Små norske ben
Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-09-03 16:14

Jeg syntes godt nok at Cheeta har nogle små tykke ben. Er det normalt for
norske skovkatte at de har korte ben?
Jeg syntes nemlig at Teddy har lange ben i forhold til hende.
Og gnubber en norsk skovkat sig meget i pelsen? Har tjekket for lopper og
lus og der er ikke nogen og hvis der var ville Teddy jo også gnubbe sig.
Ja jeg ved det godt, sådan nogle ting burde jeg jo have fundet ud af for 20
uger siden (altså inden jeg købte hende) men det er jo først nu jeg opdager
det.

Knuser Linda

Fra : Ann K

Dato : 16-09-03 16:56

Hej Linda.
Nej - skovsere har ikke små korte ben! Benene er dog ikke lige så
laaaange og elegante som hos fx orientalske racer...
Men der er jo blandet Perser ind i Cheeta - ikk'??
Persere er kortbenede
Men noget helt andet er dog at skovkatte ofte vokser i "ryk"... dvs at
de ind i mellem har perioder, hvor de rent ud sagt ser herrens ud!
Aske som 6 mdr var faktisk en del pænere end det der _underlige_ kræ,
jeg var belemret med, da han var ca 1 år! *sss*
Hi - I skulle have set ham... enormt høj, tynde ben, ingen længde i
kroppen, laaaang hale, ingen pels - han virkede nærmest rektakulær... og
dét "misfoster" havde jeg endda stamtavle på!!! *ggg*
Nå - han har da heldigvis rettet sig siden

Det dér med pelsen kan jeg ikke lige svare dig på... har aldrig bemærket
sådan noget, hverken med mine skovsere eller min (kortbenede ;)
perserblanding

Mvh Ann

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-09-03 17:04

Hm hm. Tror også hun er igang med en udvikling. Fin pjusket hale, har fået
den "maske" skovkatte har og er meget lodden i pelsen. Rigtig fin. Gad vide
om Teddy er orientals huskat ? Han har laaange fine ben og en STOOOOOR
hængevom thi hi.

Knuser

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-09-03 17:01

On Tue, 16 Sep 2003 17:14:24 +0200, "Michael Nielsen"
<michael.gn@adslhome.dk> wrote:

>Jeg syntes godt nok at Cheeta har nogle små tykke ben. Er det normalt for
>norske skovkatte at de har korte ben?
>Jeg syntes nemlig at Teddy har lange ben i forhold til hende.

L: Nej, en norsk skovkat skal have høje ben. Bagbenene skal være
højere end forbenene, og de skal have kraftige benstammer.

>Og gnubber en norsk skovkat sig meget i pelsen? Har tjekket for lopper og
>lus og der er ikke nogen og hvis der var ville Teddy jo også gnubbe sig.

L: Nej, det gør de ikke. Hvordan gnubber sig? Op ad ting eller
hvordan?

>Ja jeg ved det godt, sådan nogle ting burde jeg jo have fundet ud af for 20
>uger siden (altså inden jeg købte hende) men det er jo først nu jeg opdager
>det.

L: Ja, så er det jo heller ikke til

Mvh. Louise
Katteri DK Shuno Zahra
Opdræt af Smukke Selvsikre Skovkatte
www.shunozahra.dk
Killinger salgsklare i uge 46

Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-09-03 17:25

> [...]

> hvordan?

> Linda: Nej hun bider i pelsen. Men jeg har været ved at lure om hun måske
var rød eller der kravlede noget rundt på hende. Men det gør der altså ikke

Hilsen Linda

Fra : Louise Viborg

Dato : 16-09-03 17:59

On Tue, 16 Sep 2003 18:25:21 +0200, "Michael Nielsen"

L: Ja, det kan det Som Ann skriver, så vokser skovkatet meget
sjovt nogle gange, så deres krop slet ikke passer sammen mens de er
"teenagere"