Loginfejl i windows 2000 prof
Fra : Jens

Dato : 17-09-03 11:47

Hej

Vi har på skolen 2 windows 2000 prof pc'er i et netværk. pc1 og pc2 har
begge brugerne "Administrator" og "Skole" oprettet og begge er uden
password. Skole tilhører på begge maskiner administratorer. Begge pc'er
deler deres c-drev. Begge pc'er er i samme arbejdsgruppe.

På pc1 kan jeg i stifinder se pc1 og pc2 og deres shares og arbejde på disse
shares.
Når jeg på pc2 i stifinder dobbeltklikker på pc1 får jeg følgende fejl:

\\pc1 er ikke tilgængelig. Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at
anvende den forespurgte logontype å denne computer.

Alt ser tilsyneladende ens ud på de 2 pc'er, men er det åbenbart ikke.

Er der en, der har en ide?

mvh
Jens

Fra : ///JJ

Dato : 17-09-03 17:28

"Jens" <jens.claudius@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> Når jeg på pc2 i stifinder dobbeltklikker på pc1 får jeg følgende fejl:
>
> \\pc1 er ikke tilgængelig. Logonfejl: Brugeren har ikke fået lov til at

Du har ellers gjort det efter bogen - men prøv følgende:

a) Benyt Stifinder til at tilknytte drevet - indtast så mange oplysninger
som muligt
b) Prøv på ip-niveau i stedet for maskin-navn, ex. \\192.168.1.2

Hvis du poster dine resultater med dette, kan vi fejlfinde videre.

mvh
///JJ

Fra : jens

Dato : 17-09-03 17:45

"///JJ" <jesperhnR-E-M.O.V.E@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> b) Prøv på ip-niveau i stedet for maskin-navn, ex. \\192.168.1.2
>
> Hvis du poster dine resultater med dette, kan vi fejlfinde videre.

Er Netbios slået fra på den ene pc ?

Mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 18-09-03 15:15

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Er Netbios slået fra på den ene pc ?

Jeg checkede begge pc'er under fanebladet WINS på TCP/IP protokollen.
Netbios over tcp/ip var aktiveret på begge.

mvh
Jens

Fra : jens

Dato : 19-09-03 14:54

"Jens" <jens.claudius@get2net.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg checkede begge pc'er under fanebladet WINS på TCP/IP protokollen.
> Netbios over tcp/ip var aktiveret på begge.

Er der, eller har der været en firewall installeret på nogen af dem ?

mvh Jens som der åbenbart er nogen stykker af i denne tråd

Fra : Jens

Dato : 20-09-03 00:15

Hej jens her er jens.

> Er der, eller har der været en firewall installeret på nogen af dem ?

Der er ingen firewall og har ikke været. De 2 pc'er er forbundet til et 3Com
OfficeConnect Lanmodem (kombineret hub og ISDN router).

mvh
Jens

Fra : jens

Dato : 20-09-03 09:56

> [...]

3Com
> OfficeConnect Lanmodem (kombineret hub og ISDN router).

Sæt et paawprd på Administrator kontoerne.
Hvis der ikke er det opfattes alle brugere som "ukendte" eller "brugere"
Den slags må ikke dele mapper ifølge den lokale brugerpolitik.

Mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 15:11

> 3Com
>

> Sæt et paawprd på Administrator kontoerne.
> Hvis der ikke er det opfattes alle brugere som "ukendte" eller "brugere"
> Den slags må ikke dele mapper ifølge den lokale brugerpolitik.

Det hjalp ikke at sætte password på administrator kontoerne.

Problemet er dog løst.

Under lokal sikkerhedspolitik / sikkerhedsindstillinger / lokale politikker
/ tildeling af brugerrettigheder
stod der ingen brugere. Efter at jeg indsatte administrator kørte det hele.

Tak for din indsat.

mvh
Jens

Fra : Jens

Dato : 18-09-03 15:13

Hej JJ
> [...]
> som muligt
> b) Prøv på ip-niveau i stedet for maskin-navn, ex. \\192.168.1.2

Jeg forsøgte i stifinder at tilslutte netværksdrev \\192.168.1.2\c$, men fik
samme fejl. Jeg forsøgte også at tilslutte \\pc1\c$ med samme resultat.

mvh
Jens

Fra : ///JJ

Dato : 19-09-03 12:09

> Jeg forsøgte i stifinder at tilslutte netværksdrev \\192.168.1.2\c$, men
fik
> samme fejl. Jeg forsøgte også at tilslutte \\pc1\c$ med samme resultat.

Jeg har læst dine indlæg som om du er ganske ferm til Windows og netværk, så
jeg går ud fra du blot for nemheds skyld bruger den ip jeg brugte som
eksempel og selv skrev den korrekte IP, eller at jeg har gættet hulens godt,
mht. til den brugte IP

Er eller har nogen af pc'ere været medlem af et domæne, og evt. forskellige
domæner?

mvh
///JJ

Fra : Jens

Dato : 20-09-03 00:18

> [...]

godt,
> mht. til den brugte IP
>
> Er eller har nogen af pc'ere været medlem af et domæne, og evt.

Du har gættet rigtigt mht ip-adresserne. Routeren 192.168.1.1. Pc1 slutter
med 2. Pc2 slutter med 3.
Pc'erne har kun været benyttet i det nuværende netværk, altså i en
workgroup.

mvh
Jens

Fra : Kasper

Dato : 18-09-03 17:18

Hey

Hører den ene NTFS, mens den anden FAT32?

--
Mvh Kasper

Tjek Elektronik Chatten på -> http://www.angelfire.com/alt/elektronik/

Fra : Jens

Dato : 19-09-03 08:01

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey
>

> Hører den ene NTFS, mens den anden FAT32?

Det mener jeg ikke, men det vil jeg kontrollere. Hvis det er grunden skal
partitionen være ændret, da det har fungeret og da der ikke er nogen, der
mener, at de har ændret noget.

mvh
Jens

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 15:13

"Kasper" <repzak@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hey
>

> Hører den ene NTFS, mens den anden FAT32?

Begge er NTFS, men det var ikke det der var problemet.

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 15:14

> [...]

/ tildeling af brugerrettigheder
stod der ingen brugere. Efter at jeg indsatte administrator kørte det hele.

Tak for indsatsen.

mvh
Jens

Fra : Jens

Dato : 25-09-03 16:20

> [...]
politikker
> / tildeling af brugerrettigheder
> stod der ingen brugere. Efter at jeg indsatte administrator kørte det

Det er ikke mget grus der skal i maskineriet....
Men hvordan er de blevet forskellige mon ?

Mvh Jens

Fra : Jens

Dato : 26-09-03 07:57

"Jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> politikker
> hele.

> Det er ikke mget grus der skal i maskineriet....
> Men hvordan er de blevet forskellige mon ?

Der må være nogen, der har pillet, for det har virket.

mvh
Jens