Sp: Kunne du tænke dig at blive medejer af~
Fra : Lars Knudsen

Dato : 16-09-03 22:14

Jeg har fået tilbudt at købe en spændende 60 fods sejlbåd, som pt. ligger i
Caribien. Båden er i top-top stand og på alle måder bygget til oceansejlads,
men skal naturligvis undersøges af en dansk ekspert før eventuelt køb.

Prisen ligger på godt 2 mio. DKr, hvilket er særdeles rimeligt, bådens
udstyr og stand taget i betragtning. Der mangler ganske enkelt intet -
heller ikke watermaker, dykkerkompressor og dinghy med 15 Hk motor.

Hvis du - som jeg - går og pusler med tanken om at sejle i en fantastisk båd
i fremmede farvande og få spændende oplevelser, måske tilmed en regulær
jordomsejling, så giv lyd. Båden er ikke noget gør-det-selv projekt, men
sejlklar og med rigelig plads til 6-8 personer i 4 kahytter.

Tidshorisonten for et sådant projekt vil for mit vedkommende være mindst et
år ud i fremtiden, men indtil da er der jo gode muligheder for at sejle i
kortere perioder i de spændende områder i Caribien, eller måske for at
chartre båden ud med eller uden besætning. Eller måske noget helt andet?

Hvis du allerede går og pusler med tanker om den store tur, er blevet
inspireret af mit indlæg eller blot nysgerrig, så giv mig en mail. Måske kan
alle brikkerne på et tidspunkt falde på plads, og så er der afgang.

Hilsen
lars

PS: Fjern Fjern i min mailadresse.

Fra : Frank Mikkelsen

Dato : 18-09-03 19:52

Hvad med at indgå i et allerede veletableret bådfællesskab, der har holdt
båden sejlende i over 15 år og været jorden rundt 3½ gang. Vi har nu
anparter til salg, se mere på: http://www.naveren.dk

Frank

Fra : Jan Fjeldmark

Dato : 27-09-03 12:33

Frank Mikkelsen wrote:
> Hvad med at indgå i et allerede veletableret bådfællesskab, der har holdt
> båden sejlende i over 15 år og været jorden rundt 3½ gang. Vi har nu
> anparter til salg, se mere på: http://www.naveren.dk

Jeg har tit kigget på den. Det er svært at skelne aktuelle oplysninger
fra uaktualle. En oprydning, hvor historie og planer vises tydeligt
adskilt ville være en god idé. Planer bør efter min mening være mest
fremtrædende.

Ellers interessant.

Fra : Bernino Lind

Dato : 17-10-03 15:25

Kære jer,

Jeg har hørt at man kan få nogle gode tilbud på de Canariske øer, i den havn
som de fleste benytter inden de tager over atlanten...folk har da sejlet den
første lang tur fra europa til øerne og så er det de går fra hinanden,
finder ud af at verdens omsejling ikke altid er romantisk osv. osv. hårdt
vejr og hvad har vi.

Passer det - nogen med erfaring?

Overhal forsejl og sæt i læ,
nino