mindste kunne hun
have kravlet ind i transportkassen?
Umiddelbart kan jeg ikke se nogen forandring. Møbler og
kassen ignoreres, virker Feliway mon ikke på min kat?
Skal jeg regne med det vil virke når køreturen begynder?

Jane

Fra : Battlefield´s

Dato : 17-09-03 18:32

"Jane" <kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> skrev i en meddelelse
> [...]
> kassen ignoreres, virker Feliway mon ikke på min kat?
> Skal jeg regne med det vil virke når køreturen begynder?

Hej Jane
Jeg har brugt Feliway på mit eget tøj når jeg var på udstilling. Min hankat
var ikke så glad for at blive udstillet, men efter at jeg begyndte med
Feliway (de gange hvor jeg selv holdt ham oppe ved dommeren) gik det meget
bedre. Det var ikke sådan at han snusede til mit tøj eller på anden måde var
interesseret, men det virkede åbenbart beroligende.
Hilsen Vibeke

---

Fra : Jane

Dato : 17-09-03 18:57

Battlefield´s skrev i

> dommeren) gik det meget bedre. Det var ikke sådan at han snusede til
> mit tøj eller på anden måde var interesseret, men det virkede åbenbart

Okay så det kan være det virke alligevel selvom jeg ikke kan
se det. Super. Var lige nervøs for om sidste håb om en god
køretur ville mis-lykkedes. Håber sådan jeg en dag kan fortælle
om en veloverstået tur.

Jane

Fra : anja rasmussen

Dato : 17-09-03 19:14

> [...]
> kassen ignoreres, virker Feliway mon ikke på min kat?
> Skal jeg regne med det vil virke når køreturen begynder?

Hej....
Feliway virker beroligende...og dufter af kattehormon...det samme som
når katte gnider hovedet op af ting....man kan blandt andet bruge hvis
man skal berolige katte i en stress-situation....
Derimod kan man bruge baldrian-dråber hvis man vil tiltrække katten til
noget....til feks. et kradsetræ....
Hos virker begge dele fint....vi sprøjter med feliway, når vi skal nogle
steder for at berolige vores ene kat, og baldrian, for at tiltrække dem
til kradsetræ og bakke....

Med venlig hilsen
anja rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-09-03 20:14

In article <Xns93F9C040899B1kkgnsdlkng@62.243.74.162>, Jane
<kkgnsdlkng@hotmail.com.nejtak> wrote:

> [...]
> Katten er totalt ligeglad? Skulle hun ikke være lidt nys-
> gerrig eller positivt indstillet? I det mindste kunne hun

Næh - når katten er rolig og afslappet i forvejen, kan du jo nok ikke
mærke noget.
Der hvor jeg synes, jeg kan mærke forskel er, hvis jeg bruger det på
steder, hvor mine katte plejer at hvæsse kløer (sofaen, typisk) - så
holder de kløerne væk i langt højere grad. Og så hvis mitterne er
stressede / nervøse (gæster, nye møbler, fremmede katte på opgangen),
så slapper de lidt af, når man puster lidt Feliway i hjørnerne .
Derfor kunne man jo osse håbe på, at det hjælper at spraye
transportkassen når du skal til at stresse katten med en køretur.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 17-09-03 20:15

Jane wrote:
> [...]
> kassen ignoreres, virker Feliway mon ikke på min kat?
> Skal jeg regne med det vil virke når køreturen begynder?

Feliway er jo ikke som baldrian og catnip, som begge virker ved at øge
kattens interesse for den ting eller møbel man sprøjter det på....
Feliways formål er at skabe en tryg duft omkring katten, sådan at den ikke
føler og lugter den er i fremmede omgivelser, men hele tiden har en duft af
"hjem" omkring sig......
det er faktisk meningen at katten skal være totalt ligeglad, da den helst
ikke skal lægge mærke til at der sker nogen forandring ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jane

Dato : 17-09-03 20:48

Sabina Hertzum skrev i <news:bkabr6$70r$1@dknews.tiscali.dk>:

> det er faktisk meningen at katten skal være totalt ligeglad, da den
> helst ikke skal lægge mærke til at der sker nogen forandring ;)

Super alle sammen. Jeg kan da godt se det jo ikke er baldrian
når jeg tænker mig om nu, men det var svært at tænke logisk
når man jo indvendigt var lidt i panik-stemning ved tanken om
kattens eventuelle rædsler ved køreturen.

Tror forresten jeg også må købe lidt baldrian når nu jeg skal
flytte, for jeg har købt et nyt kradsetræ også. Katten er så
forkælet at et gulv-til-loft træ ikke er nok men den også får
en lodret flad tingest sat op i det andet rum så hun har nem
adgang til kradsning selv på badeværelset.

Jane