lidt hjælp til ms-word ønskes....
Fra : Bent Hjerne

Dato : 16-09-03 21:28

Hej i gruppen.

Jeg er igang med at lege lidt med word for at gøre mit liv lidt lettere i
fremtiden på mit arbejde.

Mit projekt går ud på at få fremstillet en skabelon til resumeer ud fra
faste punkter.

Jeg har lagt et forsøg ud på dk.binaer som jeg meget gerne vil have
tilbagemeldinger på.
Jeg har følgende problemer:

-hvordan får jeg gjort det sådan at der ikke kan skrives på selve papiret,
men kun i tekstboksene?

- Hvordan får jeg forankret de enkelte tekstbokse så de ikke kan flyttes?

-Hvordan for jeg rammerne på side 1 og 2 til at være helt ens (skal fylde 2
sider - og kun 2 sider).

-Andre gode forslag???

Håber på et par tilbagemeldinger, da jeg i øjeblikket er kørt temmelig fast.

Med venlig hilsen og på forhånd tak

/BH

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-09-03 23:26

"Bent Hjerne" <Bent_Hjerne@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> sider - og kun 2 sider).
>
> -Andre gode forslag???
>
> Håber på et par tilbagemeldinger, da jeg i øjeblikket er kørt temmelig

Hvilken Word version bruger du? Ud fra det du har lavet nu, vil jeg mene at
det vil være oplagt at bruge tabeller i stedet for alle dine tekstbokse. For
at bibeholde dit layout kunne det måske være noget med at sætte en tabel
inden i en tabel, men det er ikke alle word versioner der understøtter
dette. Som jeg lige husker det er det fra word 2000, at det understøttes.
Dernæst ville jeg bruge formularfelter til at skrive i, hvis det overhovedet
er muligt i dit tilfælde. Derved vil font, størrelse m.m. blive låst, så
hvis det er et problem, kan det altså ikke bruges. Fordelen er at man så
slipper for, at folk er alt for kreative, når der bare skal skrives et
resume. Men der kan så modsat ikke anvendes fed skrift, understregning m.m.
medmindre formularfeltet er sat til det standard.
De tomme tekstbokse i venstre side mellem de felter, hvor du har skrevet
Punkt 1, Punkt 2 osv, hvad skal de bruges til? Der er ikke lige mange tomme
tekstbokse mellem dine punkter. Er det med vilje? Umiddelbart virker det
ikke logisk, at punkt 1 og 2 har mere plads til resumeet end punkt 3, da det
vel må være emnet, som afgør hvor meget der skal stå.
Er der - skal der være en begrænsning på, hvor meget der må stå ud for hvert
punkt.
Dine rammer kan også laves af en tabel, og derved kan man også låse
størrelsen på dem, således at der max kan/vil være 2 sider.
Man kan låse alle tabelcellerne i bestemte størrelser, men derudover vil
dokumentet også blive beskyttet via brugen af formularfelterne, som kræver
beskyttelse for at virke.

Kurt