Netværk og spilserver
Fra : Gert Vest

Dato : 17-09-03 13:25

Hej alle !

Jeg er i den heldige position at jeg har fået tiltusket mig 2 computere.
Jeg spiller meget Vietcong (FPS) på nettet. Jeg tænkte så at den ene
computer kunne blive spilserver.
Før jeg oprettede en spilserver havde jeg ingen problemer med at hoste en
server med 12 spillere, det kørte meget fint. Men for at få min spilserver
på nettet købte jeg Teledanmarks netværkspakke med en Unex Switch. Det kører
da også fint nok, indtil jeg logger på med min spilmaskine. Så begynder det
at lagge meget.
Jeg kobler mig på serveren via LAN i spillet, jeg ville mene at det er det
bedste og ikke bruge så meget båndbredde, men alligevel lagger spillet (for
de andre som er på serveren).

Spilserver: Asus A7N8X
512 MB PC 2700 Ram
AMD XP 2400
DL 1Mb Upload 512 Kb
Win XP Pro

Mine spørgsmål:

Kan det være denne Unex Switch der får det til at lagge ?
Kan sådan et netværk trimmes, så det kører bedre ?
Skal jeg købe noget helt andet ?

Jeg håber der er nogen her som ved hvad der skal gøres. Det er forfærdeligt
ærgeligt at have en server gående som man ikke selv kan bruge.

Med venlig hilsen

Gert

Fra : poul jantzen

Dato : 17-09-03 15:34

"Gert Vest" <post@gertvest.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> server med 12 spillere, det kørte meget fint. Men for at få min spilserver
> på nettet købte jeg Teledanmarks netværkspakke med en Unex Switch.

Hej Gert

Bruger selv unax, og var nødt til at upgrade firmvaren med det samme, det
gøres ved at kalde din switch, og upgrade over nettet.

Mvh

Poul