Hjælp til konfigurering af router..
Fra : Morten Christensen

Dato : 17-09-03 14:57

Hej! Jeg har idag haft besøg af en tekniker fra TDC, som installerede noget
Prof. bredbånd og gav mig et Speedstream 5100 modem. Det er så meningen, at
ADSL-forbindelsen skal kobles på en router så alle i huset kan bruge den.
Min router er en Cisco 804, men jeg aner intet om hvordan jeg skal
konfigurere den.

Jeg har prøvet i internet explorer at skrive "192.168.1.1" men der kommer
ikke noget frem. Desuden har jeg forsøgt med Cisco's FastStep program, men
der skal man bruge et eller andet kabel som jeg ikke har...

Nogen som kan hjælpe?

--
Hilsen Morten Christensen

Fjern [REMOVE] i mail-adressen ved direkte svar.

Fra : Michael Petersen

Dato : 17-09-03 16:04

"Morten Christensen" <morten[remove]@mopedgallery.dk> mumbled something
in news:3f686847$0$6688$ba624c82@nntp03.dk.telia.net:

> [...]
> hvordan jeg skal konfigurere den.
>
> Jeg har prøvet i internet explorer at skrive "192.168.1.1" men der

prøv at skrive http://192.168.0.1

Sådan er det i min d-link router !

> [...]
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
>
> Fjern [REMOVE] i mail-adressen ved direkte svar.

Michael

Who is General Failure and why is he reading my disc?
Skal du til Roskilde Festival ? Så tjek denne side
http://roskildeforum.around.dk

Fra : Morten Christensen

Dato : 17-09-03 17:14

Det virker heller ikke... Er der ikke en måde hvorpå jeg kan finde routerens
IP-adresse?

Fra : jens

Dato : 17-09-03 17:58

"Morten Christensen" <morten[remove]@mopedgallery.dk> skrev i en meddelelse

> Det virker heller ikke... Er der ikke en måde hvorpå jeg kan finde
routerens
> IP-adresse?

Jo, hvis du skriver under det du kommenterer, det er så rart.

Sæt maskinen til at hente ip fra dgcp, og hav tiltro til at routeren deler
en ud.

Gå i start - kør , skriv "cmd", i Dosboksen skriver du "ipconfig /all".
Hvis routeren deler en ip ud kan du se dens ip som = gateway adressen.

Mvh Jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 17-09-03 22:37

On Wed, 17 Sep 2003 15:57:27 +0200, "Morten Christensen"
<morten[remove]@mopedgallery.dk> wrote:

> Det er så meningen, at ADSL-forbindelsen skal kobles på en router
> så alle i huset kan bruge den. Min router er en Cisco 804, men jeg
> aner intet om hvordan jeg skal konfigurere den.

En Cisco 804 er en ISDN-til-Ethernet router, ikke en Ethernet-
til-Ethernet router, så hvis der er nogen, der har solgt dig den
til brug med xDSL, så er du blevet snydt.

Desuden er Cisco 804 med ISDN U-snit, ikke S/T-snit, så den kan
egentlig ikke engang bruges med dansk ISDN.

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/