Trådløs Dlink problemer.
Fra : Stig

Dato : 16-09-03 19:42

Halløjsa,

Jeg er igang med et forsøg der volder mig lidt kvaler.
Jeg skal lave en forbindelse til et eksisterende netværk over en vej.
Jeg har lånt en Dlink DI-614+ wireless router og et Dlink DWL-900AP+ access
point.

Der er cirka 40-60m imellem de to enheder og næsten (lidt buske stritter op)
frit udsyn (står bag hver deres vindue selvfølgelig).
Første aften jeg prøvede at sætte det op, var der forbindelse med det samme.
Nåede dog ikke rigtig at teste det ordentligt, men det virkede stabilt nok.
Dagen efter fungerede det fint og stabilt nok.
Men herefter har det bare ikke kørt.

Jeg har flyttet de to enheder over i samme hus for at se om jeg kan pinge
til den anden enhed, og det kan jeg godt. Men lige så snart jeg flytter den
tilbage, er der bare ikke hul igennem.
900ap'eren står og blinker, så længe di-614+'eren er tændt, så der må være
en eller anden form for kommunikation. Men jeg kan bare ikke pinge over
"forbindelsen".

Nogen idéer?

Hvis jeg nu fik sat en retningsbestemt antenne på som f.eks. denne:
http://www.dlink.com/products/?pid=57
Så kræver det vel at jeg sætter sådan en på begge enheder?
Vil det evt. mon virke?
Og hvad med andre enheder, mon der er rækkevidde bag antennen, eller er den
så 100% retningsbestemt?

Med venlig hilsen
Stig N. Jepsen

Fra : Stig N. Jepsen

Dato : 16-09-03 20:05

Øhm.. nevermind... prøvede noget jeg syntes at have prøvet før.. men..
sat hastighed til 1mbit.

Mvh Stig

Fra : Preben

Dato : 16-09-03 21:31

> [...]
> Vil det evt. mon virke?
> Og hvad med andre enheder, mon der er rækkevidde bag antennen, eller er den

Hvor ser du at den er retningsbestemt??

Denne (http://www.dlink.com/products/?pid=56) er retningsbestemt og yder
altså 18dB gain istedet for kun 6dB, så der er jo en pænt stor forskel
her. (og til udendørs montering) Jeg ville ALDRIG bruge en 18dB antenne
indendørs!

Eller hvad med (http://www.dlink.com/products/?pid=52) - den har 8dB
forstærkning og til udendørs montering og er omni-directional!

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
But the Dell will still stink! Nothing can change that!!!