DebiTel - nogen fælder?
Fra : Martin Christiansen

Dato : 08-04-01 18:57

Hej.

Jeg overvejer at købe et DebiTel mobilabonnement med 35 minutters fri
taletid hver måned til under 100 kr/md. Jeg har læst deres brochure - men er
der nogen fælder, man skal være opmærksom på?

Det, der slår mig, er, at de jo ikke har eget net, men benytter TeleDanmark
eller Sonofons net, og de skal vel også tjene på det? Hvordan kan Debitel så
være konkurrencedygtige?

--Martin

Fra : Thomas Rasmussen

Dato : 08-04-01 19:27

Martin> Hej. Jeg overvejer at købe et DebiTel mobilabonnement med 35
Martin> minutters fri taletid hver måned til under 100 kr/md. Jeg har
Martin> læst deres brochure - men er der nogen fælder, man skal være
Martin> opmærksom på?

Martin> Det, der slår mig, er, at de jo ikke har eget net, men
Martin> benytter TeleDanmark eller Sonofons net, og de skal vel også
Martin> tjene på det? Hvordan kan Debitel så være konkurrencedygtige?

Har et par punkter:

Punkt 1: Jeg har hørt *meget* dårligt omkring debitel, bla. at de
røvrender deres kunder og yder ikke nogen (eller ekstrem dårlig)
service... Alle jeg kender der har erfaring/fulgt med i mobilselskaber
fraråder på det kraftigste debitel.

Punkt 2: Damn det er dyrt! Hvis du har dankort, så vælg da
telmore... din minutpris er hos debitel (100/35)=2.85 kr. pr
minut... plus at dine sms'er garanteret koster 50 øre at sende.
Telmore's priser er 1.25 pr. minut, sms 25 øre og ingen abonnement
(medmindre du bruger mindre end 25kr pr måned) De bruger TDC's
netværk, hvilket dækningsmæssigt er en stor fordel... jeg har endnu
ikke været udsat for modtageproblemer. De hele styres fra nettet og du
sætter selv penge ind på din konto.

Læs mere om Telmore på http://www.telmore.dk

Jeg kan varmt anbefale det, og det samme virker som holdningen
generelt i denne gruppe.

/Thomas

PS. nej jeg er ikke ansat v. telmore, jeg er kun en almindelig
tilfreds mobilkunde.

--
"To alcohol! The cause of - and solution to - all of life's problems!"
-- Homer Simpson

Fra : Devast8or

Dato : 08-04-01 19:31

Jeg kan kun give Thomas Rasmussen ret, DebilTel er firma man skal holde sig
fra, hvorimod Telmore på det varmeste kan anbefales. Har selv haft Debiltel,
og har nu Telmore.

Devast8or

Fra : HENRIK OLESEN

Dato : 08-04-01 19:54

TELMORE er sagen!!

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 08-04-01 19:36

> [...]
> røvrender deres kunder og yder ikke nogen (eller ekstrem dårlig)
> service... Alle jeg kender der har erfaring/fulgt med i mobilselskaber

Jeg har nu haft Debitel i snart 3 år og er ovenud tilfreds.

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 08-04-01 19:43

Dennis Thode Nielsen skrev:

>Jeg har nu haft Debitel i snart 3 år og er ovenud tilfreds.

Du er vist en af de få :)

Men det er da fint (i hvert fald for debitel), at der _er_ nogle der
er glade for dem.

Men jeg kan ikke engang se at de er konkurrencedygtige på priserne, og
når man så hører hvad folk har at sige om dem - jeg ville aldrig nærme
mig det selskab.
--
venligst
/Lasse

Send gratis SMS med bekræftelse: http://sms.fergusons.dk/

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 08-04-01 19:58

> Men jeg kan ikke engang se at de er konkurrencedygtige på priserne, og
> når man så hører hvad folk har at sige om dem - jeg ville aldrig nærme
> mig det selskab.

før Telmore gik i luften vil jeg mene at de var ganske konkurrencedygtige.
jeg giver 1,99 pr. minut til alle net og 0.- i abb. Men det skal da ikke
være nogen hemmelighed at så snart der kommer nr. portalitet så er jeg
smuttet, da Telmore jo er billigere

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : Mickey

Dato : 08-04-01 20:07

"Dennis Thode Nielsen" <thode@thode.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg giver 1,99 pr. minut til alle net og 0.- i abb. Men det skal da ikke
> være nogen hemmelighed at så snart der kommer nr. portalitet så er jeg

spørgsmålet er så, hvor længe for de forskellige teleselskaber forhalet
nummerprotabilliteten ?

--
Mickey

Fra : Dennis Thode Nielsen

Dato : 08-04-01 20:16

> spørgsmålet er så, hvor længe for de forskellige teleselskaber forhalet
> nummerprotabilliteten ?

Ja det skulle ikke undre mig hvis de begynder på diverse undskyldninger med
teknikken. Men hvis de gør så vil taktikken sikkert lykkedes i mange
tilfælde, jeg skifter ihvertfald ikke før jeg får mit nummer med mig

Mvh

Dennis Thode Nielsen

Fra : per

Dato : 08-04-01 21:26

On 08 Apr 2001 20:27:01 +0200, Thomas Rasmussen <simpsons@kom.auc.dk>
wrote:

Det er forøvrigt frank der er direktør.

det var ham der startede image, som blev solgt til worldonline.

Det hele virker yderst troværdig.
(jeg prøver sku)

Per

Fra : SpaceFrog

Dato : 08-04-01 23:53

> [...]

> telmore... KLIP KLIP
> Jeg kan varmt anbefale det, og det samme virker som holdningen

Jeg kan absolut også anbefale Telmore.
Det eneste jeg vil bemære er at man jo ikke kan købe telefoner igennem
Telmore, dvs at man skal have en ulåst mobiltelefon for at kunne benytte
Telmore. Det fremgik ikke helt klart af det oprindelige indlæg om spørgeren
blot skulle bruge abonnement eller mobiltelefon med abonnement.

> PS. nej jeg er ikke ansat v. telmore, jeg er kun en almindelig
> tilfreds mobilkunde.

Hehe og nej det er jeg heller ikke, selvom jeg godt vil indrømme at det
kunne lyde sådan engang imellem ;)
--
///Mvh SpaceFrog
"Truth hurts. Maybe not as much as jumping on a bicycle with a seat missing,

Fra : Mickey

Dato : 09-04-01 19:47

"SpaceFrog" <spacefrog@nospam.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
spørgeren
> blot skulle bruge abonnement eller mobiltelefon med abonnement.

man kan også bruge foner der er låst til TDC/TDK MOBIL/VIC net - det gør
jeg!

--
Mickey

Fra : Devast8or

Dato : 09-04-01 20:40

Eller til TeleFona.

Devast8or

Fra : Mickey

Dato : 10-04-01 00:02

> Eller til TeleFona.

Telefona har ligeså meget net som du kan finde ud af at qoute korrekt! (læs:
de har ikke eget net men bruger TDC/TDK MOBIL/VIC)

--
Mickey

Fra : Devast8or

Dato : 10-04-01 13:18

Det var sådan set det jeg mente med TeleFona - de bruger også StjæleDanmarks
net

Devast8or

Fra : Nicolai

Dato : 09-04-01 20:08

> [...]

> minut... plus at dine sms'er garanteret koster 50 øre at sende.
> Telmore's priser er 1.25 pr. minut, sms 25 øre og ingen abonnement

Jeg troede ellers at prisen for sms var 40 øre..
men jeg tager åbenbart fejl

> /Thomas

Nicolai

Fra : Mickey

Dato : 09-04-01 20:15

"Nicolai" <g-l-a-d@sol.dk> skrev i en meddelelse

> "Thomas Rasmussen" <simpsons@kom.auc.dk> wrote in message

> Jeg troede ellers at prisen for sms var 40 øre..
> men jeg tager åbenbart fejl

det er meget for nylig de har sat prisen ned

--
Mickey

Fra : John K

Dato : 08-04-01 19:37

> [...]
TeleDanmark
> eller Sonofons net, og de skal vel også tjene på det? Hvordan kan Debitel

Hold dig væk fra DebiTel - du får sikkert ikke andet end vrøvl med dem...

Mvh

John K

Fra : Morten Nielsen

Dato : 09-04-01 16:55

Hej!

Jeg havde debitræls i tre år, og der var hele tiden problemer.

Der var ventetider på typisk 20 min. når man ringede til deres kundeservice.
Hvis den medarbejder man fik fat i ikke kunne hjælpe én, så "glemte" de
stort set altid at ringe tilbage. Desuden fik jeg oplyst en forkert pris for
at ringe fra Italien til Dk, hvilket betød en meget større regning end jeg
regnede med da jeg kom hjem fra ferie.

Regningerne var der ofte fejl på. På et tidspunkt skyldte de mig 300 kr. Det
tog ca. 10 opringninger og 3 e-mails før der skete noget.

Der har været flere problemer.. Men hvis jeg skal nævne dem alle, bliver det
en hel roman :) Èn af mine venner havde også debitel, og han havde også
mange problemer. Vi er nu begge skiftet til Telmore. Udover vi har sparet
penge, har der ingen problemer været med Telmore (og vi er ikke ansatte hos
dem

MVH Morten

Fra : Tjek

Dato : 10-04-01 00:18

"Martin Christiansen" <marchr@mail1.stofREMOVETHISanet.dk> skrev i en
meddelelse news:4B1A6.1795$mj.97703@news101.telia.com...

> Det, der slår mig, er, at de jo ikke har eget net, men benytter
TeleDanmark
> eller Sonofons net, og de skal vel også tjene på det? Hvordan kan Debitel

> være konkurrencedygtige?

Ved at bruge ca 0.00001 % af deres budget på kundeservice...:)

- Tjek