Visen om de atten svaner
Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 13:52

Kender I "Visen om de atten svaner"? Det er en rigtig sød sang,
indspillet af Cornelis Wreswijk og Birgitte Grimstad.

Men så vidt jeg kan finde ud af, så er den faktisk skrevet af Björn
Ulveus og Benny Andersson fra ABBA. De har jo heller aldrig lagt skjul
på, at de havde en baggrund i svensk folkemusik, og med en sang som
denne, bliver forbindelsen meget tydelig.

VH

Thomas

Fra : Uffe Holst

Dato : 17-09-03 14:28

In an article of 17 Sep 2003 Thomas wrote:

> [...]
> på, at de havde en baggrund i svensk folkemusik, og med en sang som
> denne, bliver forbindelsen meget tydelig.

Nej, det har aldrig været en hemmelighed, at Benny Andersson nok altid
har haft det bedst med en harmonika og noget spillemandsmusik.

--
Uffe Holst

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-09-03 21:30

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på, at de havde en baggrund i svensk folkemusik, og med en sang som
> denne, bliver forbindelsen meget tydelig.

Tja, ellerv vil lidt lytning i smug til Hootenanny Singers nok gøre
forbindelsen meget tydelig, det er kræs for øregangene, hvis man altså kan
li' den slags, men det er vel nærmest svært at lade være.

M.V.H.....Benny..