Beatles-rygter
Fra : Thomas

Dato : 17-09-03 13:49

Det har fra mange sider været hævdet, at Ringo Starrs evner som
trommeslager var ret begrænsede.

Jeg er ikke fagmand, så jeg kan ikke bedømme det, men jeg hører gerne
andre eksperters mening.

En af de andre store myter om Beatles er, at Paul McCartney skulle
være død, og at den mand, vi i dag kender skulle være en
dobbeltgænger.

Der er endda skrevet en hel bog om det. Den hedder "The Walrus was
Paul – The Great Beatle Death Clues", og er forfattet af R. Gary
Patterson.

En tredje myte er, at gruppen Klaatu, der udgav nogle spacede
instrumentalplader i 1970´erne i virkeligheden var de gendannede
Beatles.

VH

Thomas

Fra : Ulrik Lauritzen

Dato : 17-09-03 14:11

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Det har fra mange sider været hævdet, at Ringo Starrs evner som
> trommeslager var ret begrænsede.
>
> Jeg er ikke fagmand, så jeg kan ikke bedømme det, men jeg hører gerne
> andre eksperters mening.

Ringo var, så vidt jeg lige kan bedømme, blandt de første trommeslagere til
at bruge bækkener på den måde, vi kender det i dag, altså bækkenspil som det
spilles i rockmusik. Paul McC - eller var det en dobbeltgænger? - udtalte i
et interview, at Ringo havde en fantastisk evne til at starte alle sange i
det helt rette tempo, og det lyder også meget rigtigt for mig. Generelt
synes jeg bestemt, at Ringo har nogle gode indspilninger bag sig og man må
huske, at måske er Coldplays forsanger heller ikke verdens bedste sanger
rent teknisk (det er faktisk småfalsk på pladerne), men han gør alligevel
noget, som får det til at lyde _helt_ rigtigt. Det samme gælder Ringo, synes
jeg. Med andre ord: Evner kan være vanskelige at diskutere...

/Ulrik.

Fra : Martin Helbo

Dato : 17-09-03 20:53

"Ulrik Lauritzen" <ulauNOSPAM98@12mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
til
> at bruge bækkener på den måde, vi kender det i dag, altså bækkenspil som

Han var også en af dem der gjorde det greb man normalt bruger i rock kendt
(ved ikke lige hvad det hedder).
Fire fingre om stikken, og tommelen i vejret
Ifølge et gammelt interview i Modern Drummer.

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : GSJ

Dato : 17-09-03 15:44

"Thomas" <th63@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Det har fra mange sider været hævdet, at Ringo Starrs evner som
> trommeslager var ret begrænsede.

Smag og behag. Der er meget delte meninger og det er derfor umuligt at
afgøre. Nogle synes han er elendig og andre at han er genial. Det rent
tekniske i hans spil må en trommeslager vurdere.

> En af de andre store myter om Beatles er, at Paul McCartney skulle
> være død, og at den mand, vi i dag kender skulle være en
> dobbeltgænger.

Ja, og det er lige så sikkert som at Elvis også lever.

> En tredje myte er, at gruppen Klaatu, der udgav nogle spacede
> instrumentalplader i 1970´erne i virkeligheden var de gendannede
> Beatles.

Interessant. Har du links eller referencer?

> VH
>
> Thomas

Venlig hilsen
Gorm

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-09-03 19:33

> Interessant. Har du links eller referencer?

http://www.klaatu.org/

Under interviews

Og som nævnt i deres Peaks album (greatest hit)

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 17-09-03 15:44

Thomas skrev :
> Det har fra mange sider været hævdet, at Ringo Starrs evner som
> trommeslager var ret begrænsede.
>
> Jeg er ikke fagmand, så jeg kan ikke bedømme det, men jeg hører gerne
> andre eksperters mening.

Ringo var ikke verdens bedste trommeslager selv om han blev kåret til det.
Der var jo en smule hysteri omkring Beatles og de blev jo forgudet.
Men han var en OK trommeslager, heller ikke mere. Dog blev han regnet som
den bedste i Liverpool da han kom med i Beatles.

> [...]
>
> Der er endda skrevet en hel bog om det. Den hedder "The Walrus was
> Paul - The Great Beatle Death Clues", og er forfattet af R. Gary

Avisand - agurketid.

> En tredje myte er, at gruppen Klaatu, der udgav nogle spacede
> instrumentalplader i 1970´erne i virkeligheden var de gendannede
> Beatles.

Og det tager Klaatu så tykt pis på i deres Peaks album: Pst! Pass this
rumor on: Klaatu isn't the Beatles

Deaf idiot journalist starts Beatles rumour

Klaatu And Beatles:

Hype Or Hope?

Der er billeder af Klaatu medlemmerne i albummet og de gav en koncerter i
1981-1982 (John Lennon var lovligt undskyldt .

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : Lars Bernau

Dato : 17-09-03 19:27

In article <3f687335$0$13155$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>,
laeses_ikke@gromit.dk says...

> [...]
>
> Der er billeder af Klaatu medlemmerne i albummet og de gav en koncerter i
> 1981-1982 (John Lennon var lovligt undskyldt .

Medlemmerne af KLaatu var Terry Draper, John Woloschuck og Dee Long.

--
/Lars
http://www.bernau.dk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 17-09-03 21:52

> [...]
> trommeslager var ret begrænsede.
>
> Jeg er ikke fagmand, så jeg kan ikke bedømme det, men jeg hører gerne

Hej Thomas

At Ringo ikke var nogen super trommeslager, var der sådan set ingen tvivl
om, hvilket Paul Mc.Cartney selv sagde i et TV interview, han kunne F.eks
ikke slå en trommehvirvel. Mc.Cartney udtalte, at han ville blive skiftet
ud, når de mødte en der var bedre, hvilket de så ganske behændigt undgik.
Ringo var, ved sin indtræden i Beatles, ikke ret meget, og derfor, præcis
som resten af gruppen, men altså stadig en habil, med en sikker fornemmelse
for rytme og tempo. Men modsat resten i gruppen, ville Ringo Starr helst
kun høres, og ikke ses, hvilket jo alene gav ham en hvis opmærksomhed, og
tilnavnet " Den stille Beatle ".

M.V.H.....Benny..

Fra : lkn

Dato : 18-09-03 19:32

On Wed, 17 Sep 2003 22:51:47 +0200, "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.dk>
wrote:

>Men modsat resten i gruppen, ville Ringo Starr helst
>kun høres, og ikke ses, hvilket jo alene gav ham en hvis opmærksomhed, og
>tilnavnet " Den stille Beatle ".

Det var da George Harrison der blev kaldt "the quiet Beatle".

-lkn

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-09-03 19:47

"lkn" <nielsendenmark@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det var da George Harrison der blev kaldt "the quiet Beatle".
>

> -lkn
Huh..... Det passer jo ikke så godt til det øvrige der bliver sagt om GH
....Men derfor kan det jo godt være rigtigt. Sorry hvis jeg har taget
fejl..

M.V.H.....Benny..

Fra : Per LH

Dato : 18-09-03 21:59

Ringo Starrs evner som
> trommeslager var ret begrænsede.

Ringo havde en dejlig kluntet og original personlig stil der gjorde at jeg
kan huske hvad han lavede på mange af numrene.

En "perfekt" trommeslager kan nemt blive mere overset (hørt) og anonym.

Per

Fra : Flemming Holm Jensen

Dato : 19-09-03 09:50

Thomas wrote:

> Det har fra mange sider været hævdet, at Ringo Starrs evner som
> trommeslager var ret begrænsede.
>
> Jeg er ikke fagmand, så jeg kan ikke bedømme det, men jeg hører gerne
> andre eksperters mening.

"Ekspert" vil jeg aldrig kalde mig selv, selvom jeg har spillet en lille
smule på tromme. Ringo var og er ikke nogen specielt dygtig
trommeslager, men han havde en (dengang) egenartet stil. Prøv fx. at
lytte til "A day in the life" på Sgt. Pebber. Der er nogle ret fede
"fills". Historien fortæller om netop det nummer, at John spillede et
stykke musik for Ringo, og bad ham spille på samme måde. "Jamen der er
TO trommeslagere på det stykke der, John", protesterede Ringo. John's
svar: "Don't let that bother you".

> En af de andre store myter om Beatles er, at Paul McCartney skulle
> være død, og at den mand, vi i dag kender skulle være en
> dobbeltgænger.

Ak ja. Poul blev løjet død i.f.m. Abbey Road, bl.a. fordi:
- han er barfodet. Et tegn på død
- på VW'en i baggrunden står der på nummerpladen "25 IF" (eller sådan
noget) og det skulle betyde at Poul ville være fyldt 25 - HVIS han havde
være i live.

Og der er sikkert flere ting. Fx. at John er klædt helt i hvidt, som en
engel......

Venligst
Flemming